וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: החרדים יוותרו על פסקת ההתגברות בחוק הגיוס

1.10.2017 / 17:29

ראשי המפלגות החרדיות יוותרו על הפסקה שתמנע מבג"ץ לפסול את החוק החדש, והם מנסחים חוק דומה לחוק הקודם, עם שינויים שיתנו מענה לבעיות שהעלה בית המשפט. פסקת ההתגברות הייתה עלולה לעורר את התנגדות כחלון וליברמן

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו - דרעי נגד שופטי העליון)

חוק הגיוס - עדכונים אחרונים

- ראשי המפלגות החרדיות יוותרו על הסעיף בחוק שמונע את פסילתו בידי בג"ץ
- צוות בו חברים מכל מפלגות הקואליציה ינסח את החוק
- המטרה: למנוע את התנגדות כחלון וליברמן לחוק
- מקור בקואליציה: "הניסוח עלול לקחת זמן"

אחרי פסיקת בג"ץ, הקואליציה תחל לעבוד על חוק גיוס חדש כבר השבוע. לוואלה! NEWS נודע כי ראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה יוותרו על "פסקת ההתגברות", שמונעת את פסילתו בבג"ץ, וינסחו חוק דומה לחוק הקודם עם שינויים מינוריים שיתנו מענה לבעיות שהעלה בג"ץ.

בישיבת ראשי הקואליציה היום (ראשון) הוחלט כי בראש הצוות הקואליציוני שינסח את החוק יעמוד השר יריב לוין מהליכוד ויהיו בו נציגים של כל מפלגות הקואליציה, והם: שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי סגן שר החינוך מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב מיהדות התורה ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו ח"כ מרב בן ארי מכולנו והשר לשעבר אריאל אטיאס מש"ס. האחרון אינו מכהן בתפקיד פוליטי, אך ייצג את המפלגה היות והיה מעורב בניסוח החוק הקודם.

עוד בוואלה! NEWS:
בג"ץ ביטל את חוק גיוס חרדים המאפשר פטור לתלמידי ישיבות
8 נעצרו בהפגנה בי-ם נגד גיוס חרדים; שוטרים תועדו דוחפים מפגינים
לפיד על פסיקת בג"ץ: גמרנו להיות פראיירים, גיוס הוא לכולם

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חברי הכנסת אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן בכנס הנבחרים מטעם פורום הרשויות החרדיות של המרכז לשלטון המקומי, 16 בנובמבר 2014. אהרן ברוך ליבוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ויתור על מה שעלול היה לעורר התנגדות מצד כחלון. גפני, ליצמן ודרעי/מערכת וואלה! NEWS, אהרן ברוך ליבוביץ

פסקת ההתגברות הייתה עלולה לעורר התנגדות של שר האוצר משה כחלון של מפלגתו סעיף בהסכם הקואליציוני המשחרר ממשמעת הצבעתית במקרה של חקיקה הפוגעת בבית המשפט העליון ובנוסף את עמדת יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן שמחזיק בעמדה הפוכה מהחרדים ביחס לגיוס. כחלון הסכים לחוקק חוק חדש, אך לא שינה את עמדתו נגד פגיעה בבג"ץ.

למרות שרה"מ בנימין נתניהו שותף לרצון החרדים לקדם חוק בהקדם מחשש שהתעסקות ארוכה בו תועיל ליריבו יאיר לפיד, מקור בקואליציה טוען כי "יש עבודה משפטית מורכבת, וזה עלול לקחת זמן. כל מפלגה תרצה לומר את שלה, וזה עלול להימשך עד הרגע האחרון".

בג"ץ ביטל בחודש שעבר את החוק המאפשר פטור לתלמידי ישיבות עד 2023. ההחלטה התקבלה בהרכב מורחב של תשעה שופטים, עם דעת מיעוט של השופט נועם סולברג. ההחלטה הכעיסה נציגים במפלגות החרדיות שתקפו בחריפות את שופטי בית המשפט העליון. עקב כך, הוחלט בישיבת ראשי הקואליציה בשבוע שעבר על ועדה שתגבש חוק גיוס חדש ותעבירו בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully