וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים חזרו להפגין חרף ההסכם: שיבושים בכביש החוף ובנתיבי איילון

למרות השגת ההסכם להעלאת הקצבאות, ארגון "נכים הופכים לפנתרים" חסמו את מחלף הסירה בהרצליה ואת נתיבי איילון במחלף גלילות. נתניהו על ההסכם: "יביא לשיפור דרמטי במצבם של בעלי המוגבלויות"

עריכה: שניר דבוש

למרות ההסכם להעלאת הקצבאות, אחד מארגוני זכויות הנכים שב הבוקר (ראשון) לשבש את התנועה. ארגון "פנתרים הופכים לנכים" חסם את מחלף הסירה בהרצליה, בעקבות זאת, נחסמה לתנועה הירידה מכביש החוף לכיוון צפון, והעלייה מנתיבי איילון אל מחלף שבעת הכוכבים. בהמשך חסמו הנכים את נתיבי איילון לכיוון דרום באזור מחלף גלילות.

בשבוע שעבר הגיעו נציגי הממשלה להסכמה עם הנכים על מתווה חדש להעלאת קצבאות הנכים, יחד עם זאת קבוצת "היחידה החוסמת" של הנכים שביום רביעי וחמישי האחרון קיימה את רוב החסימות בכבישים הודיעה כי אינה מרוצה מההבנות שנסגרו ולכן היא ממשיכה במאבקה להעלאת קצבאות הנכים.

בהודעה שהוציאה קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים", נמסר כי למרות ההסכם, הם הולכים להמשיך היום בחסימות בכבישים. "על פי הידוע לנו יו"ר ארגון נכי הפוליו שהיה שותף למו"מ עזב אותו במחאה בעקבות הסיכום שהנכים הגימלאים לא יקבלו שום תוספת ויישארו עם קצבה של 2,342 שקל. למיטב ידיעתנו ההסכם רצוף חורים ואינו נותן מענה מלא ואמיתי למצוקות הנכים. בנוסף לכך, ובמיוחד לחוסר האמון הטוטאלי שלנו בממשלת ישראל המאבק ממשיך ללא כל שינוי. אם מישהו העלה בדעתו שבעקבות הפרסומים בתקשורת אנחנו נעצור את המאבק אז הוא טועה".

נאור לביא, מקבוצת הנכים הופכים לפנתרים, "אנחנו משעות הבוקר מתכוננים לחסום כבישים, אנחנו לא מקבלים את המתווה שנחתם בהסתדרות, זה משאיר את הנכים בעולב ובעוני, ולכן אני אומר לציבור התכוננו לחסימות, זו הדרך היחידה שלנו להילחם את המלחמה שלנו"

לדבריהם, הכשלים במתווה שהוסכם לגביו הם בראש ובראשונה במספר הפעימות וטווחיהן הגדולים, וסכום הקצבה שיקבל כל נכה שלא מגיע לגובה שכר מינימום.

כביש 4 לדרום נחסם לתנועה בצומת רעננה צפון בעקבות מחאת הנכים 27.9.17. דוברות המשטרה., מערכת וואלה! NEWS
חסימות בכביש 4, החודש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה.

מנגד, בירך אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההסכמות שהושגו עם ארגוני הנכים, שבמסגרתן תועלה המסגרת התקציבית ב-200 מיליון שקל וישונה אופן ההעלאה. הקצבאות יגיעו עד לסכום של 3,700 שקל לבעלי 90% נכות.

"זהו הסכם היסטורי שיביא לשיפור דרמטי במצבם של בעלי המוגבלויות בישראל", מסר נתניהו, "ההסכם מבטא את העקרונות ששר האוצר משה כחלון ואנוכי התווינו מתחילת הדרך. זו העלאה משמעותית שתחל בחודש ינואר הקרוב ותגיע ל-4.2 מיליארד שקל.

"אני מודה לשר האוצר משה כחלון, ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, לח"כ אילן גילאון ולחברי כנסת נוספים שסייעו במהלך המשא ומתן".


(עדכון ראשון: 21:41)

האזינו: עילית שמואלי ממטה מאבק הנכים ל-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully