וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חושפת: מקיימים שיחות ישירות עם קוריאה הצפונית

30.9.2017 / 19:03

שר החוץ טילרסון אמר במהלך ביקורו בסין כי על אף המשבר בין וושינגטון לפיונגיאנג, ישנם מגעים ישירים בין הצדדים: "בוחנים אם יש אפשרות למו"מ". בשטח, נראה שהמדינה הקומוניסטית לא עוצרת, ולפי דיווח, היא הזיזה טילים ממפעל בבירה

רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון חשף היום (שבת) כי
וושינגטון נמצאת ב"קשר ישיר" עם קוריאה הצפונית וכי הממשל בוחן אם ניתן לקיים שיחות עם פיונגיאנג. "אנחנו לא נמצאים באפילה", אמר טילרסון במהלך ביקור רשמי בסין, שבו נידון המשבר בחצי האי הקוריאני סביב תכנית הגרעין של המשטר הקומוניסטי.

דבריו של טילרסון מאמתים את הדיווח שפורסם בחודש שעבר בסוכנות הידיעות אי-פי, שלפיו שתי המדינות שמרו על ערוצים דיפלומטיים פתוחים חרף העוינות והאיומים.

בשבועות האחרונים גברו האיומים ההדדיים בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, במיוחד אחרי הניסוי הגרעיני השישי שערכה פיונגינאג בתחילת החודש. דונלד טראמפ איים "להשמיד לחלוטין" את משטרו של קים ג'ונג און אם זה יאיים על ארצות הברית ועל בעלות בריתה. הרודן הצעיר אמר כי מדובר בהכרזת מלחמה.

שר החוץ של ארה"ב טילרסון בשיחות בסין, 30 בספטמבר 2017. רויטרס
אישר את הדיווחים. טילרסון בשיחות בסין, היום/רויטרס

אתמול הודיע הבית הלבן כי טראמפ יבקר בחודש נובמבר ביפן, בקוריאה הדרומית ובסין, כשהמתיחות עם קוריאה הצפונית תהיה במוקד העניינים. למרות האיומים והסנקציות על פיונגיאנג, אין עדויות לכך שהיא עוצרת את פיתוח תכנית הטילים והגרעין שלה.

ברשת KBS הדרום קוריאנית דווח כי קוריאה הצפונית העבירה טילים ממפעל בבירה פיונגיאנג, שבו מיוצרים טילים בליסטיים בין-יבשתיים. על פי הדיווח, העברת הטילים מממפעל "סנום דונג" רמזת כי המדינה המבודדת שוקלת לבצע "צעדים מתריסים" נוספים.

בדיווח צוטט מקור שאמר כי כוחות המודיעין בקוריאה הדרומית ובארצות הברית זיהו את העברת הטילים מתבצעת לאזור אחר בעיר הבירה. לא נמסר מתי התבצעה ההעברה ולאן הוזזו הטילים. לפי הדיווח, הטילים שהועברו היו טילים לטווח בינוני או טילים בין-יבשתיים. מקור במשרד ההגנה של קוריאה הדרומית אמר כי הוא לא יכול לאשר כי התרחש אירוע חריג באזור עיר הבירה.

גורמים בקוריאה הדרומית משערים כי הצפון מתכנן לבצע צעדים חמורים לציון יום השנה להקמת המפלגה הקומוניסטית במדינה, שיתקיים ב-10 באוקטובר, או בסמוך לכינוס המפלגה הקומוניסטית בסין, שייערך כשבוע לאחר מכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מצעד צבאי בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 15 באפריל 2017. AP
מצעד צבאי בקוריאה הצפונית, בחודש אפריל/AP
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully