וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות בסין למוסלמים: מסרו את ספרי הקוראן - או שתענשו

מנהיג גולה של בני המיעוט האויגורי במחוז שינג'יאנג סיפר על צעדי דיכוי דרקוניים חדשים שנוקטת בייג'ינג - מי שלא יעביר כל אמצעי תפילה או אביזר דת שברשותו ייענש בחומרה

סין הטילה הגבלות על האויגורים במטרה להיאבק באסלאם הקיצוני. רויטרס
בייג'ינג מדכאת כל סממן דתי. אויגורים מוסלמים/רויטרס

הרשויות בסין הורו לתושבי מחוז מוסלמי להעביר לידיהן את כל אביזרי התפילה והעתקי הקוראן שברשותם, אחרת יספגו עונשים כבדים – כך סיפר מנהיג גולה של מיעוט האויגורים, המתגוררים במחוז שינג'יאנג.

"קיבלנו הודעה שלפיה כל אחד מבני האויגורים צריך למסור כל אביזר דת שיש בביתו, כולל ספרי קוראן, אמצעי תפילה וכל מה שנושא סמל דתי", אמר דילקסט רקסיט, שעומד בראשון הארגון "קונגרס האויגורים העולמי", בריאיון לתחנת "רדיו אסיה החופשית", המופעלת על ידי ארצות הברית. ההוראה, לפי הדיווח, תקפה גם למיעוטים הקזחים והקירגיזיים החיים במדינה והיא פורסמה ברשת החברתית המקומית WeChat.

בדוחות אחרונים שפרסם בנושא ארגון זכויות האדם אמנסטי, נכתב כי הממשל הקומוניסטי בבייג'ינג ממשיך להפר את חופש הדת, לסכל כל התאספות דתית לא מורשית ולעצור סופרים אויגורים.

מאות בני אדם נהרגו בעימות בין בדלנים לרשויות במחוז האוטונומי של שינג'יאנג אויגור, השוכן בצפון-מערב המדינה. לפי הממשל המרכזי, הלחימה היא תוצאת פעילותם של ארגונים אסלאמיים קיצוניים, אולם ארגוני זכויות אדם טוענים כי האלימות היא תגובה לדיכוי המתמשך. הבדלנים טוענים כי המחוז נמצא תחת כיבוש מאז 1949.

לקריאה נוספת בנושא
בזמן הרמדאן: 18 הרוגים במתקפה של בדלנים מוסלמים בסין
31 נהרגו בסין בפיגוע בשוק הומה במערב המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully