וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה למתקפות הקוליות: ארה"ב מחזירה מחצית מאנשיה בקובה

1.10.2017 / 0:35

התגובה החריפה של ווושינגטון מגיע אחרי התקריות שבהן נפגעה שמיעתם של 21 עובדי השגרירות בהוואנה. בנוסף לכך, פרסם הממשל אזהרת מסע לאי וכן יפסיק להנפיק ויזות. קובה: צעדים פזיזים, יהיו להם השלכות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טיסה מסחרית ראשונה בין ארה"ב לקובה זה יובל)

ארצות הברית הזהירה ביום שישי את אזרחיה מביקור בקובה והורתה ליותר ממחצית מעובדיה בשגרירות בבירה הוואנה לעזוב את האי. זאת, בתגובה למתקפות הבלתי קונבנציונליות שבעקבותיהן נפגעה שמיעתם של 21 דיפלומטים אמריקנים בשל מכשירים קוליים שהוצבו במגוריהם ובמקומות עבודתם לפני כשנה.

בהוואנה מכחישים קשר לתקיפות המסתוריות. משרד החוץ באי כינה את ההחלטות האמריקניות "פזיזות" והבהיר כי תהיה להן השפעה על היחסים בין שתי המדינות, שהתדרדרו מאז חילופי הממשל בבית הלבן. שתי האויבות מתקופת המלחמה הקרה חידשו את קשריהן הדיפלומטיים במהלך סוף כהונתו של ברק אובמה, אך אלו התקררו שוב בחודשים האחרונים.

"כל עוד השלטון בקובה לא דואג לבטיחותם של הדיפלומטים שלנו במדינה, השגרירות שלנו תצטמצם לצוות חירום בלבד כדי להפחית את מספר העובדים החשופים לאיום", אמר שר החוץ האמריקני רקס טילרסון. לדברי גורמים רשמיים, ההחלטה התקבלה בשיתוף הנשיא דונלד טראמפ במהלך פגישתם של השניים בבית הלבן השבוע.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
דיווח בארה"ב: קושנר נרשם כאישה בהצבעה לבחירות
צוקרברג ענה לטראמפ: "פייסבוק לא נגדך - היא במה פתוחה"
"השמיע קולות לא אנושיים": עינויי הסטודנט האמריקני בצפון קוריאה

נערכים לביקור ברק אובמה בהוואנה שבקובה, מרץ 2016. רויטרס
דגלי ארצות הברית וקובה בהוואנה/רויטרס

על פי ההערכות, השגרירות האמריקנית בהוואנה תאבד כ-60% מ-50 עובדיה בשל המהלך, ואף תפסיק להנפיק ויזות לארצות הברית. באזהרת המסע שפרסם ממשל טראמפ לאזרחים נאמר כי אירועים פיזיים בלתי מוסברים התרחשו בבתי במלון ובבתים בקובה, ועל אף שלא ידוע על תיירים אמריקנים שנפגעו, אזרחי המדינה עלולים להיות חשופים לסיכון אם יגיעו לאי.

"במהלך החודשים האחרונים כמה מעובדי השגרירות בהוואנה היוו מטרות במתקפות מסוימות", נאמר בהודעת מחלקת המדינה. "העובדים נפגעו קשות כתוצאה ממתקפות אלה. הם סבלו מטווח רחב של סימפטומים גופניים, בהם בעיות שמיעה, סחרחורות, כאבי ראש, חולשה, בעיות קוגניטיביות ובעיות שינה".

עד כה, וושינגטון לא הורתה לדיפלומטים קובנים לעזוב את שטחה, אך לדברי גורמים המהלך נשקל גם הוא. בחודש מאי האחרון התבקשו שני עובדי שגרירות קובה לעזוב, אך אז נאמר כי הבקשה נעשתה בשל חוסר יכולתה של קובה לשמור על בטיחות הדיפלומטים האמריקנים בשטחה, ולא בשל הטלת אשמה על המתקפות.

(עודכן לראשונה: 19:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully