וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הורתה על סגירת חברות צפון קוריאניות הפועלות בשטחה עד דצמבר

28.9.2017 / 14:30

בייג'ינג הקציבה שלושה חודשים לסגירת החברות, שאותן היא מונה ממועד אישור הסנקציות האחרונות באו"ם נגד המדינה המבודדת, ב-12 בספטמבר. עוד הוחלט על הפסקת מיזמים משותפים לשתי המדינות מעבר לים. קוריאה הדרומית: "נערכים לפרובוקציות נוספות מפיונגיאנג"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

(אורן נהרי באולפן וואלה! NEWS על חילופי האיומים בין פיונגיאנג לוושינגטון)

משרד המסחר של סין הורה היום (חמישי) על סגירת חברות מקוריאה הצפונית הפועלות בשטח המדינה וכן על עצירת מיזמים משותפים עם פיונגיאנג מעבר לים. על פי ההודעה בייג'ינג הקציבה שלושה חודשים לסגירת החברות והמפעלים הנמצאים בשטחה, שאותם היא סופרת החל מ-12 בספטמבר, מועד קבלת החלטת מועצת הביטחון האחרונה בנושא סנקציות נגד תכנית הגרעין של המדינה המבודדת וניסויי הטילים הבליסטיים שערכה בחודשים האחרונים. לסגירת המיזמים הפועלים מחוץ לתחומי סין לא הוקצבה מסגרת זמן מוגדרת מראש. בהחלטה שהתקבלה אז נכללו בין היתר הגבלות על סחר בנפט עם קוריאה הצפונית ועל ייצוא טקסטיל ממנה למדינות אחרות.

בתוך כך העריכו הלילה גורמים בקוריאה הדרומית כי בפיונגיאנג נערכים ל"פרובוקציות נוספות" בחודש הקרוב, שבמהלכו יצוינו הן מועד כינון המפלגה הקומוניסטית בקוריאה הצפונית והן קונגרס המפלגה הקומוניסטית השנתי בסין. צ'אנג יוי-יונג, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא מון ג'ה-אין, העריך כי ב-10 וב-18 באוקטובר יתכנו צעדים "פרובוקטיביים" מצד הצפון, אך לא פירט מעבר לכך. צ'אנג הוסיף כי עימות בחצי האי הקוריאני עלול להתלקח בשל "תקריות לא מתוכננות".

עוד בנושא:
הבית הלבן על איומי צפון קוריאה: "לא הכרזנו מלחמה, זה אבסורד"
צפון קוריאה: ארה"ב הכריזה מלחמה – נשקול להפיל את מפציציה
על סף פיצוץ: "הכלב הנובח" ו"איש הטילים" מצעידים את העולם למלחמה

מסעדה בבעלות צפון קוריאנית בבייג'ינג, בירת סין. אי-פי, AP
סין מוסיפה לקרוא להימנעות מעימות אזורי. מסעדה בבעלות צפון-קוריאנית בבייג'ינג/AP, אי-פי

דובר המפלגה הדמוקרטית במדינה פארק וואן-ג'ו מסר כי לדברי הנשיא מון "ארצות הברית טוענת שהן האופציה הצבאית והן זו הדיפלומטית נמצאות על השולחן, אבל קוריאה הדרומית לא יכולה לעמוד במלחמה נוספת". עמדתה העקבית של סין בנושא המשבר בחצי האי הקוריאני היא כי יש להימנע ממהלכים צבאיים על מנת להשיב את היציבות באזור ולהמשיך בדיאלוג בין הצדדים. דובר משרד ההגנה בבייג'ינג וו קיאן מסר כי "צבא סין ינקוט בכל הצעדים הדרושים להגנה על ריבונות המדינה וביטחונה וכן על השלום והיציבות האזורית", אך לא הוסיף פרטים על אותם צעדים.

שלשום הזהיר ראש המטות המשולבים בצבא ארצות הברית ג'וזף דנפורד כי פיונגיאנג תוכל להחזיק בקרוב ביכולת לשגר טילים בליסטיים בין-יבשתיים הנושאים ראש קרב גרעיני אל עבר שטח המדינה. בשימוע בקונגרס בפני ועדת השירותים המזוינים של הסנאט הוסיף דנפורד כי על אף איומיה האחרונים של קוריאה הצפונית אין עדות לשינוי בכוננות הצבאית שלה. זאת, ברקע ההחרפה ברטוריקה בין המדינות בשבוע האחרון, שבמהלכה איים הנשיא דונלד טראמפ בנאומו באו"ם "להשמיד לחלוטין" את המדינה המבודדת ובתגובה הזהיר שר החוץ הצפון קוריאני רי יונג הו כי דבריו שקולים להכרזת מלחמה.

עוד באותו נושא

ארה"ב: בקרוב - צפון קוריאה תוכל לשגר טיל גרעיני לשטחנו

לכתבה המלאה
נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בעצרת הכללית של האו"ם, 21 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
נערכים לפרובוקציות נוספות. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בנאומו באו"ם/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully