וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוקרברג ענה לטראמפ: "פייסבוק לא נגדך - היא במה פתוחה"

28.9.2017 / 9:21

מייסד פייסבוק הגיב להאשמות הנשיא כי הרשת החברתית הייתה "אנטי טראמפ" במהלך הבחירות לנשיאות. בפוסט שפרסם בחשבונו האישי ברשת הצר צוקרברג על כך שזלזל בחשיבות של הפצת מידע מוטעה ברשת: "טעיתי כשכיניתי זאת טירוף"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנכ"ל ומייסד חברת "פייסבוק" מארק צוקרברג הגן הלילה (חמישי) על התפקיד שמילאה הרשת החברתית בהשפעה על הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעברה – בתגובה להאשמות מצד הנשיא דונלד טראמפ כי זו נקטה עמדה נגדו.

מארק צוקרברג מייסד פייסבוק. ShutterStock
שיבח את האפשרות של מצביעים להתבטא ברשת. צוקרברג/ShutterStock

לדברי צוקרברג גם טראמפ וגם גורמים דמוקרטים וליברלים הביעו זעם על פרסומים שעלו בפייסבוק במהלך הבחירות. "כך נראית פלטפורמה שבה יש מקום לרעיונות ולתפיסות שונים", כתב מייסד החברה בפוסט שפרסם בעמוד האישי שלו ברשת. הוא הוסיף כי האפשרות שניתנה למצביעים ולמועמדים עצמם להביע את עצמם ברשת ולתקשר דרכה היא דבר חיובי בעיניו.

הנשיא האשים אתמול את פייסבוק בכך ש"תמיד הייתה אנטי-טראמפ", בדברים שכתב בציוץ בטוויטר. הוא הזכיר את הרשת החברתית לצד עיתונים שהוא מאשים באופן קבוע כמקור לחדשות מזויפות - "ניו יורק טיימס" ו-"וושינגטון פוסט" - והוסיף כי "האזרחים היו פרו-טראמפ!".

עוד בוואלה! NEWS:
הצגה למצרים או פיוס אמיתי? ישראל נערכת להסכם של חמאס והרשות
מחאת הנכים: מחלף אליקים בכביש 70 לדרום נחסם במשך שעה
ריבלין לארגונים היהודיים בארה"ב: עזרו לסכל את "הרשימה השחורה"

טראמפ בנאום תקיף: לפטר שחקני פוטובול שלא מכבדים את הדגל וההמנון. מערכת וואלה! NEWS
הזכיר את שם הרשת לצד עיתונים שכינה "חדשות מזויפות". טראמפ/מערכת וואלה! NEWS

לדבריו, קמפיין לעידוד הצבעה שקידמה החברה הביא לכך שכשני מיליון בני אדם רשמו את עצמם בפנקס הבוחרים בארצות הברית. "בכל יום אני פועל לאפשר לאנשים לעבוד יחד ולבנות קהילה עבור כולם", כתב צוקרברג. "אנחנו מקווים להעניק לכולם קול וליצור במה לרעיונות של כל אחד".

הרקע להאשמתו של טראמפ הוא הודעת החברה כי תשתף פעולה עם חקירת מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות – לאחר שבתחילת החודש הודיעה שמצאה עדויות לרכישת מודעות פרסומיות מצד גורמים ברוסיה לשם השפעה על השיח הפוליטי ברשת החברתית. בשבוע שעבר הודיעה החברה שתעביר לקונגרס את תוכנן של כ-3,000 מודעות, שמידע על אודותיהן נמסר גם לוועדת החקירה בראשות החוקר רוברט מולר, ועל פי הערכות הושקעו ברכישתן כמאה אלף דולר.

בפוסט שהעלה צוקרברג בחשבונו הוא הביע חרטה על כך שלאחר הבחירות זלזל בתפיסה שלפיה הפצת מידע מוטעה באופן מכוון בפייסבוק השפיעה על תוצאות הבחירות. "טעיתי כשכיניתי זאת 'טירוף'. זה נושא חשוב מדי מכדי להמעיט בחשיבותו", כתב. "על פי המידע שברשותנו ההשפעה הרחבה שלנו על הבחירות הייתה גדולה אף יותר הפעם – בעצם הענקת במה לקולות הבוחרים ובכך שאפשרנו למועמדים לתקשר ישירות עמם".

הפוסט שפרסם צוקרברג בחשבונו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully