וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני תושבי אום אל-פחם נאשמים בתכנון פיגוע ובכוונה להצטרף לדאעש

28.9.2017 / 9:30

על פי כתב האישום, השניים תככנו לבצע פיגוע בהר הבית בשעות הבוקר, כשהעריכו שבמקום לא יהיו תושבים מוסלמים. בחודש שעבר הואשם תושב עירם בסיוע למחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית שבו נהרגו שני שוטרים

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד שני תושבי אום אל-פחם, סעיד בן ג'סוב ג'בארין בן 21 ונגד נער בן 16, בגין תכנון פיגוע בסמוך למסגד אל אקצא בעיר העתיקה בירושלים וכן בגין כוונה להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). השניים נאשמים בשורת עבירות, בהן קשר לסייע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, עבירות בנשק ועוד.

בנוסף לכך הוגשה נגד השניים בקשה להארכת מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים. השניים נעצרו במסגרת פעילות משותפת למשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי מוקדם יותר החודש. יחד עם נעצר פארס מחאג'נה, תושב אום אל-פחם בן 24, לאחר שבביתו נתפס רובה "קרל גוסטב".

בכתב האישום צוין כי השניים "גילו עניין בארגון דאעש ותכננו לצאת לסוריה על מנת להצטרף ללחימה בשורותיו". עוד צוין כי הם גלשו לאתרי אינטרנט המזוהים עם הארגון וצפו בסרטונים של פעולותיו. בנוסף לכך הם שוחחו על אפשרות לבצע פיגוע באזור מסגד אל אקצא "נגד אנשי ביטחון ואזרחים שאינם מוסלמים, תוך שימוש בנשק ובסכין".

עוד בוואלה! NEWS:
הצגה למצרים או פיוס אמיתי? ישראל נערכת להסכם של חמאס והרשות
פרשנות: הרמטכ"ל הצליח לאזן: כבוד לשיפוט הצבאי - לצד גיבוי ללוחמים
ריבלין לארגונים היהודיים בארה"ב: עזרו לסכל את "הרשימה השחורה"

כתב אישום נגד סעיד בן ג'סוב ג'בארין בן 21 וקטין אשר הוגש נגדם כתב אישום בגין קשר לסייע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, עבירות בנשק, מחוזי חיפה 28.9.17. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
ג'בארין במהלך הדיון בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

על פי כתב האישום ג'בארין היה אמור להעביר לנער אקדח שהחזיק ללא רישיון והציע לאמן אותו בירי. הנער אף בחן מקומות אפשריים לביצוע הפיגוע בקרבת המסגד בביקור שערך במקום והשניים סיכמו להגיע בהסעות מעירם אל ירושלים כשהם נושאים עימם אקדחים. כוונתם על פי כתב האישום הייתה להגיע בשעות הבוקר המוקדמות, אז העריכו כי יהיו פחות מוסלמים באזור.

בבקשה להארכת המעצר נגד השניים נכתב כי "מעבר לחזקת המסוכנות, התנהגותם של המשיבים, שתכננו לבצע פיגוע כנגד אנשי ביטחון ואזרחים שאינם מוסלמים, יצרה סיכון ממשי לביטחון המדינה ולשלום הציבור וקיים חשש כי אלמלא נעצרו המשיבים, היו מבצעים את הפיגוע אותו תכננו".

עוד באותו נושא

אימון בירי למחבלים בפיגוע בהר הבית: תושב אום אל-פחם נאשם בסיוע לרצח

לכתבה המלאה
כתב אישום נגד סעיד בן ג'סוב ג'בארין בן 21 בגין קשר לסייע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, עבירות בנשק 28.9.17. שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
הציע לאמן את הנער בירי באקדח. ג'בארין/מערכת וואלה! NEWS, שב"כ
האקדחים שנמצאו אצל סעיד בן ג'סוב ג'בארין בן 21 נגדו הוגש כתב אישום בגין קשר לסייע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, עבירות בנשק 28.9.17. שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
אחד האקדחים שהשניים תכננו להשתמש בו בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, שב"כ

לפני כחודש הוגש כתב אישום נגד אמג'ד בן מוחמד ג'בארין, תושב אום אל-פחם, בגין סיוע למבצעי הפיגוע בהר הבית בחודש יולי, שבו נהרגו שני שוטרי מג"ב האיל סתאווי וכמיל שנאן.

ג'בארין הואשם בעבירות של סיוע לרצח, סיוע לחבלה של ממש, פעולה בנשק, שיבוש הליכי חקירה וקשירת קשר. זאת, לאחר שבחקירתו עלה כי היה מודע לכוונת קרובי משפחתו לבצע את הפיגוע בהר הבית, עוד בשלבי התכנון המוקדמים.

על פי כתב האישום נגדו, ג'בארין הסיע את המחבלים לאימוני ירי וכן הצטרף אליהם לסיור מקדים בזירת הפיגוע, שבמהלכו סקרו את מצלמות האבטחה במקום. עוד צוין בכתב האישום כי ג'בארין סירב להצעת קרוביו להצטרף אליהם להוצאת הפיגוע לפועל.

העיר העתיקה בירושלים לאחר הפיגוע בעשר האריות והירי בהר הבית, 14 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
השניים אינם קשורים לפיגוע בהר הבית ביולי. שער האריות בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully