וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לראשי הארגונים היהודיים בארה"ב: עזרו לסכל את "הרשימה השחורה"

27.9.2017 / 23:53

בשיחה עם חברי ועידת הנשיאים, אמר נשיא המדינה כי לרשימה שמגבשים במועצת זכויות האדם של האו"ם "יש פוטנציאל לגרום נזק לחברות אמריקניות וישראליות - ולפגוע גם בפלסטינים". על קבלת הפלסטינים לאינטרפול: "תפגע ביכולת להיאבק בטרור הבינ"ל"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקש הערב (רביעי) מראשי הארגונים היהודים בארצות הברית לסייע לישראל במאמץ למנוע את פרסום "הרשימה השחורה" של חברות שפועלות בהתנחלויות, שמגבשת מועצת זכויות האדם של האו"ם. "יש לרשימה פוטנציאל לגרום נזק לחברות אמריקניות וישראליות ולפגוע גם בפלסטינים", אמר ריבלין בשיחת ועידה טלפונית שקיים עם נציגי הארגונים. "מדובר באינטרס אמריקני לא פחות מישראלי".

בישראל ובארצות הברית עוסקים בשבועות האחרונים בניסיון למנוע את פרסום הרשימה שמגבש נציב זכויות האדם של האו"ם זיאד ראיד אל חוסיין, ושתהווה מאגר מידע מסומן של חברות שעושות עסקים בהתנחלויות. מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה בשנה שעברה לגבש רשימה שנתית, והיא צפויה להתפרסם עד סוף השנה. לפי דיווח היום ב"הארץ", בשבועיים האחרונים החל הנציב בשיגור מכתבי אזהרה לכ-150 חברות מישראל ומרחבי העולם, ובירושלים מעריכים שחברות זרות כבר החלו לאותת כי הן מתכוונות למשוך את ידיהן מחוזים עם ישראל.

טקס הענקת תעודות הצטיינות למצטייני שב"כ. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אינטרס אמריקני, לא פחות מישראלי". הנשיא ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בשיחת הוועידה, שהתקיימה עם חברי ועידת הנשיאים - ארגון הגג המאגד את כל הארגונים היהודיים המרכזיים בארה"ב שבראשו עומדים סטיב גרינברג ומלקולם הונליין, שוחח הנשיא עם ראשי הארגונים על מגוון רחב של נושאים ביטחוניים בינלאומיים ויהודיים, כמו המצב בסוריה וכניסת הממשל החדש בוושינגטון.

ריבלין הדגיש את ההערכה לגישת הממשל לנעשה במזרח התיכון ואמר כי "עם בחירתו של הנשיא טראמפ יש לנו תקווה חדשה לשלום והתפייסות עם שכנינו. שיתוף הפעולה שלנו עם מעצמות אזוריות מעולם לא היה קרוב ופתוח יותר. יש לממשל האמריקאי חלק משמעותי בהתפתחות החיובית הזו ואנו מעריכים זאת ומקווים שקשרים אלו ילכו ויתהדקו".

הוא תקף את החלטת האינטרפול לקבל את הפלסטינים כחברים מלאים בארגון ואמר כי היא "תפגע ביכולת להיאבק בטרור הבינלאומי. זו החלטה פוליטית שאינה מבוססת על צורך מקצועי. עצוב מאוד שהפלסטינים הפכו גוף מקצועי נוסף לפוליטי, כחלק מהקמפיין שהם מובילים לערעור המשא ומתן לשלום ולדה-לגיטימציה למדינת ישראל".

מועצת זכויות האדם של האו"ם, 2014. AP
הרשימה צפויה להתפרסם עד סיום השנה. מועצת זכויות האדם של האו"ם/AP

בהתייחס למשבר בין ישראל ויהדות ארה"ב, שהחריף בחודשים האחרונים מאז הקפאת מתווה הכותל וקידום חוק הגיור, אמר הנשיא כי היחסים עם יהדות התפוצות חוו בשנה החולפת "נקודות שפל". "היו ציפיות שלא התממשו והיו רבים שמיהרו לוותר. דיברו על הפרדות, על הפער הגדל, על משבר שלא ניתן לבלום. זו אינה דרכנו" הנשיא אמר. "לעולם לא נוותר עליכם. לעולם לא נפנה עורף אל בני משפחותינו המתגוררים מחוץ למדינת ישראל. חשוב שנאזין ונלמד האחד את השני והאחד לשני על מנת שנוכל להגיע להבנה טובה יותר. הגיע הזמן שנלמד טוב יותר לא רק את מה שקושר אותנו יחדיו אלא גם את השוני בנינו".

הנשיא התייחס גם לבחירות בגרמניה ולעלייה בכוחה של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה". הוא הביע הוקרה והערכה לקנצרלית אנגלה מרקל "על עמידתה האיתנה נגד 'אלטרנטיבה לגרמניה' ואת מאבקה נגד המגמה הניאו-פשיסטית המרימה ראשה ברחבי העולם. אין מקום לקולות האנטישמיים והגזעניים האלה בשום פנים ואופן. לא בגרמניה ולא באף מקום אחר".

ריבלין ומרקל בברלין- נשיא המדינה נפגש עם קנצלרית גרמניה והתריע מפני התבססותה של איראן בסוריה. לשכת העיתונות הממשלתית
"אין מקום לקולות אנטישמיים". ריבלין ומרקל/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully