וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הגיעו להלוויית ההרוג בתרגיל בגולן: "האסון של כולנו"

27.9.2017 / 18:20

לבית העלמין בהר הרצל הגיעה בכיסא גלגלים אחותו של אבינעם דוד כהן, שילדה היום. אחיו ספד לו: "במחברת שלך נכתבו חלומות, פעלת מכל הלב". רב הישיבה שבה למד: "גרסת על המחלוקת בין דתיים לחילונים"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

מאות בני אדם הגיעו הערב (חמישי) למסע ההלוויה של סמל-ראשון אבינעם דוד כהן שנהרג בהתהפכות תותח מתנייע (תומ"ת) של חיל התותחנים בתרגיל ברמת הגולן. אחותו, תהילה, שילדה היום, הגיעה לבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים כשהיא בכיסא גלגלים. בהלוויה נוכחים גם שר החינוך נפתלי בנט וחבר הכנסת מוטי יוגב.

מפקדו של אבינעם , סגן-אלוף אפי מזרחי, ספד: "אבינועם היקר, היית חדור מוטיבציה, קסם אישי רב ונכונות להשתפר. למדנו להכיר מפקד שכל שעניין אותו הוא לשמור על לוחמיו. בימים האחרונים שקלתי להוציא אותך שוב לקורס קצינים. כעת לא אוכל לשוחח איתך על כך. בתרגיל האחרון השתתפת והתעניינת. המעורבות שלך אינך מובנת מאליה. אנו מתחייבים ללמוד מהאירוע כדי שלא יישנה".

הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת אלון מורה שבה למד אבינעם ורב היישוב סיפר כי "הכרנו כמעט שש שנים. היית עקשן, מתוק ואידיאליסט. נאבקת ללמוד ולהצליח. גרסת על המחלוקת הגדולה בין דתיים לחילונים". אחיו, שגיא, ספד: "כבר כשהיית קטן ראינו את העוצמות שלך. במחברת שלך יש חלומות שסיפרו באיזה דברים רצית להתקדם ואיך אתה יכול להיות יותר טוב. עשית הכל מכל הלב. להיות עם המשפחה, לעזור, בצבא. התורה שלמדת נגעה בך עמוק-עמוק. עלית ברכב אש השמיימה, בלי ייסורים, בימים הקדושים שבין ראש השנה ליום הכיפורים. אתה משאיר אתנו את כוחות הנפש שלך. שיישארו כל הזמן. אני אוהב אותך ומתגעגע אליך".

עוד בוואלה! NEWS:
בג"ץ על סערת טקס ההתנחלויות: "העליון נקלע לסיטואציה לא אפשרית"
נתניהו לארה"ב: קבלת הפלסטינים לאינטרפול לא תעבור בלי מענה
נמשכים החיפושים אחרי הישראלית בקירגיזסטן: "אין קצה חוט"

הלווייתו של אבינועם כהן, החייל שנהרג בתאונת התהפכות תותח ברמת הגולן, 27 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ההלוויה בהר הרצל, הערב/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבינועם דוד כהן, שנהרג בתרגיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הילה, גיסתו של אבינעם, סיפרה בדמעות: "רוצה להגיד לך תודה. שאהבת את אליה, שהיית מסור למשפחה. בשבת האחרונה אמרתי לך שאתה הדוד הכי מגניב כי יש לך 'צ'וקולוקים'. כשהאצבע שלך נשברה אמרת: 'האלוף, אני לא יכול לשטוף כלים'".

השר בנט אמר בהלוויה: "מספרים כאן על חייל יוצא דופן שתמיד חיפש לעזור, שנשא באופן קבוע בווסט שלו חומש, ספר תהלים ומסילת ישרים. כשהמפקד שלו גילה את הספרים בציוד שלו הוא הופתע. אבינעם הסביר לו שמבחינתו זה כלי לחימה. אבינעם לא היה אמור להיות בתומ"ת באירוע בגלל שנפצע באימון לפני שבועיים. מפקדיו לא הבינו איך זה שהוא מבקש לחזור לצבא בשעה שיש כאלו שמנצלים גימלים כדי לצאת ממנו. האסון שלכם הוא האסון של כולנו".

אבינעם נהרג הלילה ביחד עם סגן אבשלום ערמוני בתאונה סמוך לשעה 2:10 בלילה, במהלך תרגיל בקורס מ"פים-מג"דים. שניהם התגייסו לצה"ל במסגרת מסלול ה"הסדר". כוחות חילוץ הוזעקו למקום התאונה והחלו בפעולות לחילוץ הנפגעים. ארבעה חיילים נוספים נפצעו בתקרית, אחד באורח קשה, חייל נוסף באורח בינוני ושניים נוספים באורח קל. לאחר מותם ערמוני הועלה מדרגת סג"ם לדרגת סגן ודוד כהן הועלה מדרגת סמל לדרגת סמ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully