וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש קבע: צפיית בינג' בטלוויזיה עלולה להסתיים במוות

28.9.2017 / 8:40

מחקר אוסטרלי שהחל ב-1999 בדק את הרגלי הצפייה של האנשים, וגילה שאלה שצופים ב-2-4 שעות טלוויזיה ביום מחזיקים בסיכוי גבוה יותר למות ממחלות דלקתיות

אנשים שצופים בשידורים חוזרים של "חברים" הם יותר חכמים/מערכת "סיפור בדקה"

בוידאו - צפייה ב"חברים" מעידה שאתם חכמים, אבל בזמן בהייה ב"משחקי הכס" השכל שלכם גוסס באיטיות

בשנים האחרונות הפכה צפיית הבינג' (בולמוס צפייה או צ?פ?י??ת ר?צ?ף על פי החלטת האקדמיה ללשון העברית) לפופולרית במיוחד, ובטח גם אתם עושים את זה - מוצאים סדרה שאתם אוהבים, ורואים פרק אחר פרק, לעתים ללא הפסקה כלל, בזמן שימים ושבועות וחודשים חולפים מבלי לשים לב.

ובכן, מתברר כי מדובר בדבר מסוכן למדי. מחקר חדש, שהתפרסם במגזין Medicine & Science in Sports and Exercise, בחן החל מ-1999 את הרגלי הצפיה של 8,900 איש באוסטרליה. אחת התגליות היא ש-909 איש מתו לאורך השנים, 130 מהם בשל מחלקות דלקתיות כאלה ואחרות, כשברשימה ניתן למצוא גם אלצהיימר, אסתמה וסכרת. החוקרים קבעו שהסיכוי של אלה שראו מעל לשעתים של טלוויזיה ביום לחלות במחלות הנ"ל עמד על 54 אחוז.


עוד בנושא:
"נרקוס", "המתים המהלכים", "האנטומיה של גריי", "הוויקינגים": מדריך סדרות סתיו 2017

צפייה בתכנית הנכונה יכולה לעזור לכם לשרוף יותר קלוריות

"משחקי הכס" עונה 7 פרק 7.
אל תראו יותר מדי משחקי הכס

כמו כן, החוקרים בדקו את הנבדקים אחרי שבע שנים וגילו של-80 אחוז מהאנשים שצפו בארבע שעות של טלוויזיה או יותר, היה בסיכוי גבוה יותר למות ממחלה קרדיווסקולרית - הקשורה לכלי דם וללב.

"אלה שבילו יותר זמן מול הטלוויזיה היו מבוגרים יותר, לא פעם ללא 12 שנות לימוד, עם הכנסה נמוכה יותר, מעשנים או מעשנים לשעבר, והיה להם סיכוי גבוה יותר לפתח סכרת או לחץ דם גבוה, ובאופן כללי הפרופיל הבריאותי שלהם היה רע יותר", אמרה אחת החוקרות המובילות. "לאלה שצפו הרבה בטלוויזיה היתה גם דיאטה פחות טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully