וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חשיפת וואלה! NEWS: טקסים לחללי יום כיפור ייערכו ברחבי הארץ

27.9.2017 / 15:44

אחרי שהחליט לצמצם את טקסי האזכרה לשלושה בתי עלמין מרכזיים, משרד הביטחון חזר בו והודיע שלא יהיה שינוי. אחות שכולה: "מדברים על ירידה במוטיבציה לשירות קרבי? מכאן זה מתחיל"

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים, הר הרצל, 24 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
טקס אזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל/נועם מושקוביץ

משרד הביטחון הודיע היום (רביעי) כי לא יהיה שינוי בטקסי האזכרה הממלכתיים לחללי מלחמת יום הכיפורים והם יתקיימו גם השנה בשורה של בתי עלמין ברחבי הארץ ולא רק בשלושה בתי עלמין צבאיים מרכזיים - זאת בעקבות חשיפת וואלה! NEWS. אתמול פורסם כי אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון החליט לקיים שלושה טקסים מרכזיים בלבד - בבית העלמין בהר הרצל בירושלים, בבית העלמין קריית שאול בתל אביב ובבית העלמין כפר סמיר בחיפה. ההחלטה עוררה את זעמן של המשפחות השכולות, והיום התבשרו משפחות שכולות בראשון לציון ובאשדוד כי טקסי אזכרה יתקיימו בבתי העלמין הצבאיים בעירם.

אורלי כהן ארזה ששכלה את אחיה רס"ל עמרי כהן במלחמת יום הכיפורים סיפרה כי התקשתה לעכל את הבשורה על ביטול הטקס בבית העלמין באשדוד, שם נקבר אחיה ב-1974. "כל שנה מאז נפל אחי התקיים מיד לאחר יום הכיפורים טקס אזכרה צבאי לכל 44 חללי מלחמת יום הכיפורים הקבורים באשדוד. בכל שנה מגיעים עשרות בני משפחה. השנה קיבלנו את הודעת משרד הביטחון ולא האמנתי, הייתי צריכה לקרוא אותה כמה פעמים כדי להאמין שהטקס לא יתקיים", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל איזנקוט הכריע: עונשו של אלאור אזריה יקוצר בארבעה חודשים
אבינעם התאמן פצוע, אבשלום איבד בת דודה בפיגוע: הרוגי התאונה
נשיאת העליון: באירוע לציון יובל להתנחלויות הבמה מסורה לצד אחד

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים, הר הרצל, 24 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
טקס אזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל/נועם מושקוביץ

כהן היה מפקד טנק ונהרג ב-8 באוקטובר 1973. "במשך חצי שנה חשבנו שהוא נפל בשבי עד שבאפריל 1974 מסרו המצרים את גופתו", הוסיפה ארזה. לדבריה, "ההחלטה הראשונית פגעה בנו. מדברים על ירידה במוטיבציה לשירות קרבי? מכאן זה מתחיל, כשיש ירידה בהנצחת הנופלים בקרבות. מדברים על מיעוט משתתפים כי מה לעשות, השנים עוברות, ההורים הזדקנו ורובם כבר לא אתנו. אבל היו יכולים להביא לטקסים תלמידי תיכונים שישמעו מהאחים, מהילדים, ממשפחות הנופלים את סיפוריהם. אבל יותר קל ויותר זול לבטל את הטקס".

עם קבלת ההודעה התארגנו כמה משפחות שכולות והחליטו לקיים טקס בעצמן באשדוד. "פנינו לרב הצבאי שמקיים כל שנה את הטקס והוא אמר שצה"ל לא אישר לו להשתתף אבל הוא יגיע על אזרחי כדי לנהל את הטקס מתוך כבוד לנופלים", סיפרה ארזה. "הבוקר הוא התקשר והודיע כי במהלך הלילה, כנראה בעקבות הרעש התקשורתי, הודיעו לו בצה"ל שיגיע לטקס וכך גם חיילי בסיס אשדוד של חיל הים".

יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, אמר כי הנחה לקיים טקסי זיכרון שאותם יארגן הארגון, בכל בית עלמין צבאי שבו בן משפחה של נופל מלחמת יום הכיפורים יבקש לקיים טקס כזה. "אנחנו נספק את כל המערך הלוגיסטי לטקס, הגברה, שתיה, חזן ורב צבאי, אישיות צבאית", אמר. "הבוקר פנו אלינו משפחות שכולות מראשון לציון וביקשו לקיים בבית העלמין הצבאי בעיר טקס אזכרה ומיד אישרנו זאת". הוא הודיע כי רשימת בתי העלמין ומועד האזכרות יפרסמו במודעה ביום שישי בכל העיתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully