וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת העליון: באירוע לציון יובל להתנחלויות הבמה מסורה לצד אחד

בתגובה לעתירה של עמותת רגבים על כך שהרשות השופטת לא תשלח נציגים לעצרת בגוש עציון, הסבירה נאור כי מדובר באירוע שנוי במחלוקת. ההחלטה הובילה לזעם רב בקרב הימין. השרה רגב: "התנהלותה של נאור פוגעת במדינת ישראל"

צילום: יותם רונן

נשיאת בית המשפט העליון היוצאת מרים נאור הסבירה היום (רביעי) כי החליטה שלא לשלוח נציג מטעם הרשות השופטת לאירוע הממלכתי שייערך הערב בגוש עציון לציון 50 שנות התיישבות ביהודה ושומרון מאחר שמדובר באירוע "בעל אופי פוליטי". בתשובה לעתירה שהגישה עמותת רגבים בנושא, הוסיפה נאור כי זהו "אירוע השינוי במחלוקת ציבורית".

בתגובה שהגישה היום לבג"ץ כתבה נאור כי למרות שמדובר באירוע ממלכתי היא החליטה ששופטי בית המשפט העליון לא ישתתפו בו, בשל הבעיה "המהותית", כלשונה, באירוע שבו "מסורה כל הבמה לצד אחד".

החלטה של נאור עוררה זעם רב במערכת הפוליטית ובחוגי הימין. גם התנועה לאיכות השלטון קראה לנאור לחזור בה מהחלטתה, ובפנייה אליה נאמר כי דווקא ההיעדרות מהטקסט היא זו שתהפוך את בית המשפט העליון לשחקן פוליטי.

ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
נאור/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

השרה מירי רגב פנתה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וכתבה: "בניגוד לנימוק במכתב של הנשיאה, כל הפרטים אודות הטקס נשלחו ללשכתה והיו ידועים מלכתחילה. הגעת השופט הנדל אושרה על ידיה זה מכבר. לא ניתנה כל הודעה רשמית מטעם הנשיאה, והודעתו הטלפונית של השופט הנדל כי אינו חש בטוב ולא יוכל להגיע לא ניתנה לפני מכתבו של ח"כ פריג', בניגוד למה שצוין במכתב הנשיאה.

"אני רואה בחומרה את התנהלותה של נשיאת בית המשפט העליון. הימנעות מופגנת זו פוגעת במדינת ישראל גם על פי הגדרתו הפשוטה של החוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם שהתקבל בכנסת לפני כמה שנים". רגב הוסיפה כי "אני מקווה שהיא תחזור בה מהחלטתה זו. החרמת טקס ממלכתי זה על ידי הרשות השופטת, תהווה זריקת עידוד ורוח גבית לחרמות איתם ישראל מתמודדת והיא תותיר כתם אנטי ממלכתי על בית המשפט העליון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טקס פרסי אקו"ם. ניב אהרונסון
"רואה בחומרה את התנהלותה של נשיאת העליון". רגב/ניב אהרונסון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי הצטער לשמוע על החלטת נאור. "החלטה זו הפתיעה אותי, על רקע המסורת רבת השנים של השתתפות הרשות השופטת בטקסים ממלכתיים, בהם גם הטקס המציין את יום שחרור ואיחוד ירושלים, באותה המערכה בה שוחררו גם יהודה ושומרון", אמר ליברמן.

"ההחלטה מפתיעה אף יותר, על אחת כמה וכמה כשהטקס מתקיים בגוש עציון, מקום המבטא קונצנזוס ישראלי רחב ביותר", הוסיף. "החלטה זו מציבה סימן שאלה ומטילה צל כבד על יכולתו של בית המשפט העליון לדון ללא משוא פנים בסוגיות הקשורות ביהודה ושומרון, שעה שהוא עצמו מעיד עליהן כפוליטיות".

שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שכיהן גם כרמטכ"ל וכאלוף פיקוד המרכז, מסר: "אני מצדיע בחגיגיות היום למתישבי יהודה ושומרון לציון 50 שנות האחזות נחושה באדמת המולדת. למרות שלא הוזמנתי לטקס ה'ממלכתי' שיתקיים הערב, כמו גם מפקדים בכירים ושרי ביטחון לשעבר, שתרומתם למפעל ההתיישבות הותירה חותם היסטורי שאיש לא יוכל למחוק, אני מחבק ומחזק את חלוצי ההתיישבות החוקית ביהודה ושומרון וממשיכי דרכם".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בפתח ישיבת ישראל ביתנו 26 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
ליברמן/נועם מושקוביץ

האירוע לציון יובל להתיישבות הוא אירוע של מרכז ההסברה בהובלה משותפת של שר החינוך נפתלי בנט ושרת התרבות מירי רגב, שנקבע בהחלטת ממשלה באפריל כאירוע ממלכתי בתקצוב של כעשרה מיליון שקלים. לאירוע הוזמנו 4,000 איש וכל חברי סגל א' - הנשיא, ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת, שופטים, חברי פורום מטכ"ל וראשי מועצות.

שופט העליון ניל הנדל היה אמור לייצג את הרשות השופטת באירוע, אך מוקדם יותר השבוע פנה ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) לנאור ולנשיאה הנכנסת אסתר חיות, וקרא להן לבטל את השתתפותו של השופט הנדל באירוע. זאת מאחר, שלטענתו, זהו אירוע "בעל גוון פוליטי מאוד מסוים ושנוי במחלוקת בקרב ציבור ישראלי גדול מאוד".

במענה לפנייתו של פריג' נמסר מטעם הלשכה של חיות שאחרי קבלת ההזמנה המפורטת לאירוע הוחלט לבטל את השתתפותו של הנדל מכיון ש"אין מקום להשתתפות נציג של הרשות השופטת באירוע".

(עדכון ראשון: 11:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully