וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה הייתה יכולה למנוע רצח": עדות מה"מערב הפרוע" של ישראל

ארבעה מקרי רצח אירעו בשנה האחרונה בג'יסר א-זרקא, והמשטרה מתקשה להתמודד עם האלימות. אחרי חיסול של עד תביעה במשפט רצח, זו הייתה התשובה שסיפק מוקדן המשטרה לאחד השכנים: "אולי צריך להעביר את היישוב"

צילום: משטרת ישראל, ארכיון

היישוב ג'סר א-זרקא זכה לכינוי "המערב הפרוע של ישראל" לאחר שבשנה החולפת התרחשו בו ארבעה מקרי רצח ומקרי ירי ודקירות רבים. במוצאי שבת האחרונה נרשם שיא חדש ברמת האלימות, כשאלמונים רצחו את מוחמד עיסא זיית גורבאן בן 37, ששימש עד תביעה מרכזי במשפט הרצח של ראמי אסכנדר שמת ביולי 2015. גורבאן אמור היה להיות תחת שמירה משטרתית אך בשלב מסוים סירב לה.

תושבים בקיסריה הסמוכה לג'סר, ובהם השכנים של ראש הממשלה בנימין נתניהו שמתגוררים בצפון העיר, התקשרו למשטרה כשעה לפני הרצח והודיעו כי שמעו קולות ירי. גורם במחוז חוף במשטרה טען כי במוצאי שבת נשמעו קולות ירי מארבע חתונות שהתקיימו ביישוב, והשוטרים לא הצליחו לזהות את מקור הירי לרצח והירי לא סוכל.

רצח בג'סר א -זרקא, ינואר  2013. ערן גילווארג
ארבעה מקרי רצח בשנה ושורת מקרי ירי ודקירות/ערן גילווארג

בהקלטה של שיחת טלפון של אחד השכנים של ראש הממשלה, נשמע המוקדן מסביר כי היישוב הוא "בעיה לאומית" והפתרון הוא העברתו מהמקום. "יכול להיות, ואני מתנסח בזהירות, שאם המשטרה הייתה מגיבה לקריאות שלנו ושולחת ניידות, היה ניתן למנוע את הרצח", אמר אחד התושבים.

למרות הצהרות בכירים במשטרה, המשטרה לא מצליחה להתמודד עם רמת האלימות והפשע בכפר. עבור תושבי קיסריה אירועי ירי ביישוב הסמוך הם עניין יומיומי. "הרבה בתים נפגעו מירי תועה. המשטרה לא נכנסת לג'סר ואין שם משילות. אנחנו לא רק סובלים, אלא נמצאים כל יום בסכנה", סיפר אחד מתושבי קיסריה. לדבריו, קליע שנורה ביישוב יכול לפגוע בקיר הבית או בתכולתו, כפי שאכן קרה בעבר, ויכול לפגוע גם בילד או באחד מהתושבים.

עוד באותו נושא

חשד לרצח: גבר בן 37 נורה למוות בג'סר א-זרקא

לכתבה המלאה

המשטרה: התנהלות המוקדן לא הייתה מקצועית

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "עם קבלת הדיווח במשטרה אודות האירוע בוצעו סריקות בניסיון לאתר מקור הירי. לצד האמור,התנהלות המוקדן באירוע לא מקצועית ובטח שלא תואמת את המציאות בשטח. זו תיבדק ותטופל בהתאם. ללא קשר לאירוע זה או אחר, חקירות מקרי רצח מנוהלות במשטרה באופן יסודי ומקצועי תוך חתירה בלתי מתפשרת להגיע לחקר האמת ולהבאת הרוצחים לדין. במסגרת חקירות אלו המשטרה משקיעה מאמצים רבים בפענוח של כלל מקרי הרצח ללא קשר למוצא או זהות הקורבן, תוך הפעלת אמצעים גלויים וסמויים".

עוד נמסר מהמשטרה כי "מרבית מקרי הרצח שהתרחשו מתחילת השנה בישוב פוענחו, והמקרה שאירע לפני כמה ימים נמצא בימים אלו בחקירת משטרה אשר עודנה מתנהל ומטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיה בשלב זה. לצד האמור, משטרת ישראל פועלת כל העת נגד אחזקה, סחר ושימוש באמצעי לחימה, פעילות שקצרה במהלך השנים האחרונות הישגים דרמטיים הן בצמצום כמויות אמצעי הלחימה והן במיצוי הדין עם אלו המחזיקים בהם. פעילות זו הניבה פרי גם בהשפעה המתמשכת על כמות אירועי הירי, לצד סיכול אירועי טרור ופשיעה חמורה. נדגיש כי חרף מאמצים אלו מדובר בתהליך הדרגתי של שינוי נורמות ותופעות כאלה לא נעלמות בתקופה קצרה אינטנסיבית ככל שתהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully