וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע אחרי מאה פועלים, שלף אקדח מהמעיל - וירה: רגעי הטרור בהר אדר

26.9.2017 / 16:24

קצת אחרי השעה 7:00 הגיע לשער היישוב נמר מחמוד ג'מל, כשהוא מסתיר את כלי הנשק. אחרי שעורר את חשד המאבטחים ולוחמי מג"ב הוא ירה לעברם, והרג שלושה מהם בטרם חוסל בידי לוחם מג"ב. רכז הביטחון של היישוב מאושפז במצב בינוני. שלושה פלסטינים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

לצד כמאה פועלים פלסטינים עם היתרי עבודה, הגיע הבוקר (שלישי) נמר מחמוד ג'מל לשער הכניסה ליישוב הר אדר כשהוא חמוש באקדח. באותו זמן, קצת לאחר השעה 7:00, שהו במקום שני מאבטחים אזרחים, שלושה לוחמי מג"ב ורכז הביטחון של היישוב. שלושה מהם נהרגו מטווח קרוב, ועוד אחד נפצע באורח קשה.

שני המאבטחים – יוסף עותמאן בן 25 מאבו גוש ואור אריש בן 25, תושב הייושב - עמדו לפני שולחן הבידוק שבכניסה למעבר המגודר. מאחוריהם עמד רכז הביטחון, בסמוך לרכבו החונה, כשלפניהם התמקם סלומון גברייה, לוחם מג"ב שהיה מפקד הכוח, לצד לוחמת מג"ב נוספת. תחת עץ סמוך, בתוך ג'יפ של מג"ב, ישב נהג הכוח, רב-סמל נ'.

לקריאה נוספת על הפיגוע בהר אדר
סולומון נפצע בפיגוע לפני שנה - ונהרג באותו מקום: "ילד למופת"
שני מאבטחים ושוטר נהרגו בפיגוע ירי בהר אדר שליד י-ם; המחבל נהרג

סולומון גברייה, יוסף עותמאן ואור הריש ההרוגים בפיגוע הירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. השואגים לימין, דוברות המשטרה, עיבוד תמונה
יוסף עותמאן, סולומון גברייה ואור אריש/עיבוד תמונה, השואגים לימין, דוברות המשטרה

המחבל, בן 37 ואב לארבעה מכפר סוריכ הסמוך, הגיע מכיוון הכפר בידו אל עמדת הבידוק, כשהוא לובש מעיל עבה - עובדה שעוררה את חשד הכוחות. המאבטחים קראו לו לעצור, אולם הוא פתח בריצה של כמה מטרים קדימה, לתוך המעבר המגודר, שלף אקדח מהמעיל והחל לירות – כשהוא פוגע בעותמאן, באריש, בגברייה וברכז הביטחון.

לוחמת מג"ב ירתה לעבר המחבל, שנמלט מתוך המעבר המגודר לכיוון הגדר והכפר. באותו שלב, הנהג יצא מכלי הרכב, ירה שלושה כדורים ועצר את המחבל, שנהרג מהירי.

צוותי מד"א שהגיעו לזירה ביצעו פעולות החייאה בארבעת הפצועים, אך נאלצו לקבוע את מותם של עותמאן, אריש וגברייה.

רכז הביטחון פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם עבר ניתוח שבסיומו הוגדר מצבו בינוני-קשה. מבית החולים נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הפיגוע, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי בית המחבל ייהרס, יוטל כתר על הכפר ויישללו היתרי עבודה של המשפחה המורחבת של המחבל. "זהו בוקר קשה עם שלושה ישראלים שנרצחו על ידי בן עוולה", אמר. אחר הצהריים עצרו כוחות צה"ל שלושה חשודים במעורבות בפיגוע בפעילות בכפר שממנו יצא המחבל.

למחבל היה אישור לעבוד בשטחים ובמרחב התפר והוא לא היה מוכר למערכת הביטחון. הוא גידל לבד את ארבעת ילדיו, מאז שאשתו נמלטה לירדן אחרי שספגה ממנו אלימות. בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, שעות לפני הפיגוע, כתב ג'מל בן ה-37: ""מפחד רק מאללה". חמאס בירך על פיגוע הירי ומסר כי "מדובר בשלב חדש באינתיפאדה".

מחקירת השב"כ עולה כי למחבל היו בעיות אישיות ומשפחתיות רבות, בהן בעיות של אלימות במשפחה. אשתו נמלטה לירדן לפני כמה שבועות אחרי שתקף אותה. "כשתתעוררי תשתפי את ההודעה הזאת על העמוד שלי, תשאירי את המצפון שלך רגוע", כתב לה הבוקר. "אני במצב בריאותי לא טוב ומה שאני אעשה אין לו קשר לאשתי, אני מבקש ממך לסלוח לי ומבקש ממך לגדל את הילדים".

(עדכון ראשון: 15:04)

אוהל אבלים, יוסף עותמאן זל, פיגוע ירי הר אדר 26 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
סוכת האבלים בביתו של עותמאן באבו גוש/נועם מושקוביץ
ש.ג זירת האירוע פיגוע הירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. רויטרס
עמדת הבידוק בהר אדר אחרי הירי/רויטרס
זירת האירוע פיגוע ירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
זירת האירוע פיגוע ירי בהר אדר 26 בספטמבר 2017/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully