וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שישה יועצים בכירים של טראמפ השתמשו במייל פרטי לצרכי עבודה

לפי "ניו יורק טיימס", סטיב באנון וראש הסגל לשעבר בבית הלבן ריינס פריבוס הם בין היועצים שהשתמשו בכתובות מייל פרטיות לדון בענייני הממשל. לפי דיווח נוסף, גם איוונקה, בתו של הנשיא, השתמשה בחשבון מייל פרטי בחודשים הראשונים של הממשל

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: טראמפ על פרשת המיילים של קלינטון, במהלך קמפיין הבחירות ב-2016)

לפחות שישה מיועציו הקרובים ביותר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השתמשו מדי פעם בחשבונות דואר אלקטרוני פרטיים כדי לדון בענייני הבית הלבן – כך דיווח הלילה (שלישי) העיתון "ניו יורק טיימס", שציטט גורמים אמריקניים רשמיים בעבר ובהווה. בין השישה ראש הסגל בבית הלבן לשעבר ריינס פריבוס והאסטרטג הבכיר סטיב באנון. אתמול דווח באתר "פוליטיקו" כי גם ג'ראד קושנר, חתנו ויועצו הקרוב של טראמפ, השתמש מאז כניסתו לבית הלבן בכתובת מייל פרטית בנוסף לכתובת המייל הרשמית של הבית הלבן.

לפי הדיווח, יועצים נוספים ובהם גארי כהן וסטיבן מילר שלחו או קיבלו לפחות כמה הודעות דואר אלקטרוני לחשבונות האישיים שלהם, הקשורים בענייני עבודה. לפי השבועון "ניוזוויק", גם איוונקה טראמפ, בתו הבכורה של הנשיא ורעייתו של קושניר, השתמשה בחשבון דוא"ל פרטי כששימשה יועצת ללא שכר בחודשים הראשונים של הממשל. לדברי פקידים בממשל, היא המשיכה להשתמש בחשבון הדוא"ל הפרטי שלה מדי פעם גם לאחר שהפכה ליועצת רשמית בבית הלבן.

דונלד טראמפ ג'וניור, הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, איוונקה טראמפ ובעלה ג'רד קושניר במסיבת עיתונאים בניו יורק, 11 בינואר 2017. רויטרס
טראמפ, איוונקה וקושנר/רויטרס

לפי התקנות, על בעלי תפקידים בבית הלבן להשתמש אך ורק בכתובת מייל רשמית. זאת, בשל שיקולי אבטחת מידע, וגם כיוון שלפי החוק יש לשמור את כל ההתכתבויות הללו בארכיון.

במהלך קמפיין הבחירות ב-2016 תקף טראמפ ללא הרף את המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון על שהשתמשה בשרת מיילים פרטי בתקופת הכהונה שלה כשרת חוץ. חלק מן התכתובות של קלינטון כללו בזמנו גם מידע סודי או מסווג. טראמפ כינה אותה במהלך קמפיין הבחירות "פושעת" ואמר כי יש לכלוא אותה על כך. הבולשת הפדרלית (FBI) חקרה את הנושא אך לבסוף הודיע ראש הבולשת לשעבר ג'יימס קומי על סגירת התיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully