וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים אמריקנים: הניסוי שאיראן הציגה בטיל בליסטי היה מזויף

שני גורמים בממשל בארה"ב אמרו לרשת "פוקס ניוז" כי התיעוד שהפיצה טהראן בסוף השבוע ובו נראה שיגור מוצלח של טיל חדיש הוא סרטון ישן מניסוי אחר, שגם נכשל. לטענת איראן, הטיל החדש שלה מדגם "חורמשהר" מסוגל לשאת כמה ראשי קרב ולהגיע לטווח של 2,000 ק"מ

צלמים זמניים מורשים

הניסוי שהציגה איראן בשיגור טיל בליסטי חדש הוא זיוף – כך דיווחה הלילה (שלישי) רשת "פוקס ניוז" שציטטה שני גורמים בכירים בממשל האמריקני. לדברי הגורמים, הסרטון שהפיצה בסוף השבוע הטלוויזיה הממלכתית של טהראן, ובו נראה שיגור מוצלח של טיל חדיש, הוא למעשה סרטון ישן מלפני שמונה חודשים שבו תועד ניסוי אחר בטיל בליסטי שנכשל. "איראן מעולם לא שיגרה טיל בליסטי", אמרו הגורמים".

ביום שישי הודיעה איראן כי ערכה ניסוי מוצלח בטיל חדש לטווח בינוני מדגם "חורמשהר", המסוגל לשאת כמה ראשי קרב במקביל ולהגיע לטווח של 2,000 קילומטרים. הטיל החדש הוצג במצעד צבאי בטהראן במסגרת אירועי "יום ההגנה המקודשת" המציין את מלחמת איראן-עיראק. נשיא איראן חסן רוחאני אמר בנאומו במצעד כי ארצו תחזק את יכולות הטילים שלה לצרכי הרתעה וכי "לא תבקש רשות מאיש כדי להגן על עצמה".

לקריאה נוספת:
טראמפ: איראן עובדת יחד עם צפון קוריאה; הסכם הגרעין לא שווה הרבה
ליברמן על ניסוי השיגור האיראני: "התרסה מול ארה"ב וישראל"
"הסכם הגרעין טוב - אסור לישראל להילחם לבד נגד איראן"

איראן הציגה טיל בליסטי חדש המסוגל להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים, 22 בספטמבר 2017. סוכנות הידיעות תסנים, אתר רשמי
הטיל שנחשף במצעד, ביום שישי/אתר רשמי, סוכנות הידיעות תסנים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף את איראן בעקבות הניסוי שהציגה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי המסוגל להגיע לישראל. היא משתפת פעולה עם קוריאה הצפונית. ההסכם שחתמנו עליו לא שווה הרבה!".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר לאחר הודעת טהראן כי "הטיל הבליסטי ששוגר על ידי איראן הוא לא רק התגרות והתרסה כלפי ארצות הברית ובעלות בריתה, בהן ישראל - וניסיון לבחון אותן - אלא גם הוכחה נוספת לשאיפות האיראניות להפוך למעצמה עולמית ולאיים לא רק על מדינות המזרח התיכון, אלא על כל מדינות העולם החופשי. דמיינו מה יקרה אם איראן תשיג נשק גרעיני. לשם היא חותרת. אסור לתת לזה לקרות".

עוד באותו נושא

טווח של 2,000 קילומטר וכמה ראשי נפץ: איראן חשפה טיל בליסטי חדש

לכתבה המלאה
איראן ביצעה ניסוי בטיל החדש המגיע לטווח של 2,000 ק"מ. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הניסוי בטיל הבליסטי שהציגה איראן/מערכת וואלה! NEWS

בחודש ינואר ערכה איראן ניסוי בטיל בליסטי, לראשונה מאז נכנס נשיא ארצות הברית טראמפ לתפקידו, ולפי הגורמים בארצות הברית התיעוד שהפיצה איראן הוא מניסוי זה. לפי דיווח, הניסוי שנערך בתחילת השנה בחן את יכולותיו של טיל לטווח בינוני, ככל הנראה מדגם "חורמשהר" שנחשף בסוף השבוע. הטיל הבליסטי טס למרחק של 965 קילומטרים לפני שהתפוצץ באוויר. עוד נמסר כי הניסוי בחן את החלק האחראי להשבת הטיל לאטמוספירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully