וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על איומי צפון קוריאה: "לא הכרזנו מלחמה, זה אבסורד"

26.9.2017 / 5:20

לאחר ששר החוץ של פיונגיאנג הזהיר כי ארצו תפיל מפציצים אמריקניים מחוץ לשטחה האווירי, בוושינגטון קראו לפירוז האזור בדרכי שלום. שגריר סין באו"ם: "החלופה למו"מ תהיה אסון". דרום קוריאה: הצפון לא נקט פעולה מידית בעקבות המתיחות

רויטרס

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס הכחישה אמש (שני) כי ארצה הכריזה מלחמה על קוריאה הצפונית, "לטעון כך זה אבסורד", אמרה. "זה לא ראוי שמדינה תירה על מטוסי קרב של מדינה אחרת מעל מים בינלאומיים. אנחנו רוצים להשיג את פירוז חצי האי הקוריאני בדרכי שלום".

סנדרס התייחסה להצהרתו של שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג הו, שבעקבות דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שמורה לארצו הזכות לנקוט אמצעי תגובה. לדבריו, זכותה להפיל מפציצים אמריקניים - גם כשאלו לא בתוך המרחב האווירי שלה.

רי טען במסיבת עיתונאים כי "על כל העולם לזכור שארצות הברית הכריזה ראשונה מלחמה על ארצנו. מאחר שארצות הברית הכריזה מלחמה, יש לנו כל זכות לנקוט צעדי תגובה, כולל להפיל מפציצים אסטרטגיים אמריקניים, גם אם הם לא במרחב האווירי שלנו".

סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" דיווחה הלילה כי קוריאה הצפונית החלה להעביר את מטוסי הקרב שלה ולתגבר את מערכי ההגנה שלה בחופה המזרחי. עם זאת, סוכנות הריגול של סיאול מסרה כי פיונגיאנג לא נקטה פעולה מידית בעקבות המתיחות.

עוד בוואלה! NEWS:
"טראמפ הוזהר שלא להעליב את מנהיג צפון קוריאה - אך התעלם"
על סף פיצוץ: "הכלב הנובח" ו"איש הטילים" מצעידים את העולם למלחמה
קים ג'ונג און בהצהרה חריגה: "דברי טראמפ - הכרזת מלחמה"

מפציצים אמריקניים לפני המראתם לטיס הרתעה מעל חופי קוריאה הצפונית. 23 בספטמבר 2017. AP
מפציץ מדגם B-1/AP

שגריר סין באו"ם ליו ג'ייה אמר כי הוא מודאג מחילופי המסרים המסוכנים בין ארצות הבית לקוריאה הצפונית וכי הפתרון היחיד למשבר הוא משא ומתן דיפלומטי. "אנחנו רוצים שהדברים יירגעו, זה נעשה מסוכן ואף אחד לא רוצה בזה, האלטרנטיבה לשיחות תהיה אסון".

מוקדם יותר הבהירו בפנטגון כי אם פיונגיאנג תמשיך בפעולות הפרובוקטיביות שלה, לנשיא טראמפ יש אפשרויות להתמודד עם משטרו של קים ג'ונג און. ביום שבת טסו שני מפציצים אמריקניים מדגם B-1B בליווי מטוסי קרב במרחב האווירי הבינלאומי הסמוך לחופה המזרחי של קוריאה הצפונית. לפי הפנטגון, זאת כחלק מהפגנת טווח האפשרויות הצבאיות שעומדות בפני טראמפ.

רי הצהיר ביום שבת כי טראמפ הפך את "ביקורם של הטילים שלנו בארצות הברית לבלתי נמנע", זאת עקב כינויו של טראמפ את מנהיג קוריאה הצפונית "איש הטילים". "במאבק כה ארוך ועיקש, עכשיו אנחנו נמצאים רק צעדים ספורים מהשלמת ההתחמשות הגרעינית שלנו", אמר רי בשולי העצרת הכללית.

(עדכון ראשון: 22:13)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בניסוי בטיל בליסטי/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully