וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: חיפושים אחר ארבעה מטיילים ישראלים איבדו את דרכם באוורסט

25.9.2017 / 21:42

המטיילים יצאו מבית חב"ד בקטמנדו ואיבדו את דרכם לאחר שסטו ככל הנראה מהשביל המסומן, הם יצרו קשר באמצעות טלפון לוויני ועדכנו כי מצבם תקין. צוותי חילוץ מנסים להגיע אליהם, מסוק שיצא למקום לא הצליח להגיע אליהם

רכס ההימלאיה, נפאל. Paula Bronstein, GettyImages
נוצר קשר עם המטיילים. הרי האוורסט/GettyImages, Paula Bronstein

ארבעה ישראלים המטיילים בהר האוורסט בנפאל איבדו הערב (שני) את דרכם, לאחר שסטו ככל הנראה מהשביל המסומן. הקשר האחרון עימם נוצר ב-19:15 שעון ישראל, ונמסר כי מצבם תקין והם נמצאים יחד. הארבעה שוהים בשטח בחושך מוחלט ובכפור בגובה של כ-4,500 מטר.

הארבעה יצרו קשר עם בית חב"ד בקטמנדו באמצעות מכשיר לווייני שמקבלים המטיילים הישראלים מבית חב"ד לפני צאתם לטרקים בהרים. במקביל, הם נמצאים בקשר עם חברת החילוץ של חיליק מגנוס.

בעקבות הפניה הדחופה, הקפיץ הרב חזקי ליפשיץ מבית חב"ד המקומי מספר צוותי חילוץ מקומיים המכונים שרפות, כפריים מקומיים בעלי ניסיון במצבים דומים. ניסיון של הליקופטר להגיע למקום לא צלח בשל תנאי מזג האוויר במקום.

מטפס הרים עומד ברקע הר האוורסט, נפאל, מאי 2016. רויטרס
מטייל באוורסט/רויטרס

בקירגיזסטן נמשכים החיפושים אחר הילה ליבנה, המטיילת הישראלית שנעלמה בשבת. ליבנה, בת 22 מתל אביב, נותרה מאחור לאחר שמטייל ישראלי נוסף שהיה איתה נפל מצוק ושני מטיילים צרפתים מיהרו לסייע לו וחילצו אותו בעודו סובל משבר ברגלו.

במהלך היום יצא הצוות הישראלי לאזור בו נראתה המטיילת לאחרונה, והוא הצטרף לכוחות המקומיים הפועלים באזור. מדובר באזור מבודד והררי, בגובה 2,500 מטרים, שניתן לסרוק אותו בתנועה רגלית או על גבי סוסים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully