וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים של האו"ם: צבא מיאנמר אונס בשיטתיות נשים מקרב המיעוט המוסלמי

25.9.2017 / 10:20

בעדויות חריגות, סיפרו גורמי רפואה מטעם הארגון וסוכנויות סיוע אחרות כי טיפלו במקרים רבים של אונס של נשים רוהינגיות, שבוצע לכאורה על ידי כוחות הביטחון. זאת חרף הכחשות הרשויות במיאנמר

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

רופאים שטיפלו בחלק מ-429 אלף הפליטים מקרב הרוהינגיה המוסלמים שברחו ממיאנמר אל בנלדש היו עדים לעשרות נשים שסבלו מפציעות הנגרמות כתוצאה מאלימות מינית – כך סיפרו גורמי רפואה מטעם האו"ם ועובדי סיוע אחרים.

עדויותיהם, שבחלק מהמקרים גובו בדוחות רפואיים שהגיעו לידי רויטרס, מחזקות את הטענות החוזרות ונשנות של נשים מקרב המיעוט חסר הזכויות על תקיפות מיניות מצד כוחות הביטחון של מיאנמר, החל מהטרדות מיניות ועד לאונס קבוצתי.

גורמים רשמיים במיאנמר דוחים את הטענות הללו ומייחסים אותן לתעמולה מצד המורדים, שנועדה להשחיר את פני הצבא. לטענתם, הם מנהלים מאבק לגיטימי נגד טרור ופועלים כדי להגן על אזרחים. דובר מטעמה של אונג סן סו צ'י, המנהיגה בפועל של המדינה, מסר כי הרשויות יחקרו כל טענות שיובאו בפניהן. "הנשים שנאנסו צריכות לבוא אלינו, אנחנו נעניק להן הגנה מלא. אנחנו נחקור וננקוט פעולה".

פליטים בני מיעוט הרוהינגה נסים מאלימות כוחות הביטחון של מינמאר, ספטמבר 2017. רויטרס
נשים רוהינגיות בבנגלדש/רויטרס

סו צ'י לא הגיבה בעצמה על שורת הטענות על תקיפות מיניות שבוצעו על ידי הצבא נגד נשות הרוהינגיה, שהחלו להיחשף מאז סוף השנה שעברה.

העדויות מתבססות על שמונה גורמי רפואה והגנה הפועלים במחוז קוקס בזאר בבנגלדש, שמספרים כי הם טיפלו ביותר מ-25 מקרי אונס שונים מאז סוף אוגוסט – אז פרץ גל אלימות האחרון במדינת ראקין שבצפון-מערב מיאנמר, עם מתקפה של מורדים מקרב הרוהינגיה על עמדות של כוחות הביטחון.

עדויות רופאים מטעם האו"ם וסוכנויות סיוע על אונס שבוצע על ידי צבא רשמי הן חריגות, בשל רגישות הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully