וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב אילת הורשע בהסתה לגזענות בפייסבוק: "ערבי גבר זה ערבי בקבר"

24.9.2017 / 16:45

ליאור כהן פתח ביוני 2014 לאחר חטיפת הנערים בגוש עציון קבוצה ובפוסטים שהעלה בה נכתב בין היתר: "לכל מי שרוצה נקמה, אנחנו פה כדי להגשים לכם אותה". במשפטו טען כי לא התכוון לכלל הערבים אלא רק למחבלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח. שלושת הנערים שנחטפו בגוש עציון ביוני 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע ביום שלישי את ליאור כהן, תושב אילת, בשורת עבירות של איסור פרסום, בהסתה לגזענות וכן בהסתה לאלימות. על פי כתב האישום, ביוני 2014 לאחר חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון, פתח כהן קבוצת פייסבוק תחת השם "ערבי גבר זה ערבי בקבר", שבה פרסם אמירות מסיתות נגד אזרחים ערבים.

בין היתר העלה בקבוצה פוסט שבו נכתב "לכל מי שרוצה נקמה, אנחנו פה כדי להגשים לכם אותה, הצטרפו אלינו לזיין ולפוצץ כל ערבי שצץ לכם מול הפנים".

במקרה אחר העלה כהן תמונה של ערבי פצוע וכתב: "זה מה שאנחנו צריכים לעשות לכולם". פרסומים נוספים של כהן כללו אמירות כגון: "משחקים לנו בכיפה עד שנגמור עליהם, מוות לערבים ולשונאי ישראל"; "לכל השמאלנים החמודים למיניהם, לא מאחל לכם למות כי בכל זאת אתם יהודים, אבל מה שכן אני מאחל לכם לחיות בסבל כל חייכם". ביום שבו נמצאו גופותיהם של שלושת הנערים כתב כהן "אבא שבשמיים בבקשה תמחוק את כל הערבים הללו".

עוד בוואלה! NEWS:
על סף פיצוץ: "הכלב הנובח" ו"איש הטילים" מצעידים את העולם למלחמה
חלמתם על סוף שבוע ארוך? ההסתדרות מתנגדת - ומציעה חלופה
גרמניה בוחרת: מרקל רוצה ניצחון כשהימין הקיצוני מרים ראשו

חשבון פייסבוק. צילום מסך
כהן טען כי הקים את הקבוצה כבמה להבעת דעות. עמוד ראשי באתר פייסבוק/צילום מסך

בדיון בבית המשפט טען כהן כי האמירות שכתב לא מתייחסות לכלל הערבים אלא רק למחבלים ורוצחים וכי אין מדובר בהתייחסות על רקע גזעני. עוד טען כהן כי הקבוצה הוקמה כבמה להבעת דעות, וכי הנסיבות שבהן הועלו הפרסומים והחשיפה הדלה שלה זכו אין בהן כדי להביא לאפשרות ממשית לנקיטת אלימות מצד אחרים.

בחקירתו במשטרה טען כהן כי לא מדובר בפרסומים גזעניים. "לא תכננתי שיהיה משהו אלים או משהו כזה", סיפר לחוקרים. "אני לא גזען והייתה לי חברה רוסיה, רק יש לי בעיה עם ערבים, יש לי גם חבר אתיופי שמשרת בצבא, אין לי בעיה עם רוסים, אתיופים ואפילו הודים. אבל לגבי ערבים, הם לא מסתדרים לי בראש, הם לא אנשים הם חיות".

את התיק ניהל עו"ד ברוך יעקבי מפרקליטות מחוז דרום. השופט יובל ליבדרו קבע בהחלטתו על סמך הראיות שהוצגו במשפט ועדותו של כהן כי הפרקליטות הצליחה להוכיח שהוא "פעל במטרה להסית לרדיפה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות ואלימות כלפי הציבור הערבי". השופט אף דחה את טענת סנגורו של הנאשם להגנה מן הצדק והרשיע אותו בשורת העבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully