וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלמתם על סוף שבוע ארוך? ההסתדרות מתנגדת - ומציעה פתרון אחר

24.9.2017 / 14:31

בהסתדרות מעדיפים להפחית שעת עבודה מדי שבוע על פני הארכת סוף השבוע 6 פעמים בשנה, זאת במסגרת היוזמה לקיצור שבוע העבודה בישראל. שר הכלכלה: "הצעת ההסתדרות טובה רק לעובדים המאוגדים, לא לכלל העובדים במשק"

מבלים בחוף הים גורדון, תל אביב. 9 במרץ 2017. ראובן קסטרו
ההסתדרות מתנגדת להארכת סוף השבוע/ראובן קסטרו

היוזמה לקיצור שבוע העבודה - כל הפרטים:

- ההסתדרות מתנגד ליישום היוזמה לקיצור שבוע העבודה באמצעות הארכת סוף השבוע, שש פעמים בשנה
- בהסתדרות גיבשו הצעה לפיה שבוע העבודה יקוצר באמצעות קיצוץ שעת עבודה מדי שבוע
- שר הכלכלה: הצעת ההסתדרות תטיב עם העובדים המאוגדים בלבד
- ההסכם בנוגע לקיצור שבוע העבודה צפוי להיכנס לתוקף בשנה הבאה

היוזמה לקיצור שבוע העבודה תובא לאישור הכנסת בסיום פגרת הקיץ, אולם כעת נדמה כי קיימים מכשולים בדרך. ההסתדרות הודיעה כי היא מתנגדת להצעה להארכת סוף השבוע וכי היא תומכת בחלופה אחרת – הפחתת שעה משבוע העבודה.

מי שיזם את הצעת החוק לקיצור שבוע העבודה הוא שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) שזכה לתמיכה מפתיעה מהתאחדות התעשיינים. גם משרד התיירות והוועדה הייעודית שהוקמה בנושא בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, המליצו על סופי שבוע ארוכים.

עוד בוואלה! NEWS:
קוריאה הצפונית פרסמה לאזרחיה סרטון תעמולה: "פגענו במפציץ אמריקני"
גרמניה בוחרת: מרקל רוצה כהונה נוספת; הימין הקיצוני מרים ראשו
חסימות באיילון ופקקי ענק: הנכים השביתו את הציר המרכזי בגוש דן

ראיון עם שר הכלכלה אלי כהן 2.3.2017. מערכת וואלה!
מתנגד להצעת ההסתדרות. שר הכלכלה אלי כהן/מערכת וואלה!

למרות זאת, בהסתדרות הביעו התנגדות למתכונת יישום היוזמה, לפיה יתקיימו שישה סופי שבוע ארוכים בשנה. בשיחות שהתקיימו בין הצדדים בהסתדרות קיימת נטייה להסכים לכך שקיצור שבוע העבודה יבוצע באמצעות הפחתת שעה משבוע העבודה. בסביבת השר גבאי הצביעו על כך שהצעת ההסתדרות תטיב עם העובדים המאוגדים בלבד, ולא עם העוסקים במקצעות חופשיים במשק.

שר הכלכלה כהן, הבהיר כי הוא מתנגד להצעת ההסתדרות. "קיצור שבוע העבודה בא על רקע מספר השעות הגבוה במיוחד שעובד העובד הישראלי ביחס לעמיתיו בעולם", אמר. "חלופת סוף שבוע ארוך ביחס לקיצור בשעה אחת טומנת בחובה תועלות רבות ביניהן צמצום שחיקת העובד, הגברת האיזון בין חיי המשפחה לחיי העבודה שיפור איכות החיים של הפרט ודחיפה כלכלית לענפי התיירות והמסחר".

אבי ניסנקורן יו"ר הסתדרות העובדים בריאיון לוואלה טוק עם יעקב אילון. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

ב-29 במרס השנה נחתם הסכם קיבוצי בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לנשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, לפיו שבוע העבודה בישראל יקוצר ל-42 שעות ללא פגיעה בשכר העובדים. בהסכם נטען כי המהלך יצא לפועל בהפחתת שעה בשבוע אלא אם יונהג הסדר חלופי של סופי שבוע ארוכים אחת לחודשיים שבהם יושבת המשק בימי ראשון.

נכון להיום שר הכלכלה כהן תומך בהשבתת המשק אחת לחודשיים מדי יום ראשון כדי שכלל האוכלוסייה תוכל ליהנות מקיצור שבוע העבודה ולא רק העובדים המאוגדים. לתוכנית זו דרוש אישור של שר העבודה והרווחה חיים כץ. ההסכם אמור להיכנס לתוקף בינואר בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully