וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיורי סליחות וטקסי כפרה: רבבות יגיעו לכותל בעשרת ימי תשובה

24.9.2017 / 11:41

עשרת הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים נחשבים לימים מיוחדים לתיקוני תשובה, שבהם נחתם דינו של אדם, ונפתחים בצום גדליה. בשנים האחרונות התפתחה תופעת "סיורי סליחות" בירושלים ובמעמד הסליחות המרכזי בערב יום כיפור צפויים להשתתף יותר מ-100 אלף איש

סליחות בכותל המערבי, ירושלים, אוקטובר 2016. נועם מושקוביץ
סליחות בכותל המערבי, בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

"עשרת ימי תשובה" הם הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים והם נחשבים משמעותיים במיוחד, כי לפי המסורת היהודית, בראש השנה נכתב דינו של אדם וביום כיפור נחתם דינו. הספרדים שהחלו את אמירת הסליחות לפני כחודש והאשכנזים שהחלו לפני כשבוע ממשיכים באמירתם גם במהלך התקופה הזו, כאשר היום מצוין צום גדליה, שבו נהוג לצום מהזריחה עד השקיעה. הימים האלה מיוחדים לתיקוני תשובה, ולמרות שיש בהם רק שבעה ימים הם מכונים "עשרה" שכן הם מהווים את רובם של עשרת הימים.

בשנים האחרונות התרחבה תופעת "סיורי סליחות" שמתקיימים בעיקר באזורי הרובע היהודי בירושלים ומסתיימים בתפילה בכותל המערבי. משתתפים בהם חרדים, דתיים וחילונים ובתקופה זו הם עמוסים במיוחד. מעמד הסליחות המרכזי יתקיים בכותל בערב יום כיפור ביום חמישי, וצפויים להשתתף בו יותר מ-100 אלף איש.

סליחות בכותל המערבי, ירושלים, אוקטובר 2016. נועם מושקוביץ
מעמד הסליחות המרכזי ייערך בערב יום כיפור, סליחות בכותל בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

רב הכותל שמואל רבינוביץ' אמר כי "בימים אלה מוסרות כל המחיצות בין אדם לחברו, בין עדות ישראל השונות. עדות ורבבות יהודים מתאחדים בתפילה מול אבני הכותל והעתיקות. זהו מראה שאי אפשר להישאר אדישים אליו".

בתקופה זו נהוג גם לקיים את מנהג ה"כפרות" השנוי במחלוקת, במהלכו לוקחים תרנגול זכר לאיש ותרנגולת נקבה לאישה, ומסובבים אותם סביב ראשיהם ואומרים "זה חליפתי, זה תמורתי, זה כפרתי". אחרים מקיימים את המנהג בדגים או בכסף שמועבר לצדקה.

פרט לאמירת סליחות, נאמרים בתפילה קטעים נוספים כמו "שיר המעלות" בשחרית, "אבינו מלכנו" בשחרית ובמנחה ותוספות נוספות בתפילת העמידה. היות ויום כיפור אינו מכפר על עבירות שבין אדם לחברו, תקופה זו היא הזדמנות לכל אדם לבקש מבני משפחתו וחבריו סליחה ומחילה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כפרות בכפר חב"ד. ראובן קסטרו
מנהג הכפרות השנוי במחלוקת, כפרות בכפר חב"ד בשנה שעברה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully