וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך לצד מאסטר ג'דיי: הטעות המביכה בספר הלימוד הסעודי

תמונה שיצר אמן סעודי, ובה נראה המלך פייסל חותם על אמנת האו"ם כשלצדו הדמות הבדיונית ממלחמת הכוכבים, גרמה למבוכה רבה במשרד החינוך. הספרים הוחזרו ויודפסו מחדש. האמן שיצר את התמונה: "אין בה עלבון למלך"

צילום: יוטיוב

(בווידאו: בן מלוכה סעודי נעצר אחרי ששתה אלכוהול ואיים על אנשים)

ערב הסעודית הודיעה אתמול (שישי) כי היא אוספת בחזרה ספר לימוד שבו מופיעה בשוגג תמונה מעובדת של אחד ממלכיה לשעבר, כשהוא נראה לצד כוכב סדרת הסרטים "מלחמת הכוכבים". בתמונה שבשחור לבן נראה המלך פייסל, מנהיגה השלישי של הממלכה, כשהוא חותם על אמנת האו"ם ב-1945, ולצדו דמותו של מאסטר יודה, אחת הדמויות המוכרות בסדרה הפופולרית.

התמונה נוצרה על ידי האמן הסעודי בן ה-26 עבדאללה א-שערי, שהתפרסם בזכות שילוב של כוכבי תרבות בתמונות היסטוריות. הוא אמר לניו יורק טיימס כי הוא הופתע לגלות את התמונה בספר הלימוד. לדבריו, הוא הצמיד את השניים בשל חכמתם ומאחר שעורו הירוק של יודה דומה וחרבו תואמים לדגלה של ערב הסעודית. הוא הבהיר כי הוא לא ניסה לפגוע במלך, שנחשב לאבי המודרניזציה של הממלכה.

"משרד החינוך מביע צער על הטעות הלא מכוונת", כתב שר החינוך אחמד אל-עיסא בחשבון הטוויטר שלו. לדבריו, משרדו החל בהשבת הספרים ובהדפסתם בגרסה מתוקנת. הוא הוסיף כי תוקם ועדה שתקבע את מקור הטעות, שגרמה ללעג ברשתות החברתיות.

מורה סעודי אחד כתב כי הטעות היא "נקמה" על כך שמשרד החינוך הוסיף שעת לימוד נוספת בבתי הספר מוקדם יותר השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ועדה תחקור את מקור הטעות. המלך פייסל לצד דמותו של מאסטר יודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully