וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב, מקיין: המהלך של טראמפ לביטול אובמקר ספג מכה כואבת

הסנאטור הרפובליקני הנאבק בסרטן הודיע כי לא יתמוך ביוזמה של מפלגתו להחליף את רפורמת הבריאות, בפעם השנייה שבה הוא מסכל את תכניתו של הנשיא. "צריך להשיג קונצנזוס עם הדמוקרטים"

צילום: CNN

הניסיון של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבטל את רפורמת הבריאות של קודמו ספג הלילה (שבת) מכה נוספת, אחרי שהסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין הודיע כי לא יתמוך בהצעה החדשה להפלת "אובמקר". זאת, לדבריו, מאחר שלחקיקה מרחיקת הלכת הזו דרושה הסכמה גם מצד הדמוקרטים, שמגובשים בהתנגדותם.

זאת הפעם השנייה שבה המועמד לשעבר לנשיאות מפיל את המהלך של מפלגתו, המחזיקה ברוב של 52 מול 48 בסנאט. כדי להעביר את החקיקה, זקוקים הרפובליקנים ל-50 קולות לפחות, לנוכח ההתנגדות הגורפת של הסנאטורים הדמוקרטים. אל מקיין מצטרף הסנאטור רנד פול, שלא נעתר לביקורתו של טראמפ כלפיו, וכן הסנאטורית סוזן קולינס, שאמרה כי היא נוטה שלא לתמוך בחוק.

"זאת הדרך היחידה שבה אנחנו עשויים להשיג קונצנזוס חוצה מפלגות סביב רפורמה עמוקה", כתב מקיין בחשבון הטוויטר שלו. "אחרת המדיניות שמשפיעה על חמישית מהכלכלה שלנו ועל כל משפחה אמריקנית תהיה נתונה לשינויים עם כל תחלופה בממשל ובקונגרס". מקיין הדגיש כי הוא לא יכול לתמוך בחוק נחפז, "מבלי לדעת כמה הוא יעלה, איך הוא ישפיע על מחירי הביטוחים וכמה אנשים יסתייעו או ייפגעו מכך".

דחיית חוק ביטול "אובמה קר" בסנאט, יולי 2017. רויטרס
השכנעוים לא צלחו. מקיין מודיע על התנגדותו לחוק בפעם הקודמת, ביולי/רויטרס

עם התנגדותו של מקיין, ספגה היוזמה בת שבע השנים של הרפובליקנים להחלפת תכנית הדגל של הנשיא הקודם מכה כואבת. בהנהגה הרפובליקנית קיוו כי הסנאטור לינדזי גרהאם, אחד ממנסחי החוק, יצליח לשכנע את מקורבו מקיין לתמוך במהלך. גרהאם הבטיח למרות זאת "להמשיך קדימה".

טראמפ ניסה לשכנע בימים האחרונים סנאטורים ומושלים לתמוך בחקיקה, שאותה קידם גם הסנאטור ביל קסידי, אך כמה מושלים רפובליקנים יצאו אף הם נגד התהליך. הם כינו אותו נמהר ודרשו מעמיתיהם לזנוח אותו לטובת גישה הדרגתית וחוצת מפלגות. סגן הנשיא מייק פנס אמר כי החקיקה נוכחית היא "ההזדמנות הטובה האחרונה" להפיל את אובמקר. לא ברור עתה אם החקיקה תועלה להצבעה בשבוע הבא, כמתוכנן.

לפי ההצעה, כספי הביטוחים יועברו מהממשל הפדרלי למדינות השונות, ואלו ינהלו את ביטוחי הבריאות שלהן. ואולם, המבקרים סבורים כי מצב כזה יפגע בבעלי הכנסה נמוכה. לפי מכון ברוקינגס, 32 מיליון איש יאבדו את ביטוח הבריאות שלהם עד 2027 אם החוק במתכונתו הנוכחית יעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully