וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טווח של 2,000 קילומטר וכמה ראשי נפץ: איראן חשפה טיל בליסטי חדש

במצעד צבאי בטהראן לציון מלחמת איראן-עיראק הוצג הטיל החדש המסוגל לשאת כמה ראשי קרב. הנשיא רוחאני הצהיר בנאום במצעד כי ארצו תחזק את יכולות הטילים שלה "ולא תבקש רשות מאף אחד כדי להגן על עצמה"

רויטרס

איראן חשפה היום (שישי) טיל בליסטי חדש בעל יכולת נשיאת כמה ראשי קרב, המגיע לטווח של 2,000 קילומטרים. בדיווח של סוכנות הידיעות "תסנים" נראה הטיל, מדגם "חורמשהר" מוצג במצעד צבאי בטהראן לרגל "שבוע ההגנה המקודשת" במדינה, המציין את המלחמה עם עיראק שהתנהלה בשנות השמונים.

המצעד חלף מול אחוזת הקבר של האייתוללה חומייני, מייסד הרפובליקה האסלאמית. מצעד נוסף נערך גם בעיר הנמל בנדר עבאס שבדרום איראן. מוקדם יותר אמר הנשיא חסן רוחאני בנאום במצעד בבירה ששודר בטלוויזיה הממלכתית במדינה כי בכוונתו לחזק את יכולות הטילים של ארצו כגורם צבאי מרתיע וכי "לא נבקש רשות מאיש להגן על ארצנו".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: מטוסי צה"ל תקפו מחסן נשק של חיזבאללה בשדה התעופה בדמשק
קים ג'ונג און בנאום חריג: "דברי טראמפ - הכרזת מלחמה"
תקווה אחרונה לחיים: "החפרפרות" במקסיקו במאמצי חילוץ בהריסות

איראן הציגה טיל בליסטי חדש המסוגל להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים, 22 בספטמבר 2017. סוכנות הידיעות תסנים, אתר רשמי
מסוגל לשאת כמה ראשי קרב. הטיל שהוצג במצעד בטהראן, היום/אתר רשמי, סוכנות הידיעות תסנים

דוח שחיבר מכון מחקר אמריקני ופורסם היום בסוכנות הידיעות "רויטרס" חושף כי תקלות רבות בצנטריפוגות מתקדמות להעשרות אורניום תרמו לכך שאיראן עמדה בתנאי הסכם הגרעין - זאת, על אף שנעשו בשגגה. בדוח שחיבר המכון למדע ולביטחון לאומי צוין כי ממשלו של טראמפ הטיל פיקוח נוקשה יותר על המגבלות שהוטלו על איראן במסגרת ההסכם. עוד נכתב כי "איראן צפויה להמשיך ולבחון את גבולות ההסכם, לבצע הפרות ולפרש הבנות בצורה לא מבוססת" וכי "סביר להניח כי יהיו מאבקים רבים כדי לשמור על איראן במסגרת מגבלות ההסכם בכל פרק הזמן שלו".

אתמול אמר רוחאני כי הסכם הגרעין שעליו חתמה איראן עם המעצמות בשנת 2015 הוא הסכם טוב וכי לא ניתן לפתוח אותו למשא ומתן חדש. זאת, לאחר שבנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם שלשום הצהיר כי "הדרך היחידה" שארצו רואה לפתרון המשבר סביב תכנית הגרעין שלה היא דיאלוג. בנאומו באו"ם תקף רוחאני את דברי נשיא ארצות הברית טראמפ שכינה את הסכם הגרעין "מביך" ואמר כי דבריו של האחרון היו "מלאים בשנאה ובהאשמות חסרות בסיס".

במהלך העצרת הכללית נערכה ועידה של שרי החוץ של המעצמות הערבות להסכם הגרעין יחד עם נציגיה של איראן. שר החוץ האמריקני רקס טילרסון נפגש לראשונה במסגרתה עם עמיתו האיראני מוחמד ג'וואד זריף ואמר כי על אף "השגות משמעותיות" שיש לארצו לגבי ההסכם איראן עומדת בתנאים שהוצבו לה במסגרתו.

עוד באותו נושא

רוחאני מדגיש: "הסכם הגרעין טוב - ולא ניתן לדון בו מחדש"

לכתבה המלאה
איראן הציגה טיל בליסטי חדש המסוגל להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים, 22 בספטמבר 2017. סוכנות הידיעות תסנים, אתר רשמי
מצעד לציון מלחמת איראן-עיראק. טהראן, היום/אתר רשמי, סוכנות הידיעות תסנים
איראן הציגה טיל בליסטי חדש המסוגל להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים, 22 בספטמבר 2017. סוכנות הידיעות תסנים, אתר רשמי
המצעד בטהראן/אתר רשמי, סוכנות הידיעות תסנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully