וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ג'ונג און בהצהרה חריגה: "דברי טראמפ - הכרזת מלחמה"

מנהיג צפון קוריאה השיב לנשיא ארה"ב, שאיים בנאומו באו"ם להשמיד את המדינה המבודדת, ואמר כי ארצו תשקול צעדי תגובה חריפים נגד וושינגטון. קים הוסיף כי תכנית הגרעין של ארצו היא "הדרך הנכונה" וכינה את טראמפ "לוקה בנפשו"

צילום: רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר הלילה (שישי) בנאום חריג כי ארצו תשקול צעדי תגובה חריפים נגד ארצות הברית. קים כינה בהצהרתו את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "טיפש ולוקה בנפשו". זאת, בעקבות הנאום שנשא הנשיא האמריקני בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק ביום שלישי, שבו איים "להשמיד לחלוטין" את המדינה המבודדת.

"אני חושב רבות על מהי התגובה שהוא ציפה לה כשהחליט להוציא כאלה מילים מפיו", אמר קים. "מה שלא תהיה התגובה שהוא ציפה לה, הוא עומד להתמודד עם תגובה שהיא מעבר לציפיותיו. אני אאלף את הטיפש", הוסיף.

השליט הוסיף כי קוריאה הצפונית "תשקול את התגובות הקשות בהיסטוריה" נגד ארצות הברית, וכינה ואת דבריו של טראמפ "הצהרות המלחמה האכזריות בהיסטוריה". "דבריו שכנעו אותי. במקום להפחיד או לעצור אותי, שהדרך שבחרתי בה היא הנכונה", אמר קים בהתייחסו לתכנית הגרעין של פיונגיאנג. "כמי שמייצג את המדינה ובשם הכבוד והיושרה של המדינה שלי, של התושבים ושלי, אני אגרום לאדם הזה לשלם על נאומו", הוסיף.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
תקווה אחרונה לחיים: "החפרפרות" במקסיקו במאמצי חילוץ בהריסות
רוחאני משיב לטראמפ: "לא נספוג איומים מאף אחד"
לקראת הבחירות בגרמניה: מרקל קראה לתומכיה לגייס "קולות צפים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעד חריג. מתוך נאומו הטלוויזיוני של קים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות "יונהאפ" של קוריאה הדרומית דיווחה כי שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג הו אמר כי הוא מאמין שארצו שוקלת לבצע ניסוי בפצצת מימן באוקיינוס. רי אמר את הדברים כשנשאל למה התכוון קים באיומים שבהצהרתו.

אמש הכריז טראמפ כי חתם על צו נשיאותי חדש נגד קוריאה הצפונית שיאפשר פעולה נגד אזרחים פרטיים וחברות מסחריות שיקיימו קשרים עסקיים עמה. זאת, בשל תכנית הגרעין שלה וניסויי הטילים הבליסטיים שהיא עורכת מאז תחילת השנה.

בדברים שנשא בפני עיתונאים בטרם כניסתו לפגישה משולשת עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ועם ראש ממשלת יפן שינזו אבה הוסיף טראמפ כי הצו החדש נועד לעצור הזרמת כספים לפיונגיאנג שמאפשרת את פיתוח תכנית הגרעין שלה. בדבריו הודה טראמפ לנשיא סין שי ג'ינפינג שהבנק המרכזי בארצו הורה על הפסקת קשרים עסקיים בין בנקים במדינה לבין קוריאה הצפונית. "המטרה שלנו הוא פירוז מוחלט של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני", הוסיף.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב בעצרת הכללית של האו"ם ב -77 במטה האו"ם בניו יורק. רויטרס
צו נשיאותי חדש נגד פיונגיאנג. טראמפ/רויטרס

אתמול הגיב שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג לנאומו של טראמפ ואמר כי דבריו משולים "לצלילי הנביחה של כלב". בתגובה לדברי טראמפ, שאמר כי ארצות הברית "תשמיד כליל" את קוריאה הצפונית, אמר השר: "ישנה אמרה לפיה 'הכלב נובח והשיירה עוברת', אם טראמפ חשב שיפתיע אותנו עם צלילי נביחות כלב, אז הוא באופן ברור חולם".

דבריו של יונג היו התגובה הרשמית הראשונה מצד פיונגיאנג לאחר הנאום התקיף של טראמפ, שקרא לחברות הארגון לבודד עוד יותר את משטרו של קים בעקבות העוינות שהוא מגלה כלפי וושינגטון ובעלות בריתה.

בנאום שנשא מוקדם יותר השבוע עם פתיחת העצרת הכללית של האו"ם, אמר טראמפ כי "אם לא תהיה לנו ברירה, נשמיד לחלוטין את צפון קוריאה. הגיע הזמן שהיא תבין שפירוז זו הדרך היחידה". הוא מתח בנאומו ביקורת רבה על האו"ם, ואמר כי הארגון "חייב לעבור רפורמה. לעיתים קרובות מדי הדגש של הארגון הזה לא היה על תוצאות אלא על ביורוקרטיה ועל תהליך". לדבריו, "ארצות הברית לא תיתן שבעלות בריתה ינצלו אותה. המוסד הזה נוסד אחרי מלחמת העולם השנייה כדי לעזור לעצב עתיד טוב יותר. זה היה מבוסס על החזון שאמות שונות יוכלו לשתף פעולה כדי לקדם שגשוג", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully