וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות בגרמניה: מרקל קראה לתומכיה לגייס "קולות צפים"

21.9.2017 / 15:46

שלושה ימים לפני הבחירות, הקנצלרית פנתה למצביעיה וביקשה מהם לא להיות שאננים - זאת בניסיון לשפר את עמדתה בהרכבת קואליציה עתידית. "שמעתי בימים האחרונים שהכול הוחלט, זה לא נכון - כל קול נחשב", אמרה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שלושה ימים בלבד לבחירות במדינה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה היום (חמישי) לתומכיה לשכנע מצביעים רבים שטרם החליטו במי יבחרו, על מנת שאלו ישמרו את היתרון הצפוי למפלגתה בקלפיות. התמונה בסקרים בשלב זה מראה כי רבים עדיין לא החליטו למי יעניקו את קולם, ועל כן מרקל רוצה לגייס כמה שיותר מצביעים לטובתה – זאת על מנת לשפר את עמדתה במשא ומתן העתידי להרכבת קואליציה.

"מה ששמעתי בימים האחרונים לא יאומן, שהכול בעצם כבר הוחלט", אמרה מרקל בפני כמה אמות תומכים בהמבורג. "אבל זה לא, כל קול נחשב. אנחנו בתקופה רגישה מאוד, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ניסיונות כושלים", הוסיפה. "בזמנים כאלה אנו זקוקים ליציבות ולביטחון, לדרך פנויה, גם בבית וגם מחוץ לארץ".

עוד בנושא
מרקל ויריבה בבחירות מצאו אויב משותף: טורקיה של ארדואן
"בוגדת בעם": עגבניות הושלכו על מרקל בעצרת בחירות. צפו
ריבלין למרקל: "ההתבססות האיראנית בסוריה עלולה להוביל למלחמה"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בישיבת הממשלה האחרונה לפני הבחירות. 20 בספטמבר 2017. AP
מרקל בישיבת הקבינט האחרונה לפני הבחירות/AP

החשש המרכזי של מרקל בבחירות ביום ראשון הוא תוצאה טובה למפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD), יריבתה הקרובה ביותר של מפלגת הנוצרים הדמוקרטים (CDU) שבהנהגתה. תוצאה שכזו תוכל להביא לקואליציית שמאל עם מפלגת הירוקים, שלא הייתה בעבר בגרמניה. מנהיג הסוציאל-דמוקרטים מרטין שולץ אמר לתחנת הטלוויזיה המלכתית RTL כי הוא מאמין שיכול להיות מהפךשל הרגע האחרון לטובת מפלגתו. "הניסיון מלמד אותנו שבכל הבחירות, הלאומיות והבינלאומיות, שכמות המצביעים שטרם החליטו גדלה יותר ויותר. לכן הכול עדיין אפשרי", הסביר.

עם זאת, ניצחון לשולץ יהיה בניגוד לכל הסקרים עכשוויים. סקר שפורסם ביום שלישי האחרון הראה יתרון ברור לגוש של מרקל עם 36% מהקולות הצפויים. למרות היתרון הצפוי לה, מדובר באחוז הנמוך ביותר מאז אפריל – עדיין רחוק מ-23% התמיכה בסוציאל-דמוקרטים. לפיכך, רוב תשומת הלב בגרמניה בבחירות הנוכחיות ממוקדת בממשלה שבה תשלוט מרקל, שכן המשך שלטונה ככל הנראה מובטח.

מבלי להיכנס לפרטים, מרקל הגנה בפני תומכיה בהמבורג על חשיבות הפרויקט האירופי, וציינה פעם נוספת כי היא מצרה על החלטת בריטניה לעזוב את האיחוד, שהתקבלה בשנה שעברה בעקבות משאל עם מטלטל. "אוכל לעמוד כאן ולדבר במשך שעות כמה מייגעת אירופה יכולה להיות", אמרה, והוסיפה: "זה תמיד שווה לעמוד לצד אירופה, אפילו רק מאחר שהיא מעניקה לנו חופש וחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully