וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן "מריה": כל תושבי פורטו ריקו מנותקים מחשמל

21.9.2017 / 7:06

הסופה העוצמתית הפילה את רשת החשמל באי, שבו מתגוררים 3.5 מיליון תושבים. לפי דיווחים, 80% מהמבנים בחופו הדרומי של האי נהרסו. עד כה גבתה הסופה העוצמתית תשעה קורבנות באיים הקריביים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: הוריקן "מריה" מכה באי דומיניקה)

הוריקן "מריה" - כל הפרטים

- ההוריקן הכה אתמול בפורטו ריקו כסופה מדרגה 4
- 3.5 מיליון תושבי האי מנותקים לחלוטין מרשת החשמל
- לפי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים, כ-80% מהמבנים בחוף הדרומי של פורטו ריקו נהרסו
- ההוריקן נחלש הלילה לדרגה 2
- נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "אנחנו עם כל אנשי פורטו ריקו"
- מניין ההרוגים בהוריקן בקריביים עלה לעשרה; ההרוג האחרון בפורטו ריקו נפגע מבולי עץ שהועפו ברוחות
- מושל פורטו ריקו: שיקום מערכת החשמל באי עשוי להימשך חודשים

הוריקן "מריה" העוצמתי הכה אתמול בפורטו ריקו כסופה מדרגה 4, עם רוחות של כ-260 קמ"ש. במהלך הלילה (חמישי) הודיע המרכז הלאומי להוריקנים בארצות הברית על היחלשות "מריה" לדרגה 2.

מדובר בסופה החזקה ביותר שהכתה בטריטוריה האמריקנית מאז שנת 1932. כתוצאה מכך נותרו 3.5 מיליון תושבי האי מנותקים לחלוטין מרשת החשמל. כבר שלשום נערכו התושבים לכך שלא יוכלו לקרר מזון בביתם עם תחילת הסופה והפסקות החשמל, ובאי תועדו תורי ענק של אזרחים שביקשו לקנות קרח. "אנחנו איתך ועם כל אנשי פורטו ריקו", פנה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו למושל ריקרדו רוסלו.

הסופה זרעה הרס רב בפורטו ריקו, שממדיו עדיין לא התבררו במלואם. לפי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים, כ-80% מהמבנים בחוף הדרומי של פורטו ריקו נהרסו. הסופה הביאה עמה גשמים עזים שהגיעו לגובה כחצי מטר באזורים מסוימים, ומפלס המים באזור החופים עלה באופן משמעותי, בין שניים לשלושה מטרים. עשרות אלפי בני אדם שוהים במאות מקלטים שנפתחו בתוך מבני ציבור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הוריקן מריה הכה בפורטו ריקו, ספטמבר 2017. רויטרס
הריסות בעיר גוויאמה בפורטו ריקו, אתמול/רויטרס

עד כה דווח על עשרה הרוגים בקריביים. שבעה מהם באי דומיניקה, שניים נוספים בגוואדלופה, והאחרון בפורטו ריקו. מושל פורטו ריקו פנה אל הנשיא טראמפ בבקשה להכריז על האי אזור מוכה אסון, דבר שיגדיל את הסיוע הפדרלי למדינה אשר נתונה בחוב של 73 מיליארד דולר. עד כה הכריז טראמפ על מצב חירום באי, אבל הכרזה של אזור אסון תשלח סיוע כספי גדול יותר. המושל סיפר בריאיון לרשת CNN שמקרה המוות היחיד המוכר עד כה באי הוא של אדם שנפגע מבולי עץ שהועפו ברוחות. הוא סיפר גם כי שיקום מערכת החשמל בפורטו ריקו עשוי להימשך חודשים. מוקדם יותר הטיל עוצר על האי מהשקיעה ועד הזריחה.

"כשנהיה מסוגלים לצאת החוצה, נמצא את האי שלנו הרוס", אמר מנהל סוכנות החירום של האי אבנר גומז בריאיון לעיתון "אל-נובו". "ההוריקן הרס הכל בדרכו". בשעות אלה מתחילה הסופה להתרחק מפורטו ריקו. לפי התחזית העדכנית, הסופה צפויה להתקרב לחופי הרפובליקה הדומיניקנית אך לא לפגוע באי פגיעה ישירה. עדיין לא קיימת הסכמה בין המודלים השונים לגבי הסיכוי שהסופה תפגע בארצות הברית, אבל החזאים מקווים כי בדרכה צפונה, "מריה" תפנה לכיוון מזרח ולא תפגע בחוף המזרחי של אמריקה.


(עדכון ראשון: 22:07)

הוריקן מריה הכה בפורטו ריקו, ספטמבר 2017. רויטרס
חילוץ אישה בעיר גוויאמה, אתמול/רויטרס
הוריקן מריה הכה בפורטו ריקו, ספטמבר 2017. רויטרס
פורטו ריקו, אתמול/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully