וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני משיב לטראמפ: "לא נספוג איומים מאף אחד"

21.9.2017 / 1:20

נשיא איראן הגיב בתוקפנות לרמיזותיו של הנשיא האמריקני על נסיגה מהסכם הגרעין. את קריאותיה של ישראל לבטל את ההסכם כינה "חוצפה". טראמפ הודיע כי קיבל החלטה לגבי ההסכם, אך סירב לחשוף מהי

צילום: רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני נאם אמש (רביעי) בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי ארצו "לא תספוג איומים מאף אחד". זאת, לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא שוקל את נסיגת ארצו מהסכם הגרעין שנחתם עם טהראן. לפני הנאום, אמר טראמפ כי קיבל החלטה בנושא, אך סירב לחשוף אותה.

רוחאני אמר במהלך נאומו כי דבריו של טראמפ בעצרת האו"ם היו "עתירי מילים מכוערות ובורות". לדבריו, הנאום היה "מלא שנאה ומלא בהאשמות חסרות בסיס". הוא אמר כי איראן "רואה בדיאלוג ובמשא ומתן את הדרך היחידה להגיע לפתרון המשבר האזורי והבינלאומי" סביב תכנית הגרעין שלה. לדבריו, לאיראן אין מטרה "לשחזר את האימפריה העתיקה שלה או לכפות את דתה הרשמית על אחרים".

הנשיא האיראני התייחס בנאומו גם לישראל ואמר כי "זו בושה שלמשטר הציוני, שאינו מחויב להסכמים בינלאומיים יש את החוצפה להטיף למדינות אחרות". זאת, ברקע קריאותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את הסכם הגרעין בין טהראן והמעצמות. בהתייחסות נוספת לישראל אמר רוחאני כי "אותם האיראנים שעזרו ליהודים בבבל תומכים היום בפלסטינים".

נשיא איראן, חסן רוחאני, במהלך נאומו בעצרת האו"ם, 25 בספטמבר 2014. רויטרס
"לא מנסים לשחזר את האימפריה הפרסית". רוחאני/רויטרס

רוחאני אמר עוד כי "יהיה זה חבל אם ההסכם הזה ייהרס על ידי טירונים סוררים בפוליטיקה" - כשהוא רומז לטראמפ, ולנאומו של האחרון בעצרת האו"ם, שם מנה את איראן בין המשטרים הסוררים בעולם. נשיא איראן, שנבחר במאי לכהונה שנייה, הוסיף כי פרישה מההסכם תפגע באמינות של ארצות הברית בעולם.

בנאומו התייחס רוחאני גם למשברים בסוריה, תימן ובחריין ואמר כי גם המתיחויות הללו יכולות להיפתר בדרכי שלום.

גורם איראני אמר בעקבות דבריו של טראמפ, שלפיהם החליט בנוגע להסכם הגרעין, שאותו כינה "אחת העסקות הגרועות ביותר אי פעם", כי המדינה מתכוננת לכל התרחישים לגבי הסכם הגרעין. אחד מהם, לדבריו, הוא "חזרה מידית לתכנית הגרעין שהוגבלה על ידי ההסכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב בעצרת הכללית של האו"ם ב -77 במטה האו"ם בניו יורק. רויטרס
סירב לחשוף את החלטתו. טראמפ/רויטרס

שלשום נאם נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי איראן קוראת להשמדת ישראל מדי יום, וכי הוא מחזק את דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שכינה את הסכם הגרעין "מביך". "הנשיא טראמפ, בצדק, קרא להסכם הגרעין עם איראן, 'מבוכה'. לא יכולתי לא להסכים איתו יותר. איראן מתחייבת להשמיד את ארצי כל יום, איראן עורכת קמפיין כיבוש ברחבי המזרח התיכון ומפתחת נשק גרעיני כי לאיים על כל העולם", אמר נתניהו.

ביום שני הזהיר רוחאני כי "ארצות הברית תשלם מחיר גבוה אם טראמפ יבטל את הסכם הגרעין". בראיון לרשת CNN אמר כי "פרישה מהסכם זה תגבה מחיר שאינני בטוח כי אזרחי ארצות הברית מוכנים לשלם עבור משהו שיהיה חסר ערך עבורם".

(עדכון ראשון: 18:43)

ביבי נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם 19.9.17. רויטרס
"איראן קוראת להשמדת ישראל". נתניהו בניו יורק, שלשום/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully