וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מותג תרבותי": רוסיה חשפה פסל להוקרת ממציא הקלצ'ניקוב

20.9.2017 / 12:23

בטקס ממלכתי במוסקבה, נחנכה האנדרטה לזכרו של מיכאיל קלצ'ניקוב, שייצר את כלי הנשק הקטלני ביותר אי פעם. יותר מ-70 מיליון רובים מדגם זה יוצרו ב-60 השנה האחרונות והוא מצוי בשירות 50 צבאות שונים - אך גם בשורות טרוריסטים ופושעים

צילום: עריכה: משרד ההגנה הרוסי, נאט"ו, רויטרס, סרטוני גולשים, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: תרגיל צבאי של רוסיה ושל בלארוס)

רוסיה חשפה אתמול (שלישי) פסל בדמותו של מיכאיל קלצ'ניקוב, ממציא רובה הסער שלפי חלק מההערכות הפך לכלי הנשק הקטלני שיוצר אי-פעם ולתוצרת הרוסית המוכרת ביותר מעבר לים. הפסל, שהוצב בראש כן בכיכר קטנה בדרך "טבעת הגן" העמוסה במוסקבה, מציג את דמותו של קלצ'ניקוב, שמת ב-2013, כשהוא לבוש בז'קט ומחזיק ב-AK-47 - כפי שהוא מכונה - בשני ידיו.

"יצרתי נשק להגנת המולדת שלי", נחרט על הפסל ציטוטו של קלצ'ניקוב. במהלך טקס הסרת הלוט, עמד משמר כבוד של הקרמלין דום ברקע השמעת ההמנון הלאומי. הרובה, הנמצא בשירות הכוחות המזוינים של רוסיה ביותר מ-60 השנים האחרונות, מופיע גם בכמה מסמליהן הרשמיים של כמה מדינות אפריקניות ובזה של מזרח טימור.

לפי קונצרן הנשק, כל כלי נשק חמישי בעולם הוא קלצ'ניקוב ויותר מ-70 מיליון רובים מדגם זה יוצרו ב-60 השנה האחרונות. הנשק נמצא בשימוש בשורות 50 צבאות שונים ברחבי העולם. מומחי צבא טוענים כי הקלצ'ניקוב הרג יותר בני אדם מאשר כל כלי הנשק המודרניים גם יחד.

לקריאה נוספת בנושא
מת מיכאיל קלשניקוב, ממציא הרובה המפורסם בהיסטוריה
מתיחת פנים בגיל 70: רוסיה משפצת את הקלצ'ניקוב

חניכת פסל בדמותו של מיכאיל קלצ'ניקוב במוסקבה, רוסיה, 19 בספטמבר 2017. רויטרס
פוטין שלח את ברכתו. טקס חניכת הפסל/רויטרס

קלצ'ניקוב, שמת בגיל 94, אמר פעמים רבות כי גאוותו בפיתוח הרובה מהולה בכאב אחרי שראה כי פושעים וילדים חיילים עושים בו שימוש. פרט לאימוצו על ידי צבאות שונים, תנועות מהפכניות אנטי-מערביות ומנהיגים שמאליים ברחבי העולם, כלי הנשק הזול והקל לתפעול יחסית זרם לידיהם של ראשי כנופיות, סוחרי סמים, מורדים וטרוריסטים מכל הסוגים.
הוא החל לפתח את הרובה בתום מלחמת העולם השנייה,

שבמהלכה נפצע כשלחם בשורות הצבא האדום. הוא זכה במרכז ממשלתי, כשגבר על יצרני הנשק הבכירים ביותר בברית המועצות, מה שזיכה אותו בהמשך בפרס סטאלין.

הרובה הראשון יוצר ב-1947 ומאז הוא עבר שורת שדרוגים.
"זהו מותג תרבותי רוסי אמיתי", אמר שר התרבות הרוסי ולדימיר מדינסקי במהלך הטקס, שהתקיים במקביל לציון יום יצרני הנשק. הנשיא ולדימיר פוטין, שהדגיש את חשיבות התעשייה הצבאית לכלכלתה של רוסיה, שלח את איחוליו לעובדי המגזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully