וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורים דמוקרטים במכתב חריג לנתניהו: "יישם את מתווה הכותל"

20.9.2017 / 11:35

בצעד חריג, שלחו שבעה סנאטורים - בהם סנדרס - מכתב לראש הממשלה, ובו דחקו בו לקיים את המהלך כדי לקדם את "השוויון בין הזרמים השונים". הם הביעו דאגה גם מחוק הגיור: "עלול להיתפס כמתקפה על זרמים לא אורתודוקסיים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

שבעה סנאטורים יהודים פנו אתמול (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו ממנו לקיים את מתווה הכותל במלואו, זאת אחרי שהממשלה החליטה להקפיא את המתווה לפני כמה חודשים. אתמול הודיעה הממשלה בתשובה לבג"ץ כי הקפאת המתווה תישאר על כנה בשלב זה וכי אין כוונה להעלות זאת לדיון מחודש בקרוב.

מדובר במקרה נדיר שבו הסנאטורים מתערבים בסוגיה בישראל שאינה קשורה לנושאי חוץ או ביטחון. כל הסנאטורים החתומים על המכתב הם דמוקרטים, למעט הסנאטור הסוציאליסט ברני סנדרס, שהיה מועמד בפריימריז הדמוקרטיים אשתקד, אך מוגדר עצמאי.

"כסנאטורים וכיהודים הגאים בקשר החזק והעוצמתי בין שני עמינו, אנחנו כותבים לך כדי להביע את דאגתנו העמוקה לגבי ההחלטות האחרונות של ממשלת ישראל, שממשיכות לדחות את השוויון של הזרמים הלא אורתודוקסיים", כתבו. יתר החותמים על המכתב הם הסנאטורים דיאן פיינשטיין מקליפורניה, רון ויידן מאורגון, בריאן שץ מהוואי, אל פרנקן ממינסוטה ריצ'ארד בלומנטל מקונטיקט ובן קרדין ממרלינד.

לקריאה נוספת בנושא
המדינה לבג"ץ: מתווה הכותל לא יובא בשלב זה לדיון נוסף בממשלה
"לא יהודים מספיק לישראל": רעידת האדמה שיוצר מתווה הכותל בארה"ב

הסנאטור האמריקני ברני סנדרס, 13 בספטמבר 2017. רויטרס
אחד מחותמי המכתב. סנדרס/רויטרס

"אנחנו מפצירים בך להמשיך ולעבוד על פתרון שיהיה מוסכם על שני הצדדים בנוגע לחוק הגיור, ולומר בפומבי שהממשלה תיישם את הסכם הכותל במלואו", הוסיפו הסנאטורים. הם הביעו חשש לגבי חוק הגיור, וכתבו כי "אנחנו מודאגים כי אורתודוקסים מודרניים ולא-אורתודוקסים יראו זאת כהתקפה על היהדות שלהם ועל המעמד של הרבנים שלהם".

בנוגע למתווה הכותל, נכתב: "אנחנו מאוד מודאגים מההחלטה האחרונה של ממשלת ישראל להקפיא תכנית בעלת הסכמה רחבה להקצות רחבת תפילה בכותל. הכותל הוא מקום אהוב והיסטורי. ראינו בסיפוק את החלטת הממשלה מ-2016 לאפשר גישה משותפת לכל המתפללים. התאכזבנו מאוד לראות שהחלטת להשהות את ההחלטה, ואנחנו מפצירים בך להגיב בחיוב לבקשת בית המשפט העליון כי ממשלתך תכריז שיש לה נכונות למלא אחר ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully