וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מצרים לפלסטינים: "היו נכונים לדו קיום עם הישראלים, בביטחון ובשלום"

20.9.2017 / 4:30

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, קרא בנאומו בפני העצרת הכללית באו"ם לפלסטינים, וביקש מהם שלא לפספס את ההזדמנות לשלום עם ישראל. בנוסף פנה גם אל הישראלים ואמר כי "יש לנו ניסיון נהדר מבחינת השלום עמכם, אנו יכולים לשחזר זאת"

צילום: לע"מ

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי קרא אמש (שלישי) בנאומו בעצרת הכללית באו"ם לפלסטינים, והפציר בהם להתגבר על חילוקי הדעות ולחיות בשלום וביטחון עם הישראלים "חשוב מאוד לא לפספס הזדמנויות ולהיות מוכנים לחיות בשלום עם האחר", אמר.

במקביל פנה א-סיסי בקריאה בלתי שגרתית אל הישראלים לתמוך בתהליך ולקבל השראה מהסכם השלום עם מצרים: "יש לנו ניסיון נהדר מבחינת השלום עמכם כבר יותר מ-40 שנה, אנו יכולים לשחזר את המהלך המצוין הזה פעם נוספת",הוסיף.
כמו כן אמר א-סיסי כי על מנת להגיע להסכם היסטורי באזור, על הישראלים להתלכד ולתמוך בהנהגה המדינית. דבריו של נשיא מצרים נאמרו לאחר שמוקדם יותר אמש נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשולי עצרת האו"ם. הפגישה ארכה כשעה וחצי, והיתה הפגישה הפומבית הראשונה של שני המנהיגים מאז נבחר א-סיסי לתפקידו.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על איראן באו"ם: "מי שמאיים עלינו בהשמדה נמצא בסכנה מידית"
כן אומות, לא מאוחדות: חזון טראמפ מזכיר לעולם – "אמריקה תחילה"
"ארה"ב עשויה ליירט טילים מצפון קוריאה גם אם לא יאיימו עליה"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי  נואם באו"ם 19.9.17. רויטרס, רויטרס
"לחיות בשלום עם האחר". נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בנאומו באו"ם אמש/רויטרס, רויטרס

לפני הפגישה עם נתניהו, א-סיסי נפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מצרים ממלאת גם תפקיד מרכזי בניסיון להגיע לפיוס פנים פלסטיני בין פתח לחמאס. המאמצים הובילו את הארגון השולט ברצועת עזה להכריז בתחילת השבוע על מוכנתו לפרק את ממשלת הצללים שלו ולערוך בחירות חדשות.

מוקדם יותר נאם נתניהו בפני העצרת הכללית של האו"ם והתייחס לסוגיה הפלסטינית. "ישראל מחויבת להשגת שלום עם כל שכנותיה, כולל הפלסטינים. אתמול שוחחתי על זה עם הנשיא טראמפ. אני מעריך את מחויבותו לנושא, ביחד נוכל להתמודד עם האפשרויות של שלום ונוכל להתמודד עם הסכנות של איראן".
על האו"ם, אמר נתניהו כי הארגון עדין לא מבין ש"יש שחור ולבן" בעניין ישראל. "עדיין לא ביקרתי באנטרקטיקה, אבל אני רוצה לבקר גם שם, כי שמעתי שפינגווינים הם גם תומכי ישראל נלהבים. פינגווינים מכירים בכך שיש דברים שהם שחור ולבן, ולצערנו באו"ם, אין הבנה כזו והיא נעדרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ביבי נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם 19.9.17. רויטרס
"ישראל מחויבת להשגת שלום עם כל שכנותיה". נתניהו בנאומו באו"ם/רויטרס

העצרת הכללית ה-72 נפתחה אתמול בניו יורק שבארצות הברית, והיא החלה בנאומו של המזכ"ל אנטוניו גוטרש ובנאום נוסף של נשיא האסיפה הכללית, מירוסלב לייצ'ק. בהמשך, נאם טראמפ לראשונה על במת הארגון, לאחר שביקר אותו לא פעם ואף תהה על הצורך במימונו.

לצד שורת הנואמים המרכזיים בכינוס, בולטים בהיעדרם שורת מנהיגים בכירים, ובראשם נשיאי רוסיה וסין. ולדימיר פוטין ושי ג'ינפינג שומרים על יחסים קרובים, בעוד שהם מצויים במחלוקות עמוקות עם הממשל האמריקני, בין היתר סביב המלחמה בסוריה ותכנית הגרעין של קוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully