וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה שחרורו המוקדם מהכלא של הרוצח צבי גור; החלטה - בחודש הבא

19.9.2017 / 22:29

בית המשפט המחוזי בלוד קבע את עיכוב החלטת ועדת השחרורים בנוגע לגור, שהורשע ברצח הילד אורון ירדן לפני 38 שנים. החלטה סופית בעניינו תינתן בסוף חודש אוקטובר

בווידאו: משפחת הילד אורון ירדן שנחטף ונרצח ע"י צבי גור עתרה לביהמ"ש בבקשה לא לשחררו/עריכה: תום זואילי

- הפרקליטות עתרה לבית המשפט המחוזי בלוד נגד החלטת ועדת שחרורים בדבר שחרורו של צבי גור שרצח את הילד אורון ירדן לפני כ-38 שנים
- בעתירה מתחה הפרקליטות ביקורת על החלטת הוועדה: "לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירה"
- גור, כיום בן 70, ריצה 37 מתוך 45 שנות המאסר שנגזרו עליו בעקבות הרצח בשנת 1980
- גור חטף את ירדן, שהיה אז בן שמונה, במרכז היישוב סביון, ולאחר שלושה ימים חנק אותו למוות. לאחר מותו של הילד דרש כופר מהוריו בעבור שחרורו

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
שחרורו יעוכב. צבי גור/עומר מירון

יעוכב שחרורו המוקדם של צבי גור, שהורשע ברצח הילד אורון ירדן בן השמונה לפני כ-37 שנים, עד לפסק דין שיינתן בנושא ב-31 באוקטובר – כך הודיע היום (שלישי) בית המשפט המחוזי בלוד. עד אז, תעוכב החלטת ועדת השחרורים לאשר את שחרורו המוקדם, שנגדה עתרה אתמול הפרקליטות. בעתירת המדינה נטען כי "ועדת השחרורים לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירה ולנסיבות האכזריות יוצאות הדופן בהן בוצעה".

בפרקליטות מתחו ביקורת על קביעת הוועדה על נימוקיה וכינו אותם "לא סבירים, היא שגויים משפטית, ומהווה פגם היורד לשורשו של עניין שיש בו כדי להביא לבטלות ההחלטה".

גור, כיום בן 70, ריצה 37 מתוך 45 שנות המאסר שנגזרו עליו בעקבות חטיפתו ורציחתו של הילד ב-1980. גור חטף את ירדן, שהיה אז בן שמונה, במרכז היישוב סביון, ולאחר שלושה ימים חנק אותו למוות. לאחר מותו של הילד דרש כופר מהוריו בעבור שחרורו. הוא קיבל את הכסף והצליח להערים על בלשי המשטרה שארבו לו, אולם לבסוף נתפס, לאחר שעשה שימוש בשטרות המסומנים שקיבל. גור ניסה לברוח ממאסר לפני 32 שנים, לאחר שהופקד על צביעת בית הסוהר ונותר ללא השגחה. מאז הוא נחשב לאסיר בעל התנהגות טובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אורון ירדן ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
"המאבק לא הסתיים". אורון ירדן, שנרצח על ידי גור/חטיבת דובר המשטרה

עורך דינו של גור, עו"ד אייל אלון, מסר כי "בית המשפט שמע את הטיעונים שלנו לגבי דחיית העתירה של הפרקליטות. הפננו את בית המשפט למסמכים שבהם הוא לקח אחריות על המעשה. אני חושב שהעתירה של הפרקליטות היתה מיותרת וביקשנו לדחות אותה. מדובר בתיק קשה. להיות 37 שנים זה לא קל. גם למשפחת הקורבן לא קל וליבי איתה".

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) שפנתה לפרקליט המדינה בדרישה לערער על שחרור גור מסרה כי "יש חשיבות גדולה בכך שמשפחת ירדן, למרות הריסוק הטוטאלי שחוותה, מצאה את הכוחות והצטרפה להליך כדי למנוע את שחרור הרוצח הנקלה של בנם ואחיהם שוחחתי בימים האחרונים עם רועי ירדן ואני יודעת עד כמה התהליך בלתי נסבל מבחינתם", עדכנה. "עם זאת, המאבק לא הסתיים ולכן אני מבקשת מהציבור להמשיך ולחתום על העצומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully