וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: מתווה הכותל לא יובא בשלב זה לדיון נוסף בממשלה

19.9.2017 / 14:30

בהודעה משלימה בתגובה לעתירות הדורשות ליישם את המתווה, כתבה המדינה כי ראש הממשלה החליט להמשיך בהקפאתו עקב מורכבות העניין. כמו כן, צוין בהחלטה כי יש לדחות את העתירות מאחר שהשהיית ההחלטה בנושא תקינה

צילום: ישי כהן, כיכר השבת

תגובת המדינה לעתירות בנוגע למתווה הכותל - כל העדכונים:
- המדינה הגישה הודעה משלימה לבג"ץ בנושא העתירות הקוראות ליישום מתווה הכותל
- בהודעה צוין כי יש לדחות את העתירות וכי נתניהו החליט שלא להגיש את המתווה לדיון נוסף בממשלה לעת עתה
- לפי התשובה, הממשלה לא תדון בנושא בקרוב עקב מורכבותו
- עו"ד מהתנועה הרפורמית: "נתניהו ממשיך בהתנהלות המבזה"

המדינה הגישה היום (שלישי) לבג"ץ הודעה משלימה לגבי העתירות הנוגעות למתווה הכותל, ובה נאמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא להביא את סוגיית המתווה לדיון נוסף בפני הממשלה. עוד נכתב כי נתניהו שקל את מכלול הנסיבות, וכי בעצם הוחלט להשהות עוד את ההכרעה בנושא עקב מורכבותו.

בהודעה נכתב בנוסף כי אין לראות בהחלטה להשהות את מתווה הכותל משום חזרה מהבטחה שלטונית בעלת תוקף משפטי מחייב, והודגש כי מדובר בסוגיה של מדיניות "שעל רגישותה ומורכבותה אין צורך להרחיב".

"לממשלה מסור מטבע הדברים שיקול דעת רחב באשר לאופן הסדרת הנושא, בכפוף כמובן לחובות מכוח הדין", נכתב. "בנסיבות אלו, לטעמם של משיבי המדינה, לא נפל כל פגם בהחלטתה של ממשלת ישראל להורות על השהיית יישומה של ההחלטה, שהתקבלה כאמור על יסוד עמדתם של חלקי משרי הממשלה, כל עוד פועלת המדינה בהתאם לחובות המוטלות עליה מכוח הדין. לפיכך, סבורה המדינה שיש לדחות את שלוש העתירות".

עוד בנושא
נתניהו יקיים מפגש מצומצם עם יהודי ארה"ב - בלי ארגונים דתיים
בכיר בקהילת יהודי ארה"ב: "אי-יישום מתווה הכותל - מסר ליהודים"
בצל משבר הכותל: נתניהו לא יקיים אירוע עם הקהילה היהודית בניו יורק

הפגנה נגד נשים וארגוני רפורמים במהלך תפילת ראש חודש של נשות הכותל, הכותל המערבי. פברואר 2017. נועם מושקוביץ
הפגנה נגד מתווה הכותל, פברואר/נועם מושקוביץ

עו"ד אורלי ארז-לחובסקי, מנהלת המחלקה המשפטית בתנועה הרפורמית, מסרה בתגובה: "ראש הממשלה שבחר לא להביא את החלטת הממשלה בנושא מתווה הכותל לדיון מחודש, ממשיך בהתנהלות חסרת תום הלב והמבזה כלפי היהדות הרפורמית, הקונסרבטיבית ונשות הכותל. ראש הממשלה מתנער מחובת המדינה לאפשר תפילה שוויונית ומכבדת לכלל היהודים, על זרמיהם והשקפותיהם. אנו נשוב אל בית המשפט העליון ונדרוש מן השופטים לחייב את הממשלה לכבד את זכותם של מיליוני יהודים בארץ ובעולם לשוויון, לכבוד ולחופש דת באתר המקודש ביותר לעם היהודי".

מתווה הכותל, שגובש בינואר 2016, הוקפא לבסוף ביוני האחרון בלחץ הסיעות החרדיות. העתירה ליישום המתווה הוגשה בידי התנועות הרפורמיות והקונסרברטיביות וארגון "נשות הכותל", ובמסגרתו נקבע כי תוקם רחבת תפילה משותפת לנשים וגברים באזור קשת רובינסון, הנמצאת מצפון לפינה הדרומית-מערבית של הר הבית. עוד דורשים הארגונים שאופייה השוויוני פלורליסטי של הרחבה יעוגן בתקנות המקומות הקדושים, ושהיא תנוהל על ידי מועצה משותפת לממשלה, לזרמים ולסוכנות היהודית.

ההחלטה על הקפאת המתווה – שהתקבלה בישיבת ממשלה שבה הוחלט לאשר גם את חוק הגיור שקבע מונופול חרדי על גיורים – הובילה לסערה וביקורת קשה בקרב יהודי ארצות הברית. בניסיון לרכך את המשבר, ראש הממשלה החליט בסופו של דבר להקפיא את קידום חוק הגיור ולהקים ועדה שתדון בנושא. הוא הודיע כי מי שיעמוד בראש הוועדה הוא השר לשעבר משה ניסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully