וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים ישראלים השחיתו קיר באושוויץ: "התנהגות מבישה"

18.9.2017 / 21:56

במהלך ביקור של משלחת מבית ספר במגדל העמק רוסס שמו של בית הספר על קיר במחנה ההשמדה. התמונות פורסמו ועוררו סערה. בית הספר הקים צוות בדיקה. משרד החינוך: "מזועזעים מהתמונות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המומים ונבוכים". הכתובת שרוססה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תלמידי בית הספר אורט רוגוזין במגדל העמק השחיתו קיר במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין שבו ביקרו לפני כשלושה שבועות. התלמידים ריססו את שם בית הספר על בלוק במחנה ההשמדה. תמונות של הכתובת פורסמו היום (שני) בתקשורת הזרה ועררו סערה. המשלחת שמנתה עשרות תלמידים מבית הספר ביקרה במחנה ההשמדה כאשר אחד מהתלמידים חרט על קיר אחד הבלוקים את תאריך הביקור, שם בית הספר ומגן דוד.

יובל לוי, תלמידה בבית הספר בת 17 שהשתתפה במשלחת אמרה הערב לוואלה! NEWS כי "אנחנו המומים ונבוכים". לדבריה, מדובר בתלמיד אחד שביצע את המעשה והם אינם יודעים מיהו. "זה לא משנה, אנחנו לא יודעים מי עשה את זה, אבל המשלחת, כולנו מקבלים אחריות ומוקיעים את המעשה. זה מנוגד לכל הערכים שהמשלחת שלנו מאמינה. אני בטוחה שזה נעשה בתום לב והכוונה לא הייתה לזלזל אלא מהגאווה והצורך להשאיר חותם. הלכנו מתוך רצון לזכור ולחלוק כבוד לעם שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לטראמפ: "מצפה לשוחח איתך על ההסכם הגרוע עם איראן"
"אכזריות יוצאת דופן": הפרקליטות עתרה נגד שחרור הרוצח צבי גור
טרגדיה בטיול: אב קפץ לנהר הירדן כדי להציל את בתו - וטבע למוות

מחנה ההשמדה אושוויץ. AP
"כל המשלחת מקבלת אחריות ומוקיעה את המעשה". מחנה ההשמדה אושוויץ/AP

לוי הוסיפה כי "חבל מה שקורה ברשתות החברתיות, שבגלל תלמיד אחד מכתימים משלחת שלמה ואת העיר שלנו כולה. הקיר כולו מלא כתובות, לא שזה מצדיק את המעשה אבל אם היו מציינים את זה, זה היה שופך אור אחר. כל התלמידים בחרו לנסוע על חשבון חופשת הקיץ שלהם וזה עלה לנו גם סכום לא קטן. אנחנו מתנצלים כולנו על הפגיעה האישית".

מועצת התלמידים והנוער הארצית גינתה את "ההתנהגות המבישה". יובל חלביה, יו"ר המועצה אמר כי "התנהגות מסוג זה הינה התנהגות מביכה אשר מציגה את המשלחת בדרך ההפוכה ממטרתה. מטרת השליחות של נוער ישראלי לפולין היא הנצחת השואה במקום המזוויע בו היא קרתה".

עוד אמר כי "המועצה מוקיעה ומגנה בכל תוקף התנהגות מסוג שכזה. חשוב לנו להדגיש כי אין התנהגות שכזו משקפת את מסעות הנוער לפולין ואת התנהגותם. מדובר בקומץ בעייתי בלבד ובמקרה נקודתי אשר אנו סמוכים ובטוחים שיטופל בצורה החריפה ביותר. כולי תקווה כי הלקח ילמד והדבר לא יחזור בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

משרד החינוך: "לא נעבור על כך לסדר היום"

מבית הספר נמסר בתגובה: "אנחנו מזועזעים מהאירוע ונתייחס אליו בכל החומרה האפשרית. הקמנו צוות בדיקה מיוחד ונפעל בהתאם לממצאים".

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך מזועזע מהתמונות ומגנה בכל תוקף גילויי ונדליזם מסוג מכוער שכזה. אנחנו עורכים בדיקה בנושא, במטרה לבצע הליך עומק בלתי מתפשר, הן חינוכי והן משמעתי. לא נעבור על כך לסדר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully