וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההרס של "אירמה": הוריקן "מריה" הכה בקריביים

19.9.2017 / 10:33

הסופה פגעה באי דומיניקה, כשהיא מתקדמת במהירות של 215 קמ"ש. בשלב זה לא ברור אם ההוריקן יגיע לארה"ב. "מריה" נחלשה לדרגה 4 אך עדיין מוגדרת מסוכנת מאוד. ראש ממשלת דומיניקה: "הנזק חמור, איבדנו הכל"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

באיים הקריביים נמצאים רק בתחילתו של הליך התאוששות ארוך מהוריקן "אירמה", שהותיר אחריו הרס נרחב של תשתיות חיוניות, חורבן לרכוש ונפגעים רבים בנפש. כעת, יהיה עליהם להתמודד במקביל לכל אלה עם הוריקן נוסף, "מריה", אשר עושה את דרכו באותו הנתיב שבו עברה "אירמה".

הוריקן "מריה" נחלש הבוקר (שלישי) לדרגה 4. זאת, לאחר שבמהלך הלילה התחזקה הסופה לדרגה 5 והלמה באי דומיניקה עם רוחות בעוצמה של 210 קמ"ש. ביומיים הקרובים הסופה צפויה לפגוע באיים סן מרטין, אנטיגואה וברבודה, איי הבתולה ופורטו ריקו - כולם נפגעו מההוריקן הקודם רק לפני שבועיים.

ראש ממשלת דומיניקה רוזוולט סקריט אמר הבוקר כי מדינתו נפגעה באורח חמור מהסופה. סקריט הוסיף כי המדינה איבדה את "כל מה שיש לו ערך כספי".

לקריאה נוספת:
טראמפ בפלורידה אחרי הוריקן "אירמה": "היו קצת הרוגים"
בתים הרוסים, הרוגים בבית אבות: הנזק מהוריקן "אירמה" בפלורידה נחשף
הישראלים שנותרו בפלורידה למרות ההוריקן: "לא התלבטנו אם לעזוב"

הוריקן "מריה" באוקיינוס האטלנטי, 18 בספטמבר 2017. רויטרס
הוריקן "מריה" באוקיינוס האטלנטי, אתמול/רויטרס
בית הרוס לאחר פגיעת הוריקן אירמה, נאפלס, פלורידה, 11 בספטמבר 2017. רויטרס
שיטפונות בפלורידה בעקבות הוריקן "אירמה", בשבוע שעבר/רויטרס

הסופה צפויה להביא עמה חצי מטר של גשם באותם האזורים. כרגע עדיין לא ברור מה יהיה נתיב ההתקדמות של הסופה אחרי שתעבור את האיים הקריביים, והאם תפגע בארצות הברית. במרכז לחיזוי הוריקנים הודיעו הערב כי "'מריה' התחזקה לדרגה של הוריקן משמעותי, והיא צפויה לפגוע באיי ליוורד כבר בשעות הקרובות".

הקוטר של "מריה" קטן בהרבה בהשוואה לזה של "אירמה", אבל הנתיב בה היא צפויה לפגוע באיים עלול להביא אתה הרס דומה, אם לא גדול יותר. בפורטו ריקו נערכים לפגיעה ישירה של עין הסערה בטריטוריה האמריקנית. לפי התחזית הנוכחית, הפגיעה באי צפויה להיות כאשר הסופה בדרגה 4, והזמן של התושבים שם להיערך הולך ואוזל. "להוריקן הזה תהיה השפעה הרבה יותר חזקה עלינו בהשוואה ל'אירמה'", אמר מושל פורטו ריקו.

נזקים לבית לאחר פגיעת הוריקן אירמה בנאפלס פלורידה, 12 בספטמבר 2017. רויטרס
נזקי הוריקן "אירמה" בפלורידה/רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מבקר בפלורידה לאחר הוריקן אירמה,פורט מאיירס 14 בספטמבר 2017. רויטרס
טראמפ מבקר בפלורידה, בשבוע שעבר/רויטרס

81 איש נהרגו בסופה "אירמה", יותר ממחציתם באיים הקריביים. הרשויות ממשיכות לאמוד את הנזק שנגרם מההוריקן הקטלני השני שהכה את ארצות הברית השנה, אחרי הוריקן "הארווי" שגרם להרס רב בטקסס בחודש שעבר. הנזק המוערך לכלכלת ארצות הברית משתי הסופות הללו נאמד בכ-300 מיליארד דולר, כ-1.5% מהתמ"ג שלה.

ביום חמישי ביקר הנשיא דונלד טראמפ בפלורידה ונפגש עם תושבים שנפגעו מ"אירמה" וכן עם רשויות החירום וההצלה. טראמפ המריא יחד עם הגברת הראשונה מלניה טראמפ, ויחד עם סגנו מייק פנס תודרך בעיר פורט מיירס. משם הוא המריא לעיר נייפלס, שניזוקה קשות בסופה ההרסנית. הוא חילק שם מזון לתושבים שנפגעו מהסופה.

היום הודיע האו"ם כי הוא יעביר עשרה מיליון דולרים מקרן החירום שלו לטובת סיוע לעשרות אלפי הנפגעים מהוריקן "אירמה" באיים הקריביים. הכסף ישמש לאספקת מזון, שירותי בריאות ומים נקיים לנפגעים.

הוריקן אירמה מכה באיזור פוארטו ריקו. רויטרס, רויטרס
הוריקן "אירמה" בפורטו ריקו/רויטרס, רויטרס
אולג טיקל בוחן את הנזקים לביתו לאחר פגיעת הוריקן אירמה בנאפלס פלורידה, 12 בספטמבר 2017. רויטרס
נזקי "אירמה" בפלורידה/רויטרס
ג'ורג' גונזלס בוחן את הנזקים לביתו לאחר פגיעת הוריקן אירמה בנאפלס פלורידה, 12 בספטמבר 2017. רויטרס
נזקי "אירמה" בפלורידה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully