וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המהומות בערד: הושגו הבנות עם חסידי גור להשבת השקט

18.9.2017 / 18:07

נציגים של החסידות נפגשו עם נציגי תושביה הוותיקים של העיר בתיווך המשטרה, בניסיון ללבן את החיכוכים. לוואלה! NEWS נודע כי הוסכם להסיר את השלטים של שני הצדדים, ובהם זה שהצית את המהומות

צילום:בני בן סימון עריכת וידאו:ניר חן

הקרב על ערד - עדכונים אחרונים:

- נציגי חסידות גור ונציגי התושבים הוותיקים נפגשו בתיווך המשטרה
- הצדדים הגיעו להבנות כדי להחזיר את השקט לעיר
- לוואלה! NEWS נודע כי ההבנות כוללות את הסרת השלט שהצית את המהומות

נציגים מחסידות גור ונציגים מהעמותה של תושבי ערד הוותיקים נפגשו אתמול (ראשון) בתיווך המשטרה כדי לנסות להגיע להבנות על מנת להחזיר את השקט לעיר - כך נודע לוואלה! NEWS. במשך שעות ארוכות הם ישבו במשרדו של מפקד מרחב הנגב במשטרה בתחנה בבאר שבע וניסו ללבן את החיכוכים שנוצרו בשנה האחרונה בין התושבים החילונים לבין אנשי החסידות.

בתום הישיבה הגיעו הצדדים להבנות, אך בשלב זה הם נמנעים מלפרט מה הן. לוואלה! NEWS נודע כי ההבנות כוללות את הסרת השלטים של שני הצדדים, זאת במטרה להוריד את גובה הלהבות, כולל השלט שהצית את המהומות בעיר לפני שבוע וחצי ובו נכתב "ערד לא למכירה". גורם המעורה בפרטים אמר כי "הייתה ישיבה שהוגדרה טובה, אנחנו מקווים שעכשיו השקט יחזור לערד. קבענו להיפגש שוב כדי להמשיך וללבן את הדברים לטובת כל הצדדים".

לקריאה נוספת:
תושבים בערד בכינוס חירום עקב המהומות בעיר: "המצב בלתי נסבל"
"התיישב על שוטר ומנע ממנו לקום": אישום נגד עצור בעימותים בערד
האישה שתלתה שלט חילוני בערד: "אני מבוהלת, הילדים נשארו בבית"

מפגינים חרדים בערד, ספטמבר 2017. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
השלט שהצית את המהומות לפני שבוע וחצי/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

לפני שבוע וחצי המתיחות בעיר עלתה שלב, אז הגיעו מאות מאנשי חסידות גור בכדי למחות נגד הצבת השלט, שנתלה על אחד הבתים בעיר ולטענתם פגע באופן קשה ברב החסידות. במהלך ההפגנה הושלכו לעבר הבית צמיגים בוערים. כמה שוטרים שהגיעו למקום נפצעו עקב אלימות של חלק מהמפגינים. בחסידות טענו כי ראש העיר ואנשיו מתנכלים להם באופן קשה ומפלים אותם לרעה.

מירב לייבה, נציגת התושבים הוותיקים בפגישה אמרה כי "מתוך הסכמה ואחריות, ומתוך התחייבות לגוף המגשר, מפקד מרחב נגב במשטרת ישראל, אנו שומרים על שקט תקשורתי והרגעת הרוחות כדי שההבנות ייצאו לפועל בקרוב".

מפגינים חרדים בערד, ספטמבר 2017. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בערד, לפני שבוע וחצי/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

ביום שלישי שעבר הוגש כתב אישום נגד אחד מאנשי החסידות בגין תקיפת אחד השוטרים שהוזעקו למקום בעקבות העימותים. מכתב האישום עולה כי אחד משוטרי תחנת ערד הגיע לשכונה הגועשת בעקבות תלונה על הבערת הצמיגים בידי אנשי החסידות, במהלך העימותים מול תושבי העיר החילונים. עם הגעת השוטר לזירה, הוא הבחין באישה מוקפת בחסידי גור, ואף סבר כי היא במצוקה.

השוטר התקרב לעבר ההמון והצליח לחלץ את האישה. לאחר מכן סיפרה לו האחרונה כי אחד מאנשי החסידות גנב את הטלפון הנייד שלה, לאחר שצילמה את ההתרחשויות בשכונה. השוטר ניגש לאחד מאנשי החסידות שהיה במקום והחזיק בטלפון, ואחז בידו בכדי לעצור אותו.

בשלב זה, מספר רב של חסידי גור, בהם גם הנאשם, משכו את השוטר שחילץ את האישה, הפילו אותו על הרצפה, והחלו לבעוט בו בכל חלקי גופו כדי למנוע ממנו להמשיך במילוי תפקידו. בהמשך האירוע, הנאשם התיישב על השוטר ומנע ממנו לקום, זאת כדי ששאר חברי החסידות שנכחו במקום האירוע יוכלו להמשיך ולהכות אותו ובכדי למנוע ממנו מלבצע את עבודתו. שוטרים אחרים שראו את המתרחש הרחיקו את הנאשם מהשוטר, ומשכו את האחרון מקרב ההמון. כתוצאה מכך סבל משטפי דם בכל חלקי גופו, והוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully