וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין ליצמן ללפיד על מאבק הנכים: "לא נתת להם שקל"

18.9.2017 / 13:37

במהלך פגרת הקיץ, התכנסו חברי הכנסת לדון במחאה שבמסגרתה דורשים הנכים להשוות את קצבאותיהם למינימום. לפיד השיב לשר הבריאות: "עדיף לשקר פחות לפני ראש השנה". ביטן: "זה סיבוב פוליטי, נתניהו כבר הסכים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון מיוחד בזמן פגרת הקיץ בנושא קצבאות הנכים, בצל המחאות שמתקיימות מדי יום ברחבי הארץ שבה מבקשים הנכים להשוות את הקצבאות לשכר המינימום. במהלך הדיון, נערכה הפגנה מחוץ למשכן הכנסת על ידי עשרות נכים.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר במהלך הדיון: "מאבק הנכים מוצדק. אין מישהו שיכול להתווכח עם הדרישה הזו ברמה המוסרית וברמה המעשית. אי אפשר לחיות מ-2,342 שקלים בחודש. יש רק סיבה אחת שהממשלה יכולה להגיד שהיא לא מעלה את הקצבאות - כשאין כסף. אבל יש כסף. למדינת ישראל יש המון כסף, אין גירעון, אין בור תקציבי. הממשלה הזו לקחה את הכסף שלנו, של האזרחים, ובמקום להשתמש בו למען האנשים שהכי צריכים אותו, למען ציבור הנכים, היא החליטה לבזבז אותו על עצמה".

אחרי דבריו של לפיד, התפתח עימות בינו לבין שר הבריאות יעקב ליצמן שהשיב לטענות בשם הממשלה. ליצמן אמר כי לפיד "רצה לתת שלושה מיליארד שקל למע"מ אפס - הוא לא נתן שקל אחד לנכים", ולפיד הגיב: "עדיף לשקר פחות לפני ראש השנה – לא היה אז כסף". בתגובה לכך, השיב ליצמן: "היה לך כסף, היה לך שלושה מיליארד שקלים, נלחמנו בוועדת הכספים רצית לבזבז ולא נתת לנכים".

שר הבריאות יעקב ליצמן בישיבת הממשלה היום 3 במאי 2017. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
השר ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) טען במליאה כי כל הדיון הוא "סיבוב פוליטי". "ראש הממשלה במפורש הוציא הודעה של תמיכה בכל הנושא. אין מקום למתקפות נגד ראש הממשלה ושר האוצר, מציע לא לעשות סיבוב פוליטי על דבר שאין בו סיבוב פוליטי. סוכם מראש שהצעת החוק הממשלתית תעבור בנובמבר, ותחילת ביצוע בינואר".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), אמר במהלך הדיון כי "הממשלה מתעללת בנכים ובעיקר משקרת להם כשהיא מניחה מתווה אחר מתווה אחר מתווה על השולחן ובסוף היא נסוגה מכל ההצעות. הממשלה הזו רואה בנכים נטל וגוררת אותם כמו סמרטוטי רצפה בלי רגש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אבי גבאי בועידת מפלגת העבודה, 14 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
"צריך רק לקבל החלטות". גבאי/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הגיעו נציגי ארגוני הנכים לישיבת הסיעה שערכה המחנה הציוני, ובה קיבלו גיבוי מחברי המפלגה, ובראשם היו"ר אבי גבאי. האחרון מתח ביקורת על הממשלה ואמר כי כשהיא "רוצה להביא נושא פוליטי לחקיקה היא יודעת לעשות את זה ב-24 שעות. כל המידע קיים, רק צריך לקבל החלטות ולממש אותן".

במהלך הישיבה המשותפת העידו נציגי הנכים על מצבם הכלכלי הקשה. נעמי מורביה, חברת מטה מאבק הנכים טענה כי "אנחנו לא רחוקים ממרי חברתי". לטענתה, במדינת ישראל יש "רבע מיליון איש שבעוד שלושה ימים לא בטוח שיש להם מה להניח על השולחן". מורביה הוסיפה כי הממשלה "רואה בנו ג'וקים על הקיר. מכאן אני מודיעה לממשלת ישראל, אי אפשר להשמיד את הג'וקים האלה ב-K300, אנחנו פה, חוסמים כבישים, מפגינים, כדי להיכנס לתודעה של כולם".

בחודש יוני כינס ח"כ ביטן מסיבת עיתונאים יחד עם כל נציגי הסיעות הכנסת, שבה דחה את מתווה ועדת שמחון שמינה ראש הממשלה, וקראו לממשלה להעלות את הקצבה ל-4,000 שקל בחודש בשלוש פעימות, הראשונה שבהן בחודש ינואר הקרוב. על פי המתווה המוצע, ההעלאה תוצמד לעליות בשכר המינימום, העומד כיום על 5,000 שקל בחודש. מאז לא קרה דבר, והנכים טוענים כי הממשלה "מורחת אותם" ומעדיפה נושאים פוליטיים אחרים לפני שהיא דואגת להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully