וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ממחאת החרדים בירושלים: שוטר בעט במפגין פצוע על הקרקע

שוטר שתועד במהלך ההפגנה האלימה נראה כשהוא תוקף את אחד המפגינים, שהיה שרוע על הכביש. בתקרית אחרת, שוטר תקף באגרוף מפגין ושבר את משקפיו. מח"ש פתחה בחקירת האירועים, שבהם נפצעו שלושה מפגינים

צלמים זמניים מורשים

שוטר שהשתתף אתמול בפיזור המחאה של החרדים בירושלים תועד כשהוא בועט במפגין ששכב פצוע על הכביש, כשהוא שותת דם מראשו. זאת בזמן שכל הסובבים אותו צועקים: "הצלה. הצלה. אמבולנס". בתקרית אחרת, שוטר תקף מפגין חרדי באגרוף ושבר את משקפיו.

אשר, חסיד בן 22 שאושפז בבית החולים הדסה עין כרם לאחר פציעה בפניו, אמר לוואלה! NEWS: "עמדתי קרוב לאי תנועה, פתאום התקרב אליי השוטר ונתן לי בוקס לתוך העין. נשברו לי המשקפיים ואחת הזכוכיות נכנסה לי לעין. אשפזו אותי בבית החולים, עשו לי 17 תפרים ועכשיו אני כבר משוחרר".

אשר, תושב שכונת מאה שערים, העיד כי השתתף בחייו בהפגנות רבות אך אלימות כזו עוד לא ראה: "לא הייתה התפרעות חריגה מצדנו, ולא הייתה גם אלימות, ובכל זאת המשטרה התנהגה אלינו כמו שקי תפוח אדמה. זו רשלנות ומזעזע. לא עשינו כלום. אני מבין שהמשטרה צריכה לעשות את עבודתה, אבל ככה, בכזו אלימות? השוטרים האלה צריכים ללכת הביתה".

לקריאה נוספת בנושא
שלושה צעירים אושפזו לאחר הפגנת החרדים: "לא ראינו אלימות כזו"
8 נעצרו בהפגנה בי-ם נגד גיוס חרדים; שוטרים תועדו דוחפים מפגינים

עימותים בין המשטרה לחרדים בכיכר השבת על רקע מעצר משתמט, ירושלים, 17 בספטמבר 2017. א. כהן קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
המשטרה ספגה ביקורת. ההפגנה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, א. כהן קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

המשטרה ספגה ביקורת רבה על הכוח שהופעל במהלך פיזור המחאה נגד מעצרו של עריק, נכדו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק. תשעה מפגינים נעצרו, ושלושה אושפזו בבתי חולים. המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירת האירועים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אלשיך: "הרגשתי רע מאוד כשראיתי את הסרטונים"

היום אמר המפכ"ל רוני אלשיך בשיחה עם כתבים לקראת ראש השנה כי "הרגשתי רע מאוד כשראיתי את הסרטונים מההפגנה אתמול בירושלים", אך הוסיף כי הייתה אלימות רבה גם מצד החרדים. במסגרת החקירה של מח"ש, ייבחנו סרטונים המתעדים את התקרית וייאספו עדויות מנוכחים במקום.

באותו אירוע של המפכ"ל, השתתף גם הרב הראשי דוד לאו. "אמש הייתה למשטרה חריגה בהתנהלותה, הדבר לא מאפיין את המשטרה ועל כולם לזכור כי 'בצלם אלוקים עשה את האדם'", אמר.

עימותים בין המשטרה לחרדים בכיכר השבת על רקע מעצר משתמט, ירושלים, 17 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
פיזור המפגינים החרדים בירושלים/נועם מושקוביץ

במקביל, בשכונת מאה שערים בירושלים החלו לאסוף עדויות נגד אלימות השוטרים. ארגון הל"ם - הקץ לאלימות משטרתית - שהקימו תושבי השכונה פרסם הודעה שלפיה "כל מי שיש ברשותו תיעודיים מהאלימות הזוועתית שהפעילה משטרת ישראל, וכן מי שמעוניין להתלונן על אלימות שספג משוטרים, וכן מי שרוצה להעיד על אלימות שראה כלפי חבריו, מתבקש ליצור קשר דחוף עם הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully