וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על חקירות נתניהו: "זו תהיה שנה מורכבת, נהפוך כל אבן"

18.9.2017 / 10:20

בשיחה עם כתבים לכבוד ראש השנה, אמר אלשיך כי במשטרה עושים הכל כדי להגיע לחקירת האמת ורמז כי בקרוב יחולו התפתחויות בפרשת הצוללות: "אל תצאו לחופשה". על האלימות בהפגנת החרדים: "הרגשתי רע מאוד". ומה מדאיג את ראשי ארגוני הפשע?

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר היום (שני) כי "אנחנו הולכים לשנה מורכבת" ביחס לחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפרשת הצוללות. בשיחה עם כתבים לקראת ראש השנה, אמר אלשיך כי "אנחנו הופכים את כל האבנים כדי להגיע לחקר האמת, כדי שלא ייווצר מצב שבו יגידו שלא התעמקנו ופעלנו בנושא כזה או אחר".

הוא רמז כי בימים הקרובים תהיה התפתחות משמעותית בפרשת הצוללות, המכונה תיק 3000. "הייתי ממליץ לכם שלא לצאת לחופש", אמר לכתבים. אלשיך אמר כי חומרי החקירה הרבים שנאספים לא דולפים בפרשה. "פעילות רבה נעשית תוך דגש על דרגים בכירים יותר ממה שנחקרו או נעצרו לאחרונה", אמר המפכ"ל.

על גיוסם של עדי המדינה – ארי הרו במסגרת חקירות ראש הממשלה ומיקי גנור במסגרת פרשת הצוללות – אמר המפכ"ל: "כשאנחנו מגיעים לגייס עד מדינה אנחנו יודעים בדיוק מה הוא אמור לספק לנו, ואנחנו עושים את השיקול שלנו אם אנחנו רוצים לקנות את מה שהוא נותן בהסכם עד מדינה. לא מגייסים סתם. אם העד לא מספק את מה שהיה צריך, ההסכם מבוטל".

לקריאה נוספת
אלשיך על חקירות נתניהו: "שמח שאנחנו מותקפים מימין ומשמאל"
שופט עליון על פרשת הצוללות: "על קציני צה"ל לא לעסוק ברכש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס מינוי והענקת דרגה למפכ"ל הנכנס רב ניצב רוני אלשיך, 03 דצמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
החקירות נמשכות. אלשיך ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

המפכ"ל התייחס בדבריו גם לסוגיות נוספות, כמו האלימות המשטרתית כלפי מפגינים חרדים אתמול. "הרגשתי רע מאוד כשראיתי את הסרטונים מההפגנה אתמול בירושלים", הודה אלשיך. הוא אמר כי "הייתה אלימות קשה של חרדים", אך הוסיף: "האם הפעלת הכוח על פניו הייתה נכונה ומוצדקת? יש אירועים שלא". הוא הבהיר כי המשטרה לא תיתן גיבוי לאירועים שבהם הופעלה אלימות שלא בצדק, ולכן החקירה הועברה למח"ש. "יש הרבה אמצעים ודרכים להתמודד עם הפגנות", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עימותים בין המשטרה לחרדים בכיכר השבת על רקע מעצר משתמט, ירושלים, 17 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
החקירה הועברה לידי מח"ש. שוטר מפזר את הפגנת החרדים, אתמול/נועם מושקוביץ

פרשה רגישה נוספת שאליה נדרש אלשיך הייתה רצח הסוכן אנטון רומן, שהופעל על ידי ימ"ר מרכז בתוך משפחת הפשע של האחים לביא. "לחסל סוכן זה דבר פשוט, לגייס סוכן בתוך הארגון זה קשה. אני לא מכיר כשלים נכון לעכשיו", התגונן המפכ"ל.

לדבריו, הסוכנים המופעלים בשנה האחרונה בישראל היא גבוהה מאוד ביחס לשנים עברו. "אנחנו מזהים עצבנות של ארגוני הפשיעה. גיוס עדי מדינה מלחיץ אותם, לצד פעולות חילוט שביצענו בשנה האחרונה. חילוט כלי רכב יוקרתיים של ראשי ארגוני פשיעה, אבל גם על סכומי כסף עצומים, יותר ממיליארד שקלים שחולטו בשנה האחרונה מארגוני פשיעה - סכום חסר תקדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפכ"ל לא זיהה כשלים בחיסולו. רומן אנטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully