וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפציצים ומטוסי קרב מיפן ומגואם: מפגן עוצמה אמריקני בשמי קוריאה

18.9.2017 / 9:26

משרד ההגנה בסיאול מסר כי בתרגיל משותף עם צבא ארה"ב, תרגלו כלי הטיס הפצצה ברקע המתיחות עם קוריאה הצפונית. המטוסים האמריקניים המריאו מהיעדים שעליהם מאיים משטרו של קים

תום זואילי

מפציצים ומטוסי קרב אמריקניים ערכו היום (שני) תרגיל אווירי יחד עם קוריאה הדרומית בשמי חצי האי הקוריאני, במפגן של כוח מול קוריאה הצפונית - כך הודיע משרד ההגנה בסיאול. לפי ההודעה, המפציצים, מדגם B-1B, טסו מהאי גואם ומטוסי הקרב, מדגם F-35 המריאו מיפן, יחד עם שישה מטוסי קרב דרום קוריאניים.

תרגלים דומים מתקיימים בדרך כלל לאחר ניסויים ופרובוקציות של קוריאה הצפונית - ביום שישי שיגרה פיונגיאנג טיל בליסטי שחלף בשמי יפן, בפעם השנייה בתוך חודש. זאת על אף סנקציות שהוטלה עליה בעקבות ניסוי גרעיני שערכה לפני שבועיים.

אתמול הזהירה ארצות הברית כי אם קוריאה הצפונית תמשיך בהתנהגותה הנוכחית, היא "תושמד". המשבר בחצי האי צפוי להיות במוקד סדר היום של העצרת הכללית של האו"ם, שתיפתח מחר. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייפגש עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין וראש ממשלת יפן שינזו אבה, שארצותיהם נתונות לאיומי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און.

עוד על המשבר בקוריאה
ארה"ב ממשיכה לאיים: "צפון קוריאה תושמד אם תמשיך בהתנהלותה"
אחרי הניסויים - טראמפ עוקץ את קים: "מה שלום איש הטילים?"

שני מפציצים אמריקניים מסוג B1-B תועדו בסיור מעל חצי האי הקוריאני. רויטרס
מפציצים אמריקניים בשמי חצי האי הקוריאני/רויטרס

במקביל, סין ורוסיה החלו בתרגיל ימי בסמוך לקוריאה הצפונית. לפי סוכנות הידיעות הסינית שינחואה, התרגיל מתקיים בין מצרי פטר הגדול, הסמוכים לעיר הנמל ולדיווסטוק שבמזרח הרחוק של רוסיה, לבין החלק הדרומי של ים אוחוצק, שמצפון ליפן.

התמרון הימי הוא החלק השני בתרגיל המשותף לסין ולרוסיה המתקיים השנה. החלק הראשון התקיים בים הבלטי בחודש יולי האחרון. בדיווח לא הוזכר קשר ישיר בין התרגיל לבין המתיחות הנוכחית באזור, אך בייג'ינג ומוסקבה מצהירות כל העת כי אין לפתור את המשבר בחצי האי הקוריאני באמצעים צבאיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
מרגיז את העולם. מנהיג צפון קוריאה קים צופה בשיגור הטיל שחלף בשמי יפן/רויטרס

למרות זאת, בממשלו של טראמפ לא שוללים אופציה צבאית נגד קוריאה הצפונית. אתמול הזהירה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי כי "קוריאה הצפונית תושמד אם תמשיך בהתנהלות חסרת האחריות ותוסיף לפתח נשק גרעיני וטילים בליסטיים". היילי הוסיפה כי "אף אחד לא מעוניין במלחמה, אנו מנסים לפתור את המשבר בדרכים דיפלומטיות, אם זה לא יעבוד – הגנרל ג'יימס מאטיס, שר ההגנה, יטפל בזה".

טראמפ שוחח אתמול עם נשיא קוריאה הדרומית, והשניים הסכימו להגביר את הלחץ על המדינה באמצעות סנקציות כלכליות. מיד לאחר הפגישה עקץ טראמפ את מנהיג קוריאה הצפונית. "מה שלום איש הטילים?", כתב טראמפ בטוויטר שלו.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
הטיל ששיגרה קוריאה הצפונית וחלף בשמי יפן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully