וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת מרצ הכריעה: גלאון תמשיך לעמוד בראש המפלגה

17.9.2017 / 23:19

54% מחברי המפלגה הצביעו בעד הקדמת הבחירות לתפקיד היו"ר, אולם לבסוף ההצעה נדחתה משום שלא זכתה לרוב של 60%. גלאון: "אמשיך להיאבק כדי לקיים פריימריז פתוחים למפלגה"

בווידאו: כעס והשמצות בועידת מרץ על רקע תפקיד היו"ר; ח"כ גילאון: "יש לי רושם שיצאנו מדעתנו"/צילום: יותם רונן, עריכה: אריאל תמרין

בחירות לראשות מרצ לא יוקדמו, ויושבת הראש זהבה גלאון תישאר בתפקידה – כך עלה מתוצאות ההצבעה בוועידת המפלגה שהתקיימה היום (ראשון). מספירת הקולות עולה כי 54.9% מחברי המפלגה הצביעו בעד הקדמת הבחירות, אולם מכיוון שלא הושג רוב – של 60% – ההצעה לא עברה וגלאון תישאר בתפקידה.

יו"ר המפלגה גלאון בירכה הערב על התוצאות. "במאבק היום בוועידת מרצ התברר שאין גבולות", אמרה. "זה לא ירפה את ידי בהמשך המאבק לפתוח את מרצ לפריימריז פתוחים. למרות שמה שתואר כהצעת פשרה חיבר את כל מתנגדי הפריימריז הפתוחים, נכשל הניסיון של ועידה שתוקפה פג בעוד כחודש להכתיב את מראה מרצ לוועידה הנכנסת".

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה צעירים אושפזו לאחר הפגנת החרדים: "לא ראינו אלימות כזו"
פרויקטים בגדה ושיקום בעזה: ישראל תציג בניו יורק הקלות לפלסטינים
"עדות למחויבות לצה"ל": הרמטכ"ל העניק דרגת אל"מ לפצוע מצוק איתן

זהבה גלאון נואמת בועידת מרצ, גני התערוכה, תל אביב, 17 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
תמשיך לעמוד בראש המפלגה. זהבה גלאון, היום/ראובן קסטרו

גלאון הוסיפה כי "הוועידה האחרונה ראתה שקרים, ניסיונות לאחז עיניים והרבה מדי פוליטיקה קטנה וקטנונית. זה לא הולך לרפות את ידי. להיפך. עבורי, המאבק על פתיחת השורות במרצ עובר שלב. עוד מעט תיבחר ועידה חדשה. 18 אלף איש התפקדו למרצ, ומגיעה להם ההזדמנות להשפיע על המפלגה".

לדבריה, "אני מתכוונת להעלות גם בוועידה החדשה את ההצעה להנהיג במרצ פריימריז פתוחים. למהלך הזה יש רוב מכריע, של 83% מציבור מצביעי מרצ. אני מאמינה שהגיע הזמן להקשיב להם. מרצ צריכה לפתוח את השורות ולרענן את עצמה, וכדי שרשימתה לכנסת תהיה מגוונת וגדולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אילן גילאון קורץ על רקע תאי ההצבעה בועידת מפלגת מר"צ, תל אביב, 17 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
גילאון ליד תאי ההצבעה, היום/ראובן קסטרו

הסערה בוועידת המפלגה החלה כבר במהלך נאומה של גלאון, כשכמה פעילים הפריעו לדבריה וקראו לה להתפטר מתפקידה. גלאון מצדה, התייחסה במהלך נאומה למסרון אנונימי שנשלח לחברי ועידה שמכנה את מתנגדיה "הבריונים הצעירים" וקורא להצביע נגד "ניסיון הדחה של יו"ר מכהן".

"זו פוליטיקת ביבים קטנה", אמרה גלאון. "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו עדים לדבר כזה. אותם אנשים ששלחו היום את המסרון עשו את אותו הדבר בדיוק נגד ח"כ עיסאוי פריג'.
בניגוד לכמה ממתנגדי, אני לא מתביישת במסרונים שאני שולחת ולא מנסה להסתיר את זהותי. אבל במאבק על תפקיד היו"ר מסתבר שאין עוד גבולות".

חברי מפלגת מרצ מתפרעים במהלך הועידה של המפלגה, גני התערוכה, תל אביב, 17 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
קטטה פרצה בשולי הוועידה/ראובן קסטרו

תקרית נוספת התרחשה בשולי הוועידה, במהלכה פרצה קטטה לאחר שאחד מבאי הוועידה כינה את ח"כ עיסאווי פריג' "הומו", ובתגובה אחד מעוזריו ניסה לתקוף אותו עד שפיעלים אחרים הפרידו. הפעיל שהותקף הזמין משטרה למקום.

לדברי הנוכחים במקום, התגרה פרצה על רקע הסתייגותו של פריג' בענייני התמיכה הגלויה בקהילת הלהט"ב, ובשל כך שלא העניק גינוי פומבי לאלימות נגדה.

ח"כ פריג' גינה את האירוע האלים ואמר: "זאת אותה אלימות כמו שולחי הסמסים האלימים, מגנה כל סוג של אלימות, מנסים לעשות סולחה". הוא הוסיף כי הוא אינו עובד יותר עם הפעיל שהיה מעורב בקטטה.

אילן גילאון וזהבה גלאון בועידת מרצ, גני התערוכה, תל אביב, 17 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
ועידת מרצ, היום/ראובן קסטרו
חברי מפלגת מרצ מתפרעים במהלך הועידה של המפלגה, גני התערוכה, תל אביב, 17 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
קטטה פרצה בשולי הוועידה/ראובן קסטרו
משטרה בועידה של מפלגת מרצ לאחר קטטה שפרצה, גני התערוכה, תל אביב, 17 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
קטטה פרצה בשולי הוועידה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully