וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עונש המאסר: הרב ברלנד הורשה להמריא שוב לאומן בראש השנה

17.9.2017 / 22:45

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר אישרה את המראתו של הרב לקברו של רבי נחמן מברסלב, זאת לאחר שנים רבות שלא ביקר במקום מחשש שייעצר. הרב נדרש לשלם ערבויות כספיות שיבטיחו את שובו

(בווידאו: הרב ברלנד מתקבל על ידי חסידיו, יוני)

הרב ברלנד יורשה לנסוע לאומן - כל הפרטים:

- ועדת השחרורים שליד בתי הסוהר אישרה לרב אליעזר ברלנד לטוס לאומן שבאוקראינה, לקבר רבי נחמן מברסלב
- השנה יהיה זה ביקורו הראשון של הרב באתר, לאחר ארבע שנים שבהן נמנע מכך מחשש שייעצר
- הרב טרם סיים את תקופת המעצר הבית, והוא נחשב לאסיר ברישיון, ולכן נדרש להחלטת הוועדה

לראשונה מזה ארבע שנים, הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' בחסידות ברסלב, צפוי לצאת לקברו של רבי נחמן באומן שבאוקראינה - שם ישהה יחד עם אלפים מחסידיו במהלך ראש השנה. הרב, שהיה מחלוצי הנוסעים לעיירה האוקראינית לפני עשרות שנים, נמנע בשנים האחרונות מביקור במדינה מחשש שייעצר.

השנה, אחרי שסיים לרצות את עונשו בכלא, ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר אישרה לו לצאת מהארץ תחת ערבויות כספיות שיבטיחו את שובו ארצה.

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה צעירים אושפזו לאחר הפגנת החרדים: "לא ראינו אלימות כזו"
פעוט בן שלוש נפל מגובה בהרצליה; מצבו קשה והוא מורדם ומונשם
ישראל והרשות הקשיחו עמדות מול חמאס – והצליחו לשנות את המשוואה

מעצר של הרב ברלנד הנאשם בעבירות מין הוארך עד תום ההליכים. גדעון צנטנר
ישוב לאוקראינה? הרב ברלנד/גדעון צנטנר

הרב ברלנד מרצה בימים אלה מעצר בית אליו שוחרר בשל מצבו הבריאותי. במהלך החודש הוא היה אמור לסיים את עונש המאסר שלו בגין עבירות מין, בהן הודה במסגרת עסקת טיעון.

כעת הרב נחשב לאסיר ברישיון, ולכן נדרשת להחלטת הוועדה. "בקשתו של האסיר לשהות בעיר אומן באוקריינה במהלך ראש השנה מובנת", כתב השופט בדימוס שלמה איזקסון. "בשל היותו של האסיר מראשי רבני ברסלב, מחמת גילו ומצבו הרפואי ובמיוחד משום ששבועיים לאחר צאתו לחו"ל תמה תקופת הרישיון".

במשטרה הביעו חשש מכך שברלנד לא ישוב לישראל, בשל מה שהגדירו "ההימלטות הסדרתית בעבר מגורמי אכיפת החוק". יחד עם זאת, לצורך הבטחת חזרתו, הרב יפקיד בקופת בית המשפט סך של 180 אלף שקלים במזומן וכן ערבות בסך 360 אלף שקלים. נוסף לכך, ייחתמו שתי ערבויות של צד שלישי בסך של 200 אלף שקלים כל אחד. הרב יוכל לעזוב את ישראל ביום שלישי הקרוב ויהיה עליו לחזור ביום ראשון.

הפגנת תומכי הרב ברלנד, מחוץ לבית המשפט השלום בראשון לציון. 25 ביולי 2016. ניב אהרונסון
חסידיו של הרב במפגן תמיכה למענו במהלך משפטו ב-2016/ניב אהרונסון

ברלנד היה האיש שפרץ בפני חסידיו את הדרך לעלייה לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן, עוד בימי השלטון הקומוניסטי במדינה. בקהילתו מספרים על התכסיסים שנקט מול הפקידים הקשוחים באוקראינה כדי לעלות לקברו של הרב. הם מספרים על הנפקת דרכונים מזויפים ועל הדרכים שפילס לחסידיו בערבות השלג, מעבר למסך הברזל.

לאחר חשיפת פרשת עבירות המין בנשות קהילתו לא הגיע ברלנד לאומן והעביר את החג במקום המסתור שלו מחשש שייעצר. כשהגיע לישראל, הוא נעצר, ונמנע פעם נוספת להגיע לעיירה המקומית בראש השנה. עם קבלת ההחלטה בוועדה, חסידיו חוגגים את הגעתו המתוכננת.

"זו התרגשות עצומה עבורנו", אמר יעקב הנמנה עם חסידיו. "אני מאמין שיהיו עוד מאות מהחסידים שיטוסו עכשיו בכל מחיר, וגם המחירים יעלו בהתאם. הרב לא היה איתנו באומן במשך ארבע שנים, וגם עבורו זו חוויה רוחנית שקשה לתאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully