וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה צעירים אושפזו לאחר הפגנת החרדים: "לא ראינו אלימות כזו"

18.9.2017 / 0:46

נער בן 16 במצב בינוני וסובל משטף דם בראשו ושניים נוספים נפצעו קל לאחר עימותים עם כוחות המשטרה במחאה על מעצר נכדו של אדמו"ר שהשתמט משירות צבאי. "עמדתי עם הצלמים בצד, סילון המים של המשטרה העיף אותי ושברתי את הכתף". המשטרה מסרה כי האירוע בבדיקה

עריכה: תום זואילי

עימותים בין חרדים לשוטרים בירושלים - כל העדכונים

- עשרות חרדים חסמו את צומת שרי ישראל בבירה, במחאה על מעצר נכדו של אדמו"ר שערק מצה"ל
- שלושה צעירים אושפזו, בהם אחד באורח בינוני
- המפגינים התעמתו על שוטרים שהגיעו למקום
- המשטרה עצרה תשעה מפגינים בגין הפרת סדר, לאחר שלטענתה תקפו שוטרים
- כעבור כמה שעות הצומת נפתח לתנועה

נער בן 16 נפגע אתמול (ראשון) בהפגנת החרדים בירושלים ונפצע באורח בינוני. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים הדסה עין כרם שבעיר, כשהוא סובל מחבלת ראש ומדימום פנימי. נער נוסף בן 17 נפצע באורח קל. צעיר נוסף אושפז בבית החולים שערי צדק שבעיר. בהפגנה חסמו עשרות חרדים את צומת שרי ישראל במחאה על מעצר עריק. המפגינים אף יידו אבנים לעבר השוטרים וקראו קריאות נגדם. מנגד, ברשתות החברתיות הופצו תיעודים בהם נראים שוטרים דוחפים בכוח את המפגינים באזור.

אודי קרישנבאום, צעיר חרדי שנפצע בהפגנה ואושפז בבית החולים שערי צדק סיפר, "הייתי בהפגנה וצילמתי לעמוד שלי בפייסבוק. עמדתי עם כל הצלמים בצד, והמכת"זית (כלי רכב משטרתי שמתיז מים) של המשטרה השפריצה על הצלמים בכוונה. כתוצאה מכך נפגעתי בכתף ואני מאושפז בבית החולים. כעת אני מחכה לניתוח".

עוד בוואלה! NEWS:
סוכל פיגוע פלילי בבירה: ראש "הכנופייה הירושלמית" נעצר
ישראל והרשות הקשיחו עמדות מול חמאס – והצליחו לשנות את המשוואה
פעוט בן שלוש נפל מגובה בהרצליה; מצבו קשה והוא מורדם ומונשם

עימותים בין המשטרה לחרדים בכיכר השבת על רקע מעצר משתמט, ירושלים, 17 בספטמבר 2017. א. כהן קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, א. כהן קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

יוסל'ה בלוי, גיסו של הנער בן ה-16 שאושפז בבית החולים הדסה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "הוא לא זוכר בדיוק מה קרה, אבל אנשים שהיו לידו סיפרו שהמכת"זית המשטרתית כיוונה את הזרם עליו ישירות והעיפה אותו כך שהוא נפל על הראש בעצמה חזקה". לדבריו, "זו הייתה אלימות קשה מצד השוטרים. תולדות אברהם יצחק זו חסידות יחסית רגועה, והם לא ממהרים לצאת להפגין, ופה היה מקרה שהיה קשה להבליג עליו שבו עצרו נכד של אדמו"ר, וככה צריך להפעיל נגדם אלימות? זו חציית קו אדום. צריך לטפל בשוטרים אבל אין לנו שום אמון שמשהו ייעשה".

אשר, בחור בן 22 מהחסידות, שאושפז בבית החולים הדסה עין כרם לאחר פציעה בפניו אמר לוואלה! NEWS: "עמדתי קרוב לאי תנועה, פתאום התקרב אליי השוטר ונתן לי בוקס לתוך העין. נשברו לי המשקפיים ואחת הזכוכיות נכנסה לי לעין. אשפזו אותי בבית החולים, עשו לי 17 תפרים ועכשיו אני כבר משוחרר". אשר, תושב שכונת מאה שערים העיד כי השתתף בחייו בהפגנות רבות אך אלימות כזו עוד לא ראה: "לא הייתה התפרעות חריגה מצדנו, ולא הייתה גם אלימות, ובכל זאת המשטרה התנהגה אלינו כמו שקי תפוח אדמה. זו רשלנות ומזעזע. לא עשינו כלום. אני מבין שהמשטרה צריכה לעשות את עבודתה, אבל ככה, בכזו אלימות? השוטרים האלה צריכים ללכת הביתה".

עימותים בין המשטרה לחרדים בכיכר השבת על רקע מעצר משתמט, ירושלים, 17 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

כוח המשטרה שהגיע למקום עצר תשעה מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי, לאחר שלטענת המשטרה נהגו באלימות ותקפו שוטרים. ההפגנה מתקיימת על רקע מעצרו של נכד האדמו"ר מחסידות תולדות אברהם יצחק, שערק משירות בצה"ל. בעקבות המעצר, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שוחח אתמול עם לשכת שר הביטחון ובשל פנייתו הבחור ישוחרר עד ראש השנה. כעבור כמה שעות, האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שנכדו עצור בגין עריקות, הורה לחסידיו לסיים את ההפגנה. תוך זמן קצר המפגינים פינו את הצומת והתנועה שבה לסדרה.

מהמשטרה נמסר בתגובה לטענות כי "כמו בכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח - בדגש על אחד האירועים שנראו בסרטון, לפיו כאילו הופעל לכאורה כוח שלא לצורך אכיפה. כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש. יחד עם זאת, אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים, להתפרע, לנהוג באלימות ולהפר את הסדר הציבורי, שכן אלו חורגים מגבולות חופש הביטוי והמחאה ומהווים פגיעה בוטה בשלטון החוק ובשגרת חייהם של תושבי הבירה".

(עדכון ראשון: 21:25)

עימותים בין המשטרה לחרדים בכיכר השבת על רקע מעצר משתמט, ירושלים, 17 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ
עימותים בין המשטרה לחרדים בכיכר השבת על רקע מעצר משתמט, ירושלים, 17 בספטמבר 2017. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully