וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטים בגדה ושיקום בעזה: ישראל תציג בניו יורק הקלות לפלסטינים

טל שלו, פמליית ראש הממשלה בניו יורק

17.9.2017 / 21:52

בשולי עצרת האו"ם, תשתתף משלחת ישראלית בכנס של פורום המדינות התורמות לרשות הפלסטינית. המשלחת תציג שורה של פרויקטים שאושרו על ידי הקבינט, בהם הקמת מתחמי תעשייה משותפים וכן הסכמים שהושגו לשיקום תשתיות ברצועת עזה

ישראל תציג שורת הקלות לפלסטינים בניו יורק - כל הפרטים:

- משלחת ישראלית תשתתף בכנס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית בשולי עצרת האו"ם
- המשלחת תציג בכנס שורת פרויקטים שאושרו על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני, כחלק מחבילת ההטבות שגובשה לבקשת ממשל טראמפ
- בין הפרויקטים שיוצגו: מתחמי תעשייה בתרקומייא וסמוך לרצועת עזה

בזמן שהניסיון האמריקני להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים מדשדש, ישראל ממשיכה לבצע צעדים כלכליים ואזרחיים לטובת האוכלוסייה הפלסטינית. מחר (שני), בשולי העצרת הכללית של האו"ם, יתקיים המפגש השנתי של המדינות התורמות לרשות הפלסטינית, וישראל צפויה להציג בו את התוכניות, שכוללות הקמת אזור תעשייה בגדה ומתחם תעשייה מפוקח סמוך לרצועת עזה.

פורום המדינות התורמות, נוסד ב-1993 במקביל להסכמי אוסלו. מאז, נורבגיה מובילה מפגש שנתי של שרי חוץ מכל העולם שדנים בחיזוק מוסדות הרשות הפלסטינית בתחומים האזרחיים. בראש משלחת ישראל למפגש עומד השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי, שמלווה על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים יואב מרדכי. במפגש צפויים להשתתף גם השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.

עוד בוואלה! NEWS:
חמינאי במסר לארה"ב: נגיב לכל "צעד מוטעה" ביחס להסכם הגרעין
סוכל פיגוע פלילי בבירה: ראש "הכנופייה הירושלמית" נעצר
אחרי התנגדות החרדים: הממשלה מתעכבת במתן היתר הכדורגל בשבת

העברת סיוע הומניטרי וסחורות לרצועת עזה דרך מעבר ארז. דובר צה"ל
העברת סחורות לרצועת עזה דרך מעבר ארז/דובר צה"ל

במפגש צפויה ישראל להציג שורת פרויקטים שאושרו בחודשים האחרונים על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני, כחלק מחבילת ההטבות הכלכליות שישראל גיבשה לבקשת ממשל טראמפ. כך לדוגמה, בתרקומיא, יוקם אזור תעשייה על פני שטח של 1,100 דונם בו יתמקמו עשרות מפעלים שיעסיקו אלפיים עובדים פלסטינים וכן יוקמו מחסנים לאחסון סחורות מיובאות שעד כה אוחסנו במחסנים של המכס הישראלי באשדוד.

פרויקט נוסף שיוצג הוא הקמת אזור תעשיה מפוקח בגבול רצועת עזה. מדובר במיזם שיאפשר הפעלת אתר לקיומן של תעשיות כימיות המצויות בקשיים מזה זמן רב בשל היעדר היתר להכנסת חומרי תעשייה מסוג זה מטעמים ביטחוניים. הסכם נוסף שיוצג בפני הפורום הושג באחרונה בין ישראל והפלסטינים לטיפול משותף במפגעי השפכים בנחל קדרון, במסגרתו יונח צינור להזרמת השפכים מירושלים עד בקעת הירדן, ויוקמו מתקנים לטיפול בשפכים הפלסטיניים.

עוד באותו נושא

בבית הלבן מאותתים: פגישת טראמפ-נתניהו תתמקד באיראן - לא בפלסטינים

לכתבה המלאה
צחי הנגבי, ישיבת ממשלה, 2 באפריל 2017. יואב דודקביץ, פול צלמים
יעמוד בראש המשלחת לכנס. השר צחי הנגבי/פול צלמים, יואב דודקביץ

בנוסף, ישראל צפויה להציג את ההתקדמות שהושגה השנה בתחומים כמו חשמל, מים, מעברים וכלכלה ופיננסיים. לאחרונה הגיעו ישראל והפלסטינים הגיעו להסכמות היסטוריות בנושא החשמל, כמו גם להסכם על שיתוף פעולה בתחום המים הנוגע לתעלת הימים. עזה תהיה נושא מרכזי בכנס, ויידונו פרויקטים הקשורים בעיקר בתשתיות המים והאנרגיה ברצועה, וכן הצורך בחיזוק מנגנון לשיקומה אחרי מבצע צוק איתן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, צפוי לפגוש בשבוע הקרוב גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם את יושב ראש הרשות הפלסטיני אבו מאזן בשולי העצרת הכללית של האו"ם. ואולם, בבית הלבן הנמיכו בסוף השבוי ציפיות ואותתו כי המאמץ להשיג הסכם בין ישראל והפלסטינים "אינו עומד בלב הפגישות. "השגת שלום בין הישראלים והפלסטינים נותרה בסדר עדיפויות גבוה, אבל הפגישות בשולי העצרת הכללית של האו"ם יתמקדו בעיקר בנושאים אחרים", אמר פקיד בבית הלבן לוואלה! NEWS. לדבריו, העובדה שהנשיא טראמפ יפגוש את שני המנהיגים באותו השבוע אינה מלמדת על ציון דרך במגעים לשיחות השלום, אלא כי מדובר ב"צירוף מקרים הנובע מהעובדה ששלושת המנהיגים יהיו בניו יורק באותו הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully