וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מחו ברשת נגד שחרור רוצח הילד אורון ירדן: "הוא מפלצת"

17.9.2017 / 14:10

יותר מ-6,000 איש חתמו על עצומה הקוראת למנוע את מימוש החלטת ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם של צבי גור, שחטף ורצח את בן השמונה לפני 37 שנים. "לא מגיעים לו חיים, מגיע לו להיות עד מותו מאחורי הסורגים"

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
צפוי לעבור לערד עם בת זוגו ולשהות במעצר בית בלילות. גור בבית המשפט ב-2010/עומר מירון

מחאה ברשת נגד שחרור הרוצח צבי גור - כל הפרטים

- כ-6,000 איש חתמו על עצומה הקוראת למנוע את שחרורו של רוצח הילד אורון ירדן בן השמונה ב-1980
- גור צפוי להשתחרר לאחר 37 שנות מאסר, לעבור לערד ולהמשיך בשיקום
- מחברת העצומה, שכנת המשפחה בעבר: "אני וחבריי פחדנו שגם לנו זה יקרה"
- הפרקליטות טרם החליטה אם לערער על החלטת ועדת השחרורים

יותר מ-6,000 איש חתמו בימים האחרונים על עצומה ברשת הקוראת למנוע את שחרורו המוקדם של צבי גור, שנכלא לפני 37 לאחר שהורשע ברצח הילד אורון ירדן בן השמונה. "עד יום רביעי נוכל לעצור את הטעות הנוראה - שחרור הרוצח צבי גור מהכלא", נכתב בדף העצומה. "צבי גור רצח את הילד המקסים אורון ירדן לפני 37 שנים. מאז פרח בכלא - הפך לצייר, התחתן, הביא ילדים, זכה לנכדים. אורון ירדן לא. עכשיו המליצה ועדת שחרורים להעניק לו מתנה לראש השנה - חיים שלמים מחוץ לכלא. אסור לאפשר את זה. הפרקליטות יכולה להתנגד ויש לה עד יום רביעי לעשות זאת. אנא חתמו, הפיצו, התחננו - לא לשחרר את צבי גור מהכלא! לעולם!".

השבוע דווח כי ועדת שחרורים מיוחדת החליטה לשחרר את גור, שנכלא ל-45 שנים, לאחר ריצוי 37 מתוכן. שחרורו יהיה בכפוף לתנאים מגבילים ולבדיקת היתכנות של שב"ס. עוד נודע שבמסגרת תכנית השיקום של גור הוא יעבור לערד עם בת זוגו, שם יעבור טיפול פרטני פסיכו-סוציאלי פעם בשבוע, וישתתף אחת לשבוע בקבוצה טיפולית לעוברי חוק. גור אמור לעבוד בנגרייה ולשהות במעצר בית מהשעות 20:00 בערב עד 6:00 בבוקר כשהוא כבול באזיקים אלקטרוניים. בנוסף לכך, יוצא נגדו צו יציאה מהארץ עד שנת 2025. אחת לשבועיים הוא יצטרך להתייצב לבדיקה במשטרה. בפרקליטות טרם החליטו אם לערער על ההחלטה.

עוד בוואלה! NEWS
אחרי סערת החתונה הגאה: ח"כ גואטה התפטר מהכנסת
דוח קופות החולים: גרעון שיא של 800 מיליון שקלים
בלי סיגריות בקריה: צה"ל יוצא למלחמה במעשנים בבסיסים הפתוחים

אורון ירדן ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
"פחדנו שגם לנו זה יקרה". אורון ירדן/חטיבת דובר המשטרה

מחברת העצומה, מגישת הרדיו והשחקנית דפנה שפיגלמן, שכנת משפחת ירדן, כתבה בדף הפייסבוק שלה על זיכרונותיה מהפרשה. "אני זוכרת את ההיסטריה, את הטרגדיה. אני זוכרת את הוריי יוצאים עם שכנים לחפש את אורון. את החרדה הלא מוכרת עדיין בארץ לילד שנחטף", כתבה. "אני זוכרת שמצאו את הגופה, ואחר כך תפסו את המפלצת שרצחה את הבן החמוד כל כך של השכנים. ילד חייכן שתמיד רכב על אופניו והיה שמח. אני זוכרת כמה קשה היה לי ולחבריי להירדם חודשים אחר כך כי פחדנו שגם לנו זה יקרה".

"עד היום לא ברור לי למה המפלצת זכתה להתחתן, להתרבות, להיות אהובה על ידי משפחתה ואורון לא", הוסיפה שפיגלמן. "אבל לשחרר אותו מהכלא? שיגיע הביתה לארוחת ראש השנה עם משפחתו? מישהו יצא מדעתו? לצבי גור לא מגיעים חיים. מגיע לו המוות או הדבר הכי קרוב - שזה מאסר עולם עד מותו מאחורי סורגים. אל תשחררו אותו! זה המינימום לו ראוי זכרו של אורון וראויה משפחת ירדן האומללה".

הרצח אירע לפני 37 שנה, אז הבחין גור באורון במרכז המסחרי בסביון ופיתה אותו לעלות למכוניתו. לאחר שלושה ימים, חנק אותו למוות והתקשר להוריו כדי לדרוש כופר על גופתו. הוא השאיר את הגופה במכונית בפתח תקווה, ולאחר שחזר מקבלת דמי הכופר, קבע את הילד בנתניה. הוא הצליח לחמוק מהמשטרה במשטר חודש וחצי, אך הואיל והכסף שקיבל היה מסומן, הוא נלכד לבסוף והושת עליו עונש מאסר ממושך.

עו"ד אייל אלון, שמייצג את צבי גור רוצח הילד אורון ירדן, וחברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין - ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully