וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי במסר לארה"ב: נגיב לכל "צעד מוטעה" ביחס להסכם הגרעין

17.9.2017 / 13:31

המנהיג העליון הזהיר את וושינגטון מפני שינויים חד-צדדים ביחס להסכם. זאת בצל הביקורת שמעביר הממשל נגד העסקה שעליה חתם אובמה, וברקע הפגישה של נתניהו עם טראמפ, שבמהלכה השניים צפויים לדון גם באיראן

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי איים היום (ראשון) כי אם ארצו תגיב לכל "צעד שגוי" של ארצות הברית ביחס להסכם הגרעין. זאת בצל הביקורת שהעביר לאחרונה הממשל האמריקני על ההסכם שנחתם לפני שנתיים ודרישותיה של ישראל לשנותו - או לבטלו.

בשבוע שעבר האריך ממשלו של דונלד טראמפ את ההקלה בסנקציות הקשורות לתכנית הגרעין, שאותן הוא נדרש להקפיא בכל 120 יום. למרות זאת, בממשלו הבהירו כי טרם התקבלה החלטה רשמית ביחס להסכם עצמו. טראמפ אמר כי לא "יעמוד מנגד" בעוד איראן ממשיכה בפעולותיה לערעור על היציבות האזורית.

לקריאה נוספת בנושא
מהטרק בדרום אמריקה אל בימת האו"ם: נתניהו חוזר למילת המפתח – איראן
טראמפ האריך את הקפאת הסנקציות אך תקף: "איראן מפרה את רוח ההסכם"

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, אפריל 2017. רויטרס
מזהיר את ארה"ב משינויים בהסכם הגרעין. חמינאי/רויטרס

בנאום שנשא חמינאי ושודר בטלוויזיה הממלכתית, אמר המנהיג העליון כי גישתה של ארצות הברית ביחס להסכם הגרעין היא "מדכאת ובריונית". הוא אמר כי "האומה האיראנית לעולם לא תיכנע בפני בריונות" והאשים את "ההתערבויות המרושעות של ארצות הברית ושל הציונים" באי-היציבות באזור.

על אף טענות ארצות הברית, שלפיהן איראן אינה עומדת "ברוח ההסכם", הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) טוענת כי הרפובליקה האסלאמית מקיימת את מחויבויותיה, שנקבעו בהסכם שנחתם עם המעצמות לפני יותר משנתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נתניהו לקהילה היהודית: "ישראל מובילה את המהלך העולמי למלחמה בטרור". מערכת וואלה! NEWS
ידון עם טראמפ בהסכם הגרעין. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

מחר ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם טראמפ בניו יורק, שם תיפתח העצרת הכללית של האו"ם. השניים צפויים לדון גם בהסכם הגרעין עם איראן. נתניהו הציג את עמדתה של ישראל בסוגיה כבר במהלך הביקור בדרום אמריקה, ואמר שמדובר ב"הסכם רע, שיש לבטלו – או לתקנו".

אחד הנושאים שמטרידים את ישראל ואת מתנגדי ההסכם הוא תחולת ההסכם, שצפוי לפוג תוך שמונה עד 13 שנה, ושלאחריו, לכאורה, איראן תוכל לשוב ולהתקדם לקראת ייצור נשק גרעיני.

"צריך לשנות את ההסכם הזה, צריך לשנות אותו כך שהסרת המגבלות על תוכנית הגרעין של איראן לא תהיה עניין של לוח שנה, אלא עניין של שינוי בהתנהגותה התוקפנית של איראן", אמר נתניהו בריאיון לרשת CNN בספרדית בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully