וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבוש של המורה והתלמידה נחשב נועז מדי - מה אתם חושבים?

19.9.2017 / 8:56

בשני מקרים נפרדים נזפו הנהלות בתי הספר במורה ובתלמידה שהגיעו, לטענתם, לבושות בבגדים שלא עומדים בקוד הלבוש של בית הספר. אבל נראה אתכם מבינים מה לא תקין במה שהן לבשו

עריכה: אוהד פיטר

בסרטון - קוד הלבוש של הכנסת

זו לא הפעם הראשונה שאנחנו שומעים על מורה שהושעתה או פוטרה מבית הספר בו לימדה בגלל לבוש בלתי הולם, אולם במקרה הזה קשה לנו להבין מה בדיוק בלבוש של המורה הצליח לעורר את תשומת לבם של הילדים ולהרגיז את ההורים והמורים. בכלי התקשורת בארה"ב דווח בשבוע שעבר על בית ספר שאסר על מורה להגיע כשהיא לבושה בבגדים "בלתי הולמים", אולם תמונה שלה בבגד הפרובוקטיבי לכאורה פורסמה השבוע בעמוד הפייסבוק של "מוג'ו" ולא נראה שיש משהו יוצא דופן בה שדורש נזיפה. לצד התמונה נכתב: "האם זו תלבושת שמתאימה למורה בכיתה ד' (גילאי 9 ו-10)? נאמר לה לא ללבוש את זה שוב לבית הספר".

מרבית התגובות לפוסט היו של אנשים שלא הבינו מה לא תקין בלבוש שלה. המורה, שפניה הוסתרו בתמונה, נראית לבושה בשמלה אפורה, חגורת מותן ומגפיים שחורים ארוכים. מאחר שהשמלה שלה אינה חושפת דבר, חלק הגיעו למסקנה שאלה ככל הנראה המגפיים שלה שהצליחו להרגיז את הנהלת בית הספר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה לא בסדר במה שלבשתי? מורה מארה"ב בשמלה אפורה ומגפיים שחורים ננזפה על הלבוש שלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

אחת מהגולשות כתבה: "אלה בטח המורים האחרים שהתלוננו עליה כי הם מקנאים. היא נראית נהדר! זה לא הוגן שמישהי שדואגת לטיפוח שלה תענש ככה". אחרת הוסיפה: "אני חושבת שהיא נראית מעולה. זו הסטיגמה שמגיעה עם המגפיים האלה. הם ישר מתפרשים כמשהו מיני". גולשת נוספת כתבה: "אני חושבת שהיא נראית ממש טוב ואין לי שום בעיה שהיא תלמד את הבנות שלי. אלה ודאי המגפיים. אני באופן אישי לא רואה שום דבר בעייתי עם מי שהיא לובשת. אם היה לי גוף כמו שלה, הייתי לובשת אותו דבר".

אחרים הודו שהמגפיים אולי לא היו בחירה אופנתית נבונה ובכל זאת, לא הבינו על מה כל המהומה, "התגובה הראשונה שלי הייתה 'מגפי חשפנות' אבל אם אני מתרחק לרגע מהסטיגמה הקשורה לסוגי המגפיים האלה – התלבושת ראויה בהחלט", אמר אחד בתגובות, "אני בטוח שיש הורים/מורים/מנהלים שחשבו ככה ולא יכלו לקחת צעד אחורה". גולשים אחרים ציינו שהמגפיים שלה דווקא מכסים יותר עור, וזה חשוב יותר מהמסר שהן לכאורה משדרות.

מקרה דומה קרה השבוע לתלמידה בת 13, שנאמר לה להחליף בגדים כי הלבוש שלה מסיח את דעתם של הבנים בכיתה. דמטרה אלרקן בת ה-13 התבקשה ע"י אחת המורות בבית הספר פישר שבלוס גאטוס, קליפורניה, להחליף בגדים כי הגיעה לבית הספר לבושה בגופייה פשוטה ומכנסיים קצרים. אביה טוני, זה שקנה לה את הבגדים, מאמין שבתו עומדת בקוד הלבוש הבית ספרי ושלאור החום הכבד בקליפורניה, לא רואה לנכון להלביש את בתו בבגדים נוספים. "כלומר, יש 32 מעלות בחוץ והיא צריכה ללבוש טייטס כי היא לא רוצה שיעירו לה על זה שהיא לובשת מכנסיים קצרים", הוא אמר ל-CBS סן פרנסיסקו, "וזה לא בסדר. זה חייב להשתנות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמידה בת 13 במכנסיים קצרים וגופיה ננזפה והתבקשה לשים עליה משהו כי אינה עומדת בקוד הלבוש של בית הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוני מסכים שמעט מאוד מקוד הלבוש של בית הספר תקף לבנות. דמטרה הוסיפה ואמרה שעד היום כמעט ולא נתקלה במצבים בהם בנים ננזפו על עבירות קוד לבוש. טוני לא חושב שזה עניין של משמעת, "צריך שיהיה לנו קוד לבוש הוגן וסביר, ולא לעורר בעיות רגשיות שיובילו בנות לפקפק בגוף שלהן או להרגיש שהן סמלי מין בגיל 13 כי הן לא. הן רק ילדות". מפקחת משרד החינוך המחוזי, דיאנה ג'י אבאטי, אמרה כי בית הספר יודיע בקרוב אם הוא מתכוון לבחון מחדש את מדיניותו בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully