וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים לאחד ממבקריו: "תגיד, אתה הומו או פדופיל?"

17.9.2017 / 10:35

דוטרטה תקף את ראש הוועדה לזכויות אדם במדינה, ברקע הביקורת הרבה על הממשלה אחרי מותם של שני נערים במסגרת המלחמה בסמים. "אין לך בעיות אחרות להתעסק בהן?"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה עלב בראש הוועדה לזכויות אדם במדינה, כששאל אותו אתמול (שבת) אם הוא פדופיל מאחר שהוא מתמקד במותם של נערים במסגרת מלחמתה הקטלנית של הממשלה בסמים.

דוטרטה גם הציע למחוקקים להקצות את התקציב השנתי לסוכנות – 678 מיליון פזו (13.2 מיליון דולר) – לציוד השוטרים במצלמות גוף, אם הם מעדיפים שלא להשיב את המימון לגוף המתכתש עם הנשיא תדירות סביב מאבקו בסוחרי הסמים.

הסוכנות דורשת תקציב של 1.72 מיליארד פזו לשנה הבאה, אך הממשלה הציעה 678 מיליון במקום. לאחר מכן, בעלי בריתו של דוטרטה בבית התחתון של הקונגרס הצביעו על הקצאת אלף פזו בלבד לסוכנות, הצעה שלפי מתנגדי הנשיא הגיעה כנקמה למאמציה לחקור את מותם של אלפי בני אדם שנהרגו ב-15 החודשים האחרונים, כולל שני נערים בחודש שעבר.

לקריאה נוספת בנושא
חיסול נער בן 17 מטלטל את הפיליפינים - ואת מלחמת הנשיא בסמים
הקורבנות האחרונים במאבקו של דוטרטה בסחר בסמים: ראש עיר ואשתו

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בוחן נשק, 28 ביוני 2017. רויטרס
לא מרפה ממתנגדיו. נשיא הפיליפינים דוטרטה/רויטרס

"למה האיש הזה מתעסק כל כך בנשוא של אנשים צעירים, במיוחד נערים? האם אתה פדופיל?", שאל דוטרטה, שהתייחס לראש הוועדה קיטו גסקון. "למה אתה כל כך מוקסם מנערים? יש לי את הספקות שלי. אתה הומו או פדופיל?".

דוברת הוועדה אמרה כי דבריו של הנשיא מסיטים את תשומת הלב הציבורית מבעיה חמורה של הפרת זכויות אדם במדינה. "הערות הללו לא מפגינות כבוד לאחרים, על הציבור להבין שמותם של ילדים מדאיג את כולנו מאחר שהם פגיעים במיוחד וזקוקים להגנת המדינה", מסרה.

דוטרטה האשים גם את גסקון בכך שהוא משמש דובר של האופוזיציה ובכך שהוא בוחן יותר מדי את פעילותה של המשטרה. "למה אתה לא יכול לעבור לנושאים אחרים שמעסיקים את המדינה?", אמר, כשהוא מזכיר את סבל התושבים בעיר מרוואי שבדרום המדינה, הנצורה בידי לוחמים המזוהים עם דאעש.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הפגנה נגד נשיא הפיליפינים דוטרטה מול שגרירות ארה"ב במנילה, 15 בספטמבר. רויטרס
מחאה נגד דוטרטה מול שגרירות ארה"ב במנילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully